Mini 2 Absolute beginner - vragen rond DJI Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ok ga dit zeker nog eens bekijken. Omtrent de systeemvereisten zou mijn laptop toch wel ok moeten zijn. Is vrij recent en is iets zwaarder dan normaal. We zien wel. bedankt voor de info.
 
Wes, ik heb even gekeken op YT.
Ik heb gevonden wie ik bedoelde:

GRATIS video's bewerken met Hitfilm Express #1 - De Tijdlijn​

Zoek op TubeTotaal.

Hij heeft 3 tutorials gemaakt.

Ruud
 
Had het intussen al gevonden. Zal ze eerst even bekijken of die Hitfilm interessant is. Op dit moment lijkt Openshot nog steeds het gemakkelijkst en draait deze relatief goed op mijn laptop zonder haperend beeld.
 
Hoi Wes,
Probeer eens Hitfilm Express.
Intussen 1 & 2 bekeken. Denk dat ik ben overtuigd.
Zal deze vanavond nog es downloaden en hopelijk draait dit programma goed op mijn laptop.
Gebruik jij deze zelf ook?
Mvg Wes.
 
He Wes,

Ik heb hem zelf idd ook gedownload.

Ruud
 
Ja idd.
Tijd geleden.
Ik moest toen me eerst registeren bij hitfilm met mijn email adres. Toen kreeg ik een soort code/link gestuurd door hun waarmee ik hitfilm express 2 kon downloaden.
Het gratis deel kan idd uitgebreid worden met betaalde pakketten.
Ik weet niet of ze dat nu dus veranderd hebben, sorry als ik je op een verkeerd pad heb gestuurd.

Ruud
 
Nee geen probleem hoor. Zou kunnen dat ze het veranderd hebben. Zal later nog eens kijken want op dit moment ben ik eerste nog even Kdenlive aan het proberen. Ook gratis en lijkt ook relatief uitgebreid.
Is ook volledig in het nederlands en draait goed op mijn laptop.
Mvg Wes.
 
Het gebruik van 'gratis' programma's leid uiteindelijk altijd tot een teleurstelling. Niet ondersteunde codec's / beperkte resolutie / geen hardware versnelling etc etc. Misschien toch een paar tientjes investeren.
 
Laatst bewerkt:
Intussen mijn eerste filmpje gemaakt me Kdenlive. Moet zeggen werkt ook zeer fijn met veel mogelijkheden en vooral niet belastend voor het systeem op mijn laptop.
 
Nou, dan ben ik blij dat je een oplossing hebt gevonden waar je tevreden mee bent.
Ik ben benieuwd naar jouw creativiteit.

Ruud
 
Voorlopig is er nog niet veel creatiefs aan hoor. :) Het is me vooral op dit moment om het simpel te houden.
titel aan begin, simpele overgangen en muziekske eronder.
Misschien dat ik later wel nog mooie dingen kan maken maar daar zal natuurlijk veel tijd in kruipen denk ik.
 
Vandaag eens de functie 180 graden panorama getest. Misscien een domme vraag maar ik dacht dat dji fly de foto's automatisch aan elkaar plakte?
Dacht ergens te lezen dat je hiervoor geen speciale software nodig hebt om een panorama foto te nemen. Bij mij staan alle foto's los op de sd kaart.
 
Nee, Wes ik heb nog nooit gehoord van een automatische panorama foto.
Volgens mij zul je dit altijd in post productie moeten doen.
Ik heb wel tutorials gezien om een bol vormige 360 graden foto aan elkaar te plakken maar alleen de foto's werden automatisch gemaakt.

Ruud
 
Ok dan weet ik dit ook weer. Had hier waarschijnlijk iets over gelezen: panorama | Dronefotografie
Daar stond in "neemt de drone negen foto’s die vervolgens automatisch aan elkaar gestitched kunnen worden. Daarvoor hoef je geen speciale software te installeren".

Die bol vormige 360 graden foto zal ik ook nog proberen. Heb hievoorr ook de foto's gemaakt en deze zou je met het gratis programma Gimp moeten kunnen samenvoegen tot een soort mini planeet.

Mvg Wes.
 
De Mavic Air (1) en de Mavic 2 Pro en Zoom stitchen in de drone zelf, dat weet ik zeker.
De Mini 2 kan dat niet maar het stitchen gebeurt in de controller/smartphone combinatie. De SD kaart in de Mini 2 laten, de Mini 2 normaal verbinden met controller en smartphone en vervolgens op het "play" icoon rechts onder tappen. Vervolgens zie je dan de panorama- en spherefoto's inclusief een indicator wat voor foto het is. De gewenste foto's selecteren en downloaden naar je smartphone, dan kun je later op je smartphone de panorama foto's gestitched zien en eventeueel bewerken. Separate software is niet nodig.
De panorama fotos zijn OK, alleen de sphere kan een stuk beter - ze zijn nu 4k x 2k en ik ben nu een instructie aan het maken om 10k x 5k versies te maken met veel meer detail. Met gratis hulpprogramma's.... :)
 
Op AutoStitch.net kan je een gratis programma downloaden voor Windos en voor de MAC.
Werkt goed
 
De Mavic Air (1) en de Mavic 2 Pro en Zoom stitchen in de drone zelf, dat weet ik zeker.
De Mini 2 kan dat niet maar het stitchen gebeurt in de controller/smartphone combinatie. De SD kaart in de Mini 2 laten, de Mini 2 normaal verbinden met controller en smartphone en vervolgens op het "play" icoon rechts onder tappen. Vervolgens zie je dan de panorama- en spherefoto's inclusief een indicator wat voor foto het is. De gewenste foto's selecteren en downloaden naar je smartphone, dan kun je later op je smartphone de panorama foto's gestitched zien en eventeueel bewerken. Separate software is niet nodig.
De panorama fotos zijn OK, alleen de sphere kan een stuk beter - ze zijn nu 4k x 2k en ik ben nu een instructie aan het maken om 10k x 5k versies te maken met veel meer detail. Met gratis hulpprogramma's.... :)
Ok dit is me niet helemaal duidelijk maar zal dit morgen eens bekijken.
Mvg Wes.
 
Intussen heb ik geprobeerd om de foto's via Dji fly naar de telefoon te downloaden. Dit lukt me niet zoals ik het wil, want ik kan nergens aanvinken om naar de telefoon te downloaden. Ik kon wel selecteren opslaan in Drive of uploaden naar google foto's. Dit zijn allemaal dingen die onder google vallen.
Dus dit maar eens geprobeerd maar wanneer ik daar de foto dan in open zie ik enkel een single foto. In de Dji fly app zie ik wel een nette 360º tiny planet foto of een mooi vlakke 180º panorama.
Intussen vond ik deze simpele mogelijkheid:
Nu kan ik gewoon rechtstreeks de losse foto's van de sd kaart omzetten.
Mvg Wes.

 
Laatst bewerkt:
Je kan in vele monteer programma's " proxies " instellen dat is een copy in lagere kwaliteit zodat dat je computer dit wel aan kan en als je de montage wil exporteren word de oorspronkelijke video gebruikt.
Hier word het uitgelegd in het algemeen:
Hier word verteld hoe dit bij Davinci resolve moet doen: