A2 België - duurtijd examen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Spectro

Active Member
Lid geworden
13 nov 2020
Berichten
152
Waarderingsscore
34
Punten
28
Leeftijd
49
Locatie
Dottignies
Hallo,

Ik heb me ingeschreven voor het examen A2 in Brussel in maart 2022. Heeft iemand hier dat examen al afgelegd ? Zo ja, hoeveel tijd neemt dat zo ongeveer in beslag die namiddag ?

Mvg,
F.
 
Makkelijk bereikbaar. En om de hoek > Kruisvaartenstraat kan je ook makkelijk parkeren in een soort winkelcentrum.
Zie op het kaartje linksonder.

1644309901474.png
 
Afgelopen dinsdag A2 behaald in Brussel. En nu ... wachten tot er een CX-drone op de markt komt. De dames en heren van de EU hebben recent de transitieperiode met één jaar verlengd dus ik vrees dat die CX-drones er pas tegen 2024 zullen zijn.
 
Hoe was je examen? Was het wat te doen?
Goed vanaf gebracht (30/32) maar ik kan u garanderen dat het niet simpel was. En ze doen u twijfelen met hun antwoorden op de meerkeuzevragen. Opleidingske gekocht/gevolgd en er zo'n drie weken veel tijd aan besteed maar 't heeft opgeleverd.
 
Ik vind het nog steeds niet echt eerlijk hoe groot het verschil wel is tussen A2 in NL en BE... Ik heb 'm vorig jaar gehaald en ja, zijn echt hélé instinkers vragen... Echt toch wel op studeren en best een heldere en frisse kop op het examen...
 
Goed vanaf gebracht (30/32) maar ik kan u garanderen dat het niet simpel was. En ze doen u twijfelen met hun antwoorden op de meerkeuzevragen. Opleidingske gekocht/gevolgd en er zo'n drie weken veel tijd aan besteed maar 't heeft opgeleverd.
Ik ga dinsdag 5 april. Ik heb geen enkel idee waaraan ik me moet verwachten. Ook lessen gevolgd enzo, maar toch.
 
Waren er nog A1-A3 vragen bij?
Meeste vragen over berekening van batterijen, payloads van vaste vleugels, wat weeromsomstandigheden. Ik heb zelf wel A1 A3 volledig herbekeken ... en ze zullen ook wel meer dan één setje vragen hebben denk ik.
 
Ik ga dinsdag 5 april. Ik heb geen enkel idee waaraan ik me moet verwachten. Ook lessen gevolgd enzo, maar toch.
Dan zal 't je wel lukken als je echt nog goed nastudeert bij de lessen.
 
Ik vind het nog steeds niet echt eerlijk hoe groot het verschil wel is tussen A2 in NL en BE... Ik heb 'm vorig jaar gehaald en ja, zijn echt hélé instinkers vragen... Echt toch wel op studeren en best een heldere en frisse kop op het examen...
Ik heb bewust voor Brussel gekozen juist omdat het moeilijker is. Dat geeft je brevet ook meer glans als je slaagt ... want met gokken alleen kan je 't vergeten in Brussel.
 
  • Leuk
Waarderingen: EmpieDrone
Hallo,
Ik heb deze week mn A1/A3 examen succesvol afgelegd via de site van FOD mobiliteit.
Ik wou aansluitend een cursus volgen voor A2. Ik kwam de site van Droneflightacademy tegen en heb de cursus A2 gekocht (€100). Curus in een paar uur gelezen, hun online examen gedaan en geslaagd.
Volgens hen is het niet meer nodig om het examen in Brussel te gaan afleggen. Ik zal binnen 48uur een link met de verdere stappen krijgen.
Dit lijkt me toch wat vreemd. Het examen was op 5minuten gedaan, simpele vragen, geen tijdsindicatie.
Hun theorie over 'mist' was copy-paste van internet, er stond een -dt fout in het examen + in de theorie... Ik heb er een raar gevoel bij.
In hoeverre is deze manier officieel erkend in Belgie? Zal ik mn A2 certificaat kunnen verkrijgen op deze manier of is dit een vorm van misleiding?
 
  • Wow
Waarderingen: Max*
Hallo,
Ik heb deze week mn A1/A3 examen succesvol afgelegd via de site van FOD mobiliteit.
Ik wou aansluitend een cursus volgen voor A2. Ik kwam de site van Droneflightacademy tegen en heb de cursus A2 gekocht (€100). Curus in een paar uur gelezen, hun online examen gedaan en geslaagd.
Volgens hen is het niet meer nodig om het examen in Brussel te gaan afleggen. Ik zal binnen 48uur een link met de verdere stappen krijgen.
Dit lijkt me toch wat vreemd. Het examen was op 5minuten gedaan, simpele vragen, geen tijdsindicatie.
Hun theorie over 'mist' was copy-paste van internet, er stond een -dt fout in het examen + in de theorie... Ik heb er een raar gevoel bij.
In hoeverre is deze manier officieel erkend in Belgie? Zal ik mn A2 certificaat kunnen verkrijgen op deze manier of is dit een vorm van misleiding?
Volgens mij zal jij een Nederlands A2 bewijs krijgen, ik kan me vergissen maar in België is er simpelweg maar één instantie waar je 't kan behalen en dat is in Brussel bij het DGLV. En onder geen enkel beding online.

In Nederland kan het wel online en ik heb al vaak vernomen dat het examen daar een lachertje is tov dat in Brussel. Dus ook dat strookt met wat jij zegt en doet me vermoeden dat jij simpelweg een A2 via de Nederlandse weg zal verkrijgen.
 
Hallo,
Ik heb deze week mn A1/A3 examen succesvol afgelegd via de site van FOD mobiliteit.
Ik wou aansluitend een cursus volgen voor A2. Ik kwam de site van Droneflightacademy tegen en heb de cursus A2 gekocht (€100). Curus in een paar uur gelezen, hun online examen gedaan en geslaagd.
Volgens hen is het niet meer nodig om het examen in Brussel te gaan afleggen. Ik zal binnen 48uur een link met de verdere stappen krijgen.
Heb je ondertussen al een link ontvangen en heb je je EU A2 al op zak?