Mavic Air Accu’s dood

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Collin_vr

New Member
Lid geworden
31 jan 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
45
Locatie
Ede
Beste lezers, even een vraag:
Heb sinds kort een DJI Mavic Air fly more combo gekocht tweedehands. Eerste eigenaar heeft er een paar keer mee gevlogen en alles zo goed als nieuw. Drie accu’s waarvan er één het prima doet, maar de andere twee doen niets meer. Ledjes gaan ook niet branden. Volgens de eerste eigenaar heeft hij de accu’s nooit gebruikt en dus ook nooit op de lader gehad. Kan ik deze accu’s nog nieuw leven inblazen? Ik zie op internet een hoop vragen hierover.
De drone is van eind 2018.
Hoor het graag, groetjes
 
Heb je ze aan de lader gehad? En, passen ze nog goed in de drone? (niet opgezwollen)
 
Heb je ze aan de lader gehad? En, passen ze nog goed in de drone? (niet opgezwollen)

Right. Maar dan actie in omgekeerde volgorde.

Batterijen die opgezwollen of anderszins vervormd/beschadigd zijn opzij leggen en NIET aan de oplader hangen.

Batterijen die NIET opgezwollen of anderszins vervormd/beschadigd zijn eens even wat minuten in de charging hub/Air2 op proberen te laden en kijken wat er gebeurd. Wel opladen dat je erbij bent. Better safe than sorry :)
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Nee de batterijen zijn niet opgezwollen ze zijn nieuw en hebben 3 jaar in de tas gelegen. Ik begrijp niet dat ze helemaal niets meer doen
 
Ik heb ze nu al meer dan 24 uur rechtstreeks aan de lader , met de 4 hub lader gaat het lampje van groen naar rood
 
Je batterijen staan electronisch op slot. Opladen gaat niet meer werken, tenzij je beschikking hebt over speciale software en bijbehorende interface om met de batterijen te communiceren en te ''unlocken''. google maar eens op DJI EV 2300
 
Laatst bewerkt:
Beste rcee, bedankt voor het bericht. Ik ga me erin verdiepen. Zouden er ook drone winkels zijn die deze service aanbieden?
 

Also, LiPo battery are not meant to be run under a certain voltage. Once you do they ARE compromised. That is part of the agressive nature of the management system in that it takes every little dip too low into consideration. Just heavy throttling drops the cell voltages below the "damage point"... Not that a LOT of damage is occurring, but it is still hurting the pack... Again, why they are so aggressive in the reduction of capacity.

Geldt deze lock voor alle DJI LiPo batterijen als ze b.v. onder een bepaalde grens komen (wat hier waarschijnlijk met de Mavic Air gebeurd aangezien de batterijen 3 jaar in de tas hebben gezeten.

Die lock zie ik ook gebeuren als de individuele cellen in 1 batterij gaan afwijken en daar is wat voor te zeggen aangezien dit op een probleem wijst en je niet plots je Drone uit de lucht wilt zien vallen.

In dit geval zijn de twee batterijen waarschijnlijk niet echt serieus beschadigd.
 
Hi Collin, ik zie dat je in Ede woont. Je kan eens contact opnemen met Hans Cortie, tel 06-11079800. Hij woont ook in Ede en heeft mijn drone ook perfect gerepareerd.


Mavic2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Bedankt, maar kan ik zomaar dat nummer bellen? Of heeft hij ook een email adres?
 
Dronefixx herstelt de accu’s helaas niet als er geen lampjes meer branden
 
Een dergelijke batterij heeft misschien 1 of meerdere cellen die dood zijn. Je kunt veel moeite en geld steken in het weer revitaliseren ervan maar andersom gedacht: vertrouw je die batterij wel als je met je drone bijvoorbeeld boven water gaat vliegen ?
Misschien toch je verlies nemen en weg doen in een batterijbak bij een supermarkt of bouwmarkt.
LiPo batterijen zijn potentieel brandgevaarlijk dus bewaren in een lipo bag is geen overbodige luxe, af en toe tot minimaal 80% opladen is aangeraden