Q500 Accu stopt, drone crasht

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ely Hackmann

New Member
Lid geworden
4 aug 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
75
Locatie
Nijkerk
Onze drone (Yuneec Q500 4K) is gecrashed. Dat zou aan de accu liggen.

De drone viel na 5 minuten plots uit de lucht. Er was geen aanwijzing op de remote controller, dat de accu leeg was.

Volgens de leverancier was de accu kapot. Ik ben niet technisch en handel als volgt. Na een vlucht laat ik de accu in de drone. De accu is dan voor de helft of meer leeg (nooit zo leeg, dat we moesten stoppen met vliegen). De avond voor de vlucht laden we de accu weer op. Het is een originele Yuneecaccu, nog geen jaar oud. Er zijn rond de 10 vluchten mee gemaakt.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
 
Hallo Ely, erg vervelend dat dit is gebeurd. Op zich is het goed dat je de accu nooit helemaal leeg of helemaal vol hebt weggelegd. LiPo's zijn het meest stabiel als ze ongeveer half opgeladen zijn, dus dat is het probleem niet. Op zich zou het ook geen probleem moeten zijn dat je de accu in de drone hebt laten zitten. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er een probleem is ontstaan met de contacten van de accu. Wellicht zijn die ietwat gaan corroderen.

Wat precies de oorzaak van de crash geweest is kan wellicht herleid worden uit de flight logs van het systeem. Hoe dat moet wordt in deze video getoond. Met die flight logs kun je je daarna wenden tot Yuneec. Hopelijk valt e.e.a. onder de garantie. En verder zie je maar weer dat je nooit 100% kunt vertrouwen op een drone, vandaar dat je er dus niet mee boven wegen/mensen/bebouwing mag vliegen.