A2 examen doen zonder cursus

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

pjdw

New Member
Lid geworden
29 sep 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
63
Locatie
NL
Ik heb ‘in’ Ireland mijn A1/A3 gehaald. Niet helemaal gratis, maar goedkoper dan in NL. Nu wil ik ook mijn A2 halen. Niet echt behoefte aan een (commerciële) cursus. Ik heb al wat materiaal bij elkaar gesprokkeld en doe het graag via zelfstudie; dan beklijft het ook meer.
Heeft iemand advies?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RayR
Misschien heb je die helemaal niet nodig. Met je huidige 'oude' drone boven 250 grm heb je binnenkort niets aan een A2 vanwege de nieuwe regels en ben je nog alleen aangewezen op A3. Heeft alleen zin als je van plan bent om een nieuwe drone te kopen met een CX-label. En voor een mini onder de 250 grm heb je geen enkel vliegbewijs nodig
 
Laatst bewerkt:
Maar, Videofreak, je dient je wel aan de regels en fatsoensnormen te houden.
En die dingen staan nu juist in de videocursussen waarmee je een vliegbewijs kunt halen. En ook in A2 staan interessante zaken waar je je voordeel mee kunt doen. Minder dan de A1 en A3…….maar toch.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik weet niet waarom je "naar Ierland ging" om je A1-A3 vliegbewijs te halen... In België is het helemaal gratis en 100% on-line...
En over A2: akkoord met Videofreek. Indien je echter toch die A2 test wil doorkomen (trouwens ook gratis in België, maar je moet er wel fysiek voor naar Brussel) raad ik je toch aan om ergens een cursus op de kop te tikken... The devil sits in the details !!!
 
Dank voor de raad. Mijn Ierland avontuur was financieel inderdaad niet handig. Ik dacht dat nog gratis was, maar na het examen bleek toch dat je een klein bedrag moest betalen. Ik begin in ieder geval met A2 zelfstudie. Wellicht ook een ‘echte’ cursus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Voor verdieping van de kennis is bijv. theorie SPL (voor de zweefvliegers en online te vinden) wel interessant.
Alleen examen doen zonder cursus is hier volgens mij zeer logisch en terecht onmogelijk.
De kans is namelijk groot dat je de stof van anderen kopieert waar opleiders hun tijd en geld in hebben gestoken en daarmee hun verdienmodel om zeep helpt.