Aankoopadvies

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

TheRicolaa10

Member
Lid geworden
10 sep 2016
Berichten
31
Waarderingsscore
14
Punten
8
Locatie
Noord-Brabant
Hallo,

Ik heb afgelopen week met pijn in m'n hart mijn Phantom 3 Pro moeten inruilen, omdat geadviseerd werd om 'm in te ruilen in plaats van reparatie. Doordat ik het voor het blok gezet werd in de winkel (dankjewel Toemen) heb ik de DJI Spark meegenomen en een deel extra moeten bijbetalen.

Echter heb ik 'm nu 3 dagen, maar ik heb nu al spijt van mijn aankoop. Ik ben van plan om de Spark terug te brengen en mijn geld terug te vragen. Ik ga namelijk 3 stappen achteruit in plaats van 1 stap vooruit (of gelijkwaardig)

De vraag is nu dus, moet ik gaan voor de Mavic of de DJI Phantom 4 Advanced/Pro. Het voordeel van de Mavic is natuurlijk de portabiliteit, maar de Phantom 4 heeft een betere camera. Wat ik eigenlijk belangrijker vind.

Even vergelijken dus:
  • Mavic Pro Fly More Combo -> volledig pakket met 2 accu's en reserve onderdelen
    • Mindere camera
    • Portabiliteit
  • Phantom 4 Advanced / Pro
    • Betere camera
    • Stabieler (denk ik?)

Wat zouden jullie doen als je voor deze keus staat?
 
Ik heb begin dit jaar mijn Mavic gecanceled en ben toch maar voor de P4P gegegaan.. geen moment spijt van gehad!!!
Op alieexpress 'n leuke backpack uitgezocht en hij gaat nu meestal mee op de fiets of achterin de auto, binnen een paar minuten in de lucht, no problem en super plaatjes!

De Mavic is nog sneller in de lucht maar het ging mij om 't beeld.. voor ieder wat wils zeg maar!
 
Hallo,

Ik heb afgelopen week met pijn in m'n hart mijn Phantom 3 Pro moeten inruilen, omdat geadviseerd werd om 'm in te ruilen in plaats van reparatie. Doordat ik het voor het blok gezet werd in de winkel (dankjewel Toemen) heb ik de DJI Spark meegenomen en een deel extra moeten bijbetalen.

Echter heb ik 'm nu 3 dagen, maar ik heb nu al spijt van mijn aankoop. Ik ben van plan om de Spark terug te brengen en mijn geld terug te vragen. Ik ga namelijk 3 stappen achteruit in plaats van 1 stap vooruit (of gelijkwaardig)

De vraag is nu dus, moet ik gaan voor de Mavic of de DJI Phantom 4 Advanced/Pro. Het voordeel van de Mavic is natuurlijk de portabiliteit, maar de Phantom 4 heeft een betere camera. Wat ik eigenlijk belangrijker vind.

Even vergelijken dus:
  • Mavic Pro Fly More Combo -> volledig pakket met 2 accu's en reserve onderdelen
    • Mindere camera
    • Portabiliteit
  • Phantom 4 Advanced / Pro
    • Betere camera
    • Stabieler (denk ik?)

Wat zouden jullie doen als je voor deze keus staat?
Ik zou voor de Phantom 4 gaan
 
Dat mensen nog naar Toemen gaan. Hopelijk doen ze niet moeilijk over het terugbrengen van die Spark maar ik ben bang dat het je geld gaat kosten.
Ik denk dat je de voors en tegens tegen elkaar moet wegstrepen. En je doel helder moet hebben wat je ermee wil gaan doen. Dan kom je vast tot een goed besluit...

Heb je overigens ook wel eens naar de Yuneec Typhoon H gekeken?

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Ook naar gekeken, en vooral de youtube ervaringen gekeken... DJI blijft erbovenuitkomen op alle vlakken eigenlijk.. misschien de 'good looks'.. maar da's n kwestie van je smaak..
 
Ik persoonlijk vind dat opklapbare landingsgestel wel handig, de controller mooier, 360 graden mogelijkheid camera en dat als er een motor uitvalt hij nog gewoon kan vliegen. Maar idd een kwestie van smaak en eisen

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Je hebt gelijk, het landingsgestel en de 360 graden mogelijkheid zijn zeker plus punten. De uitgevallen motor oplossing is mooi maar ik heb nog nooit van iemand gelezen dat dit daadwerkelijk wel eens gebeurd. Ik heb vooral moeten wennen aan de apple look van de p4p maar de specs hebben uiteindelijk mijn keuze bepaald.. En de langer doorontwikkelde software verdient ook zeker enige credits.
 
  • Leuk
Waarderingen: Falco
?..maar ik heb nog nooit van iemand gelezen dat dit daadwerkelijk wel eens gebeurd...
Ik heb het twee keer gehad door een slechte soldeerverbinding tussen ESC en motor. Beide keren een andere motor, dus de tweede keer heb ik meteen alle motoren opnieuw aangesoldeerd en nooit meer het probleem gehad.

Gelukkig was dat nog zonder gimbal + actioncam, waar ik nu mee vlieg, want het ding kwam genadeloos uit de lucht zetten. Echt 0,0 controle meer mogelijk.



In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Dat mensen nog naar Toemen gaan. Hopelijk doen ze niet moeilijk over het terugbrengen van die Spark maar ik ben bang dat het je geld gaat kosten.
Ik denk dat je de voors en tegens tegen elkaar moet wegstrepen. En je doel helder moet hebben wat je ermee wil gaan doen. Dan kom je vast tot een goed besluit...

Heb je overigens ook wel eens naar de Yuneec Typhoon H gekeken?

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app

Sorry voor de late reactie.. Ik ben voorlopig ook wel klaar met Toemen. Ik ben in Eindhoven bij Kamera Express geweest voor een second opinion en die waren ook verbaasd door de handelswijze bij Toemen. Ik heb de Spark binnen 5 dagen in kunnen ruilen voor het volledige aankoopbedrag en heb de Phantom 4 Pro meegenomen. Flink moeten bijbetalen, maar dan heb je ook wat :)

Heb je overigens ook wel eens naar de Yuneec Typhoon H gekeken?

Hier heb ik eigenlijk niet naar gekeken. Maar het formaat vind ik te groot.
 
Laatst bewerkt:
Het is een dure bezigheid idd.. maar met je p4p zul je er iig een goed gevoel aan overhouden
Veel plezier ermee!