accu voor Mavic pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wim de jong

Member
Lid geworden
14 jun 2018
Berichten
58
Waarderingsscore
11
Punten
8
Leeftijd
68
Locatie
amersfoort
ik kreeg 1 accu bij de drone (dji mavicpro), een zgn intelligent flight batterij met 3830 mAh vermogen.
dit is bij volle accu ongeveer 25 minuten. (of liever gezegd, MAAR 25 minuten)

vraag 1: zijn er accu's met meer vermogen, dus langere vliegtijd? ik kon ze niet vinden,

vraag 2: zijn ze echt zo duur? bijna overal rond de € 85,00, het goedkoopst dat ik ze tegenkwam is bij een internet shop voor € 75,00. Dat is een set met 1 x een 3850 mAh intelligent accu met een set van 4 reserve propellers, voor de mavic pro. Alleen de accu stond daar voor € 72,50.


Maar ik zeg het direct, als beginner weet ik nog niet elke leuke (internet)winkel te vinden. Misschien, ter vergelijking wat mijn kennis is, of dit te veel is, of redelijke prijs: de mavic heb ik voor € 767,00. En ik weet niet of ik wel winkels mag noemen, ivm reclameregels.
 
Laatst bewerkt:
Het is zo dat die accu's zo duur zijn
Maar volgens mij zijn er in ieder geval geen officiële hogere capaciteit accu's beschikbaar

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
Behoed je voor namaak, mocht je ooit 'n claim moeten indienen bij DJI, ze je meteen naar de achterdeur verwijzen. Verder is de batterij 'n smart type, er hangt heel veel vanaf, stel je voor dat ze bv bij 30% capaciteit meteen naar 0% dropt..
 
's, inderdaad veel namaak.
Bij amazon.de veel accu's, zelfs voor € 59,00, maar als je goed kijkt, zie je op de achterkant niet het merknaam DJI zitten.
bij ali-express zijn ze ook te koop, en ook namaak, maar ook in de beschrijving "origineel"
Ook de foto geeft aan precies hetzelfde als mijn accu, en wel voor € 62,50.
heb er twee besteld, kijken of het klopt.
 
nog even een update.
bij ali-express zijn zowel originele ( € 62,50) , maar ook namaak ( € 53,00) te koop.
ik heb er twee besteld, originele (wil geen risico lopen voor een tientje/stuk)
van de week is er een pakje bezorgd met twee originele DJI intelligent accu's, in origineel DJI doosjes.
ze zijn € 62,50 per stuk, iets goedkoper dan hier in Nl.
 

Bijlagen

  • IMG_4633a.jpg
    IMG_4633a.jpg
    117,1 KB · Weergaven: 33
  • IMG_4634a.jpg
    IMG_4634a.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 32
nog even een update.
bij ali-express zijn zowel originele ( € 62,50) , maar ook namaak ( € 53,00) te koop.
ik heb er twee besteld, originele (wil geen risico lopen voor een tientje/stuk)
van de week is er een pakje bezorgd met twee originele DJI intelligent accu's, in origineel DJI doosjes.
ze zijn € 62,50 per stuk, iets goedkoper dan hier in Nl.
Als ik het zeggen mag je hebt geluk gehad je moet namelijk bij spullen vanaf €27 uit china invoerrechten betalen maar die worden op deze wijze ontdoken en ik bedoel dit niet beschuldigend

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
Nou, ik had er eigenlijk ook wel rekening mee gehouden, maar proberen maar, dacht ik.
incl invoerrechten was het niet zoveel voordeliger.
De afzender had op het pakje geschreven bij "goods" gewoon "toy parts", met een waarde van $ 9,80
Waarschijnlijk daarom erdoor gerold?

Ze hebben aan de lader gehangen, (geen rare dingen gezien met LEDjes), en ik ga er morgen mee vliegen, maar ik verwacht eigenlijk geen problemen ermee.

UPDATE: vanmorgen mee gevlogen......no problem.
daarna geladen, en net weer een vlucht gemaakt..... hangen weer aan de lader.
het gaat prima dus (eigenlijk niets anders verwacht, immers, ze zijn origineel DJI.
 
Laatst bewerkt: