Absolute beginner - vragen rond DJI Mini 2

RuudF

New Member
Lid geworden
9 nov 2020
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
52
Ha Wes,
Een dronie is een selfie maar dan met de drone.
Hij hangt vlak voor je en filmt jou.
Dan vliegt de drone omhoog en achteruit steeds jou in beeld houdend.
De helix is een vliegbeweging als een kurkentrekker.
Circle dan vliegt de drone in een cirkel om jou of een poi heen.
En bij een rocket stijgt de drone als een raket eerst langzaam en steeds sneller.

En inderdaad moet je deze alleen doen waar je niet achteruit in een boom of hoogspanningsmast terecht kunt komen.

Ruud

Spectro

Member
Lid geworden
13 nov 2020
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
46
Ondertussen tweede reeks "vluchten" achter de rug en ik kan jullie vertellen ... het is toch niet eenvoudig als je alles in de gaten wil houden, zowel in de lucht zelf als op het scherm. Het zal dus nog wel even duren vooraleer ik erin slaag om een waardige video af te leveren vrees ik ... eerste gedachte is vooral om de Mini 2 niet te laten crashen terwijl ik teveel met alle instellingen op mijn schermpje bezig ben. Ik hou 't voorlopig dus het leren kennen van het toestel en dan vooral wat de nervositeit van de reacties op de handelingen met de joysticks betreft. Ik neem me dus voor om de volgende keren vooral veel te oefenen op stijgen/dalen/zwenken/...

Ik heb ondertussen ook een Landing Pad aangekocht omdat het blijkbaar niet aan te raden is om op te stijgen en/of te landen op plaatsen waar stof, gras, ... mogelijk de propellers, motoren of de lens kan beschadigen door het opwaaien ervan.

Enkele vraagjes :
  1. schieten jullie plaatjes in 4:3 of 16:9 (JPEG+RAW) ?
  2. ik oefen voorlopig op Cinematic mode (de traagste modus dus) en ik slaag er niet echt goed in om vlotjes in een cirkel te vliegen ... het lijkt alsof het toestel verder van me wegvliegt terwijl het licht draait maar dus niet snel genoeg naar mijn gevoel. Draait het toestel sneller in Normal of Sport Mode (en is het dus normaal dat het nemen van een bocht in Cinematic mode veel wijder lijkt te zijn) ?