afwijking in de besturing

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
20 aug 2019
Berichten
98
Waarderingsscore
27
Punten
18
Leeftijd
71
Locatie
Waalwijk
Website
www.youtube.com
Ik heb vandaag voor het eerst gevlogen met de Mavic Air die ik tweedehands heb gekocht. Ik heb eerst de software geupdated. De joysticks en de gimbal gecalibreerd. Daarna naar buiten, GPS laten verbinden en de eerste start. Dat ging prima, maar als ik de linkerjoystick naar boven beweeg om op te stijgen, dan draait de drone om zijn as. Ook na een paar keer landen en alles uit en aan zetten, het lukt mij niet om rechtuit te vliegen. Dat was op een industrieterrein met volop bebouwing om de invloed hiervan te omzeilen, ben ik naar een weiland-gebied gegaan, helaas met hetzelfde resultaat.
Wie weet wat ik hier nog aan kan doen?
 
Heb je geen proefvlucht gemaakt voor aankoop? Ken je de vorige eigenaar? Mogelijk was er voor de verkoop al een probleem met de drone...?

Controller eerst alle motoren, motorarmpjes en vooral de props op scheurtjes of andere schade. Als het een beschadigde prop zou zijn heb je misschien kans dat het probleem weg is na vervanging van de prop.

Als het echter een motor, of een mechanisch of electronisch probleem is, heb je helaas niet veel keus dan via DJI support laten controlleren/repareren, ben ik bang..

Succes!

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Zou het kunnen dat de remote control in mode 1 staat in plaats van de gebruikelijke mode 2?
Oooh, nice one. Dat is makkelijk te controleren. Die optie was ik even helemaal vergeten.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
De drone stond in mode 2. En ja, ik heb de drone inderdaad zien vliegen, maar vanaf een achtertuintje en dan nog in sportmode. Ik weet nu ook dat ik had moeten eisen dat we naar plek gaan waar ik zelf de drone had kunnen besturen in alle modi. Dat gebeurt me niet meer, maar dat gaat nu niet helpen. Ik heb gezien op het scherm voor het calibreren van de joysticks dat er bij het bewegen in een richting vaak ook een reactie komt in een andere richting. Of zelfs van de andere joystick, mijn beperkte kennis zegt dan dat de joysticks aan vervanging toe zijn. En gezien de vele lovende woorden over de service van DJI heb ik goede hoop op een goede en goedkope afloop. Ik hou jullie op de hoogte.
Mocht er interesse zijn, ik kan dat korte filmpje ook hier laten zien.
 
De drone stond in mode 2. En ja, ik heb de drone inderdaad zien vliegen, maar vanaf een achtertuintje en dan nog in sportmode. Ik weet nu ook dat ik had moeten eisen dat we naar plek gaan waar ik zelf de drone had kunnen besturen in alle modi. Dat gebeurt me niet meer, maar dat gaat nu niet helpen. Ik heb gezien op het scherm voor het calibreren van de joysticks dat er bij het bewegen in een richting vaak ook een reactie komt in een andere richting. Of zelfs van de andere joystick, mijn beperkte kennis zegt dan dat de joysticks aan vervanging toe zijn. En gezien de vele lovende woorden over de service van DJI heb ik goede hoop op een goede en goedkope afloop. Ik hou jullie op de hoogte.
Mocht er interesse zijn, ik kan dat korte filmpje ook hier laten zien.
De drone stond in mode 2. En ja, ik heb de drone inderdaad zien vliegen, maar vanaf een achtertuintje en dan nog in sportmode. Ik weet nu ook dat ik had moeten eisen dat we naar plek gaan waar ik zelf de drone had kunnen besturen in alle modi. Dat gebeurt me niet meer, maar dat gaat nu niet helpen. Ik heb gezien op het scherm voor het calibreren van de joysticks dat er bij het bewegen in een richting vaak ook een reactie komt in een andere richting. Of zelfs van de andere joystick, mijn beperkte kennis zegt dan dat de joysticks aan vervanging toe zijn. En gezien de vele lovende woorden over de service van DJI heb ik goede hoop op een goede en goedkope afloop. Ik hou jullie op de hoogte.
Mocht er interesse zijn, ik kan dat korte filmpje ook hier laten zien.
Hallo,
Filmpjes zijn altijd leuk om te zien. Ik herken zoiets van mijn mavic air. Na het stijgen een onverwachte 'Yaw" beweging naar rechts. Super vervelend als je net een mooi shot aan het filmen bent. Ik heb in de Go app verschillende opties gewijzigd maar niks verhielp die onverwachte draai. Ik heb mijn mavic aan mijn laptop gehangen met de dji usb kabel. let op: want hij lijkt wel usb 3.0 vanwege de blauwe connector maar werkt niet met usb 3.0 of hoger. En start daarna DJI Assistent 2 wat je kunt downloaden bij DJI. Update je software via dit programma of als je dat niet wilt kies voor fabrieksinstellingen. Ik had ook issues met mijn vision sensors en dat kun je met dit programma ook oplossen. Hierna heb ik een uiterst kritische test vlucht gemaakt en alles getest maar geen probleem meer met ongewenste acties van drone.
Ik hoop dat je hiermee verder kan en hoor graag of dit voor jou heeft geholpen.
Gr. Wilco
 
Ik heb vandaag een mail gekregen van DJI, de linkerjoystick is kapot. De reparatie valt onder de garantie en over 2 of 3 werkdagen kan ik de drone en controller weer verwachten. Ook hebben ze vastgesteld dat er geen schade is van een crash of van water, toch fijn om te horen bij een tweedehands drone.
 
Ik heb vandaag de drone weer terug gekregen, met een nieuwe controller. En de eerste vlucht was veelbelovend, alles doet het weer. Nu de beelden gaan bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr