Mavic Mini accessoires

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peterp0st

Member
Lid geworden
5 mei 2020
Berichten
88
Waarderingsscore
18
Punten
8
Locatie
Rotterdam
Van de week heb ik bij de Chinees wat spul besteld voor de Mavic mini. Bij de een denk ik dat het in ieder geval geen kwaad kan maar bij de ander heb ik toch m'n twijfels; jullie mening graag.

De antenne versterker er zijn verschillende YouTube filmpjes waar aangetoond wordt dat het werkt hier een spectaculaire.Maar ik ben voorlopig niet van plan om te te vliegen zonder zicht op het toestel heeft zo'n ding dan nog zin.
Een start/landingsplaats om te voorkomen dat er opstuivend ongerief in de motortjes komt maar handiger is misschien om te leren de drone in je hand te laten landen/stijgen.
Beschermbandjes voor de propellerbladen dat lijkt me geen overbodige luxe, die bladen zijn best kwetsbaar zeker met in en uitpakken van de drone.
Dan de zonnekap wellicht dat het werkt maar de drone wordt er zwaarder door en heeft het invloed op het vlieggedrag.
Tot slot de bescherm kapjes voor de motoren ook daarmee wordt de drone zwaarder maar het lijkt mij ook dat het motortje minder koeling krijgt. Waarom zou, als de goed werkt, er niet standaard door de fabrikant zijn opgezet?

collage.jpg
 
Als mijn mening van tel mocht zijn,
- Een start of landingsplaat is goed als je op gras wil starten of landen, landen doe ie bijna nooit op dezelfde plaats daarvoor is er een zekere tolerantie van Het GPS systeem , met de hand is goed maar oppassen voor de vingers.
- Een beschermkap voor de camera vind ik wel belangrijk, dat ding is erg gevoelig ( hieronder mijn beschermkap die je kan laten zitten terwijl je vliegt )
- kapjes over de motoren kan goed zijn tegen zandkorreltjes.
- beschermbandjes voor de propellers ook ok maar zorg dan dat je er koopt dat de Drone nog in het valiesje past.
- De antenneversterker heb ik ook ( verloren geld ) maar gebruik hem nooit omdat ik de Drone in het oog wil houden en conform de regels wil blijven.
- Een goeie zonnekap vindt ik wel belangrijk, als je die gebruikt van DJI zelf kan je uw antenneversterkers niet meer gebruiken

Mijn beschermkap camera:
 

Bijlagen

  • lenshood.png
    lenshood.png
    42,3 KB · Weergaven: 40
  • beschercap 2.jpg
    beschercap 2.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: peterp0st
Bedankt voor je reactie @Vanden Berg Guido.
Met de zonnekap bedoelde ik een kap voor de lens.
Schermafbeelding 2020-05-22 om 14.14.20.jpg
Een zonnekap voor iPhone is inmiddels ook besteld.Hard nodig want ik kan met felle zon het scherm helemaal niet zien.
Schermafbeelding 2020-05-22 om 14.10.42.jpg
 
De antenne versterker heb ik op zich ook goede ervaring mee geeft minder lost signal meldingen
De motor kapjes zou ik niet doen de motor krijgt minder koeling en heeft geen zin verder.
De zonnekap van Guido spreekt me meer aan , ook maar eens bestellen
 
  • Leuk
Waarderingen: peterp0st
@Vanden Berg Guido Die lijkt inderdaad effectiever van wegen dat "dakje" maar ik nu eenmaal die andere besteld
@Adop Doe jij altijd die versterker er op?
Ik gebruik de versterker bijna nooit, als je die gebruikt krijg je de neiging steeds verder te gaan en dat wil ik niet, ik wil de Drone zoveel als zelf in het oog willen houden. Als je b.v. 1000mt ver gaat zie hem al lang niet meer en moet je ook rekening houden dat je ook 1000mt moet terugkeren alles enkel op zicht van het camerabeeld.
 
Ik gebruik de versterker niet om bewust verder te gaan maar indien je wat bomen of iets dergelijks in de buurt hebt is het signaal gewoon beter , in een vrij zicht dan gebruik ik hem niet altijd , die zonnekap die Guido gebruikt is nog wel veel prijs verschil in zag ik ,of zouden er ook neppers tussen zitten ?
 
  • Leuk
Waarderingen: eazye
Het loont de moeite om even te zoeken naar goedkopere aanbiedingen hier wordt die al de volgende (werk)dag bezorgt
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eazye
Tja,heb m’n bestelde zonnekap binnen:bagger,hij past net op m’n mobiel(niet bewegen/aanraken want dan schiet die er van af)klem je de boel in de controller dan schuiven de zij flapjes naar binnen.Miskoop,.. dat is in mijn geval bijna niet te voorkomen.Ik heb nu bij de zelfde winkel “hood” die @Vanden Berg Guido aanbeval besteld.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Tja,heb m’n bestelde zonnekap binnen:bagger,hij past net op m’n mobiel(niet bewegen/aanraken want dan schiet die er van af)klem je de boel in de controller dan schuiven de zij flapjes naar binnen.Miskoop,.. dat is in mijn geval bijna niet te voorkomen.Ik heb nu bij de zelfde winkel “hood” die @Vanden Berg Guido aanbeval besteld.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Die zal je heel goed bevallen !.Goedkoop is niet altijd goede koop.
 
Ik wacht even jouw bevinding af omdat die je besteld hebt een andere is dan Guido zo te zien
maar wel 2x zo goedkoop.
 
iemand ook een extender in gebruik waarbij de telefoon voor/boven de afstandbediening zit ipv er onder?
 
iemand ook een extender in gebruik waarbij de telefoon voor/boven de afstandbediening zit ipv er onder?
Bekijk dit Youtube filmpje eens , alles vindt je bij het vernoemde merk
( p.s. op internet vindt je veel maar je moet even zoeken )
en hier vindt je nog meer info ( zie link )

Sunnylife Afstandsbediening Zonnescherm Signaal Booster Extender Zonnekap Antenne Versterker Voor Mavic Mini 2 Pro/Spark & Air|versterker antenne|versterker proversterker afstandsbediening - AliExpress
 
Laatst bewerkt:
@Adop Ik heb de "hood" inmiddels binnen en heb hem nog niet uit kunnen proberen en vergelijken met die van Dji is lastig want die heb ik nooit in mijn bezit gehad.Maar de prijs maakt het verschil niet, ik zag hier bv er een van Dji voor dezelfde prijs als die van mij.