Accu problemen met de Mavic pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Marius

Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
34
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
78
De accu van mijn mavic pro heeft gisteren de geest gegeven, wat is er gebeurd?
In het weekend werd ik weer eens herinnerd door DJI dat ik de firmware nodig moest upgraden, aangezien ik op de camping zat en daar geen wifi had, heb ik gewacht tot ik thuis was.
Thuis (via controller) de upgrade uitgevoerd.
DJI waarschuwd let op de batterij moet minstens voor 50 % geladen zijn. Geen nood de accu was voor ruim 80 % vol. De upgrade was succesvol verlopen, maar één "klein" probleempje. De Mavic kon ik niet meer uitschakelen, op de welbekende manier.
Wat bleek: de lampjes 2 en 3 branden en 1 en 4 niet !
Dit probleem gemeld bij mijn dealer, maar daar moet ik nog antwoord op krijgen.
Ik dacht misschien kan ik dit probleem oplossen door de accu opnieuw op te laden, helaas accu vol, maar lampjes 2 en 3 branden en de rest niet. Met deze accu kan ik de Mavic niet meer op starten, laat staan vliegen.
De accu heeft sinds gisteren gewoon, dus nu plm 24 uur gebrand en hij is nog steeds zo goed als vol.
Met de accu kan ik de controller opladen en ook mijn gsm. maar communiceren met de mavic dat doet hij niet.
De Mavic doet wel alle functies, die uitgevoerd worden als hij opgestart wordt, zoals lampen aan, gimbal positioneren e.d. Maar ik krijg battery error en kan niet de motoren starten.

Hij iemand ooit dergelijke problemen ondervonden en daar een oplossing voor gehad ?

Zodra ik meer weet cq hoor van mijn leverancier dan wordt dit een continuing story

Met vriendelijke groet

Marius Hagedoorn
 
Royhaupts

Bedankt voor de tip, Ik heb de upgrade nog een keer uitgevoerd (gekoppeld aan de PC) en nu heeft assistant 2 op een of andere manier de batterij gereset.
Ik had gisteren de upgrade ook al, na het debacle met de accu, via assistant 2 uit gevoerd alleen met een andere accu.
Nu gedaan met de bewuste accu en alles werkt weer zoals het hoort.

Met vriendelijke groet

Marius
 
  • Leuk
Waarderingen: royhaupts
maar hoe kan ik de accu aansluiten op macbook Air en hoe moet ik dan de update doen?
 
maar hoe kan ik de accu aansluiten op macbook Air en hoe moet ik dan de update doen?
Beste sam

Op de website van dji is een powerbank adapter voor de accu van de mavic te krijgen als je daar een usb 2.0 kabel op aansluit en het uiteind in de mac stopt misschien wekt dat
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam Ceulemans
maar hoe kan ik de accu aansluiten op macbook Air en hoe moet ik dan de update doen?
Beste sam

Ik heb even op internet gekeken als je de accu in de drone stopt en deze verbind met de computer kun je in het firmware menu de juiste firmware op de drone zetten waarbij de accu ook geüpdatet wordt
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam Ceulemans
Beste sam

Op de website van dji is een powerbank adapter voor de accu van de mavic te krijgen als je daar een usb 2.0 kabel op aansluit en het uiteind in de mac stopt misschien wekt dat
danku ,ik kan eindelijk terug vliegen dankzij u!