Active track Mavic Air 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Speedrick

New Member
Lid geworden
13 jul 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
56
Locatie
Schelle, Belgie
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik de active track willen uitproberen tijdens m’n bezoek aan een modelvliegtuig.
Telkens ik het te volgen vliegtuig wou aanduiden, kon ik wel degelijk het groene veld aan het vliegtuig toewijzen,
maar als ik dan de selectie ‘track’ wou selecteren, kreeg ik een melding dat dit niet ging, dat dit enkel werkt bij
‘persons and vehicles’. Wat doe ik verkeerd? Dit moet toch kunnen? M’n hondje daartegen, daar lukt het dan wel bij....

Graag raad en daad van jullie hierover



grt,

Eric
 
Wat doe ik verkeerd?
Dat begint al bij de aankoop, ondanks een hoop marketing geblaat werkt de active track ondermaats op de Mavics. In feite kan je alleen de wat grotere objecten tracken. Als je serieus aan de slag wil met active tracking dan zal je de aanschaf van een Skydio2 moeten overwegen.

 
Een modelvliegtuig is inderdaad niet zo heel geschikt voor ActiveTrack met een DJI Mavic drone; het gebruikte machine learning model lijkt echt getraind te zijn op voornamelijk mensen en (grote) voertuigen.

Wat misschien wel zou kunnen werken (als het een Mavic is die ondersteund wordt door de DJI Mobile SDK, en daarmee door third party software Litchi) is gebruikmaken van de Magic Leash app.

Voorwaarde is wel dat je dan een kleine/lichte extra Android telefoon met GPS en dataverbinding moet hebben die je in/op/aan het modelvliegtuig kan bevestigen. Deze synchroniseert dan zijn GPS locatie met de Litchi besturingsapp waarmee je je drone bestuurt in POI danwel het Litchi-equivalent van ActiveTrack modus, en daarmee kan de drone dan als het goed automatisch (de telefoon in/op/aan) het modelvliegtuig volgen, zelfs als deze op de camerabeelden van de Drone niet eens per se zichtbaar is.

Let wel: in theorie. Ik heb dit scenario nooit daadwerkelijk uitgeprobeerd, laat staan met modelvliegtuig..

En.. als het om de Mavic Air 2 gaat zul je om dit scenario zelfs maar te kunnen gaan uitproberen moeten wachten tot de nieuwste versie van de Mobile SDK door DJI uitgebracht is, en ook nog eens totdat Litchi dan een update heeft uitgebracht waarin deze SDK verwerkt is, anders gaat dit met de Air 2 helemaal niets doen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Speedrick