A1 A3 halen in het buitenland mag dat ??

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
.
Ja, je schreef inderdaad 500 gr. Mijn 250 gr is een vergissing.
Maar zowel voor 250 gr als voor 500 gr is A2 geen vereiste.
"Geef maar eens een overheids bron die dat zegt dat a2 niet voor boven de 500 gram is ."
- Ik denk dat ik zo'n "overheidsbron" heb, beste @Erwin Bolink. Lees maar mee:
't Is dus niet mijn mening. 't Is gewoon EASA Regelgeving.
.
Ik zei boven de 500gram, u moet mijn woorden niet gaan verdraaien. Geef maar eens een overheids bron die dat zegt dat a2 niet voor boven de 500 gram is . Of ga even bij dronewijzer kijken. Ik heb al meerdere bronnen gegeven, u alleen uw mening. Helaas tellen meningen niet bij regelgeving.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    250,5 KB · Weergaven: 19
Ik zei ook boven de 500gram zoals vermeld op onze overheid site en in uw tabel.

"Welke regels gelden voor het vliegen met een drone met een laag risico? | Rijksoverheid.nl" Welke regels gelden voor het vliegen met een drone met een laag risico?

Ieder land mag namelijk eigen toevoegingen doen aan de EU regels. Dat is ook gelijk de reden dat geadviseerd om per land de wetgeving nog eens te controleren voordat men gaat vliegen.

Uw tabel laat ook zien dat A1 maar tot 500 gram loopt.
.
Ja, je schreef inderdaad 500 gr. Mijn 250 gr is een vergissing.
Maar zowel voor 250 gr als voor 500 gr is A2 geen vereiste.
"Geef maar eens een overheids bron die dat zegt dat a2 niet voor boven de 500 gram is ."
- Ik denk dat ik zo'n "overheidsbron" heb, beste @Erwin Bolink. Lees maar mee:
't Is dus niet mijn mening. 't Is gewoon EASA Regelgeving.
.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
-
Beste @Erwin Bolink, jij schreef: "En bij een drone boven de 500 gram is A2 ook nodig."
Ik schreef uitsluitend dat die informatie 'onjuist' is. En de informatie is ook onjuist, omdat iedereen met een drone onder de 25 kilo gewoon mag vliegen volgens de voorwaarden A3. Boven de 500 gram is A2 dus niet "nodig".

22.jpg

Ik zei ook boven de 500gram zoals vermeld op onze overheid site en in uw tabel.

"Welke regels gelden voor het vliegen met een drone met een laag risico? | Rijksoverheid.nl" Welke regels gelden voor het vliegen met een drone met een laag risico?

Ieder land mag namelijk eigen toevoegingen doen aan de EU regels. Dat is ook gelijk de reden dat geadviseerd om per land de wetgeving nog eens te controleren voordat men gaat vliegen.

Uw tabel laat ook zien dat A1 maar tot 500 gram loopt.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Ik ben net gisteren geslaagd voor het Luxemburgse examen. Ik kwam er bij toeval weer op terecht, heb even een accountje aangemaakt en kon meteen aan de studie beginnen. De eerste examenmodule moest ik overdoen, teveel fouten. Toen ben ik er wat aantekeningen bij gaan maken en slaagde voor het eindexamen met 0 fout.

Ik ben gepensioneerd docent aan een middelbare school, ik vond de lesstof prima aangeboden, leuke en zinvolle illustraties en aardige video's erbij. Ik heb wel het een en ander opgestoken en kijk nu anders tegen het dronevliegen aan. Vooral de OODA-loop sprak me aan, daar worden ook militaire piloten op getraind. En de rij controles vóór en na elke vlucht. Kortom: voor mijn gevoel een uitstekende cursus. En over 5 dagen kan ik mijn Luxemburgs certificaat bij de RDW kosteloos omzetten in een Nederlands certificaat. Dan kan ik dus A2 in Nederland doen en hoef ik A1/A3 niet eerst over te doen.

De eisen zijn in Europees verband afgesproken, dus vraag ik me af: wat is de meerwaarde van dezelfde cursus in Nederland voor € 99 of meer? Ik wil best een dagje cursus doen met wat praktijk, ook wel voor A2. Ik kan het gebruiken als ZZP'er, dus het is dan nog aftrekbaar ook. Maar heeft de Nederlandse cursus meerwaarde boven de (gratis) buitenlandse examens?
 
...
De eisen zijn in Europees verband afgesproken, dus vraag ik me af: wat is de meerwaarde van dezelfde cursus in Nederland voor € 99 of meer? ...

Tot vandaag was de meerwaarde van een NL A1/A3 certificaat dat RDW dat als enige accepteerde als basis voor een A2 certificaat. Met een buitenlands A1/A3 certificaat kon RDW geen Nederlands A2 afgeven en in het buitenland kun je geen A2 halen zonder ingeschreven te zijn (resident te zijn) in dat land.
Vanaf vandaag is er de mogelijkheid je buitenlandse A1/A3 bij RDW te laten omzetten naar een NL A1/A3 (wederzijdse erkenning), dus is die meerwaarde vervallen.
De enige meerwaarde die er dan nog over blijft is dat de NL cursussen wèl substantiële inhoud hebben en veel buitenlandse niet. Zelf heb ik de “Ierse route” gevolgd en dat vond ik een lachertje. Het is dat ik al een vliegbrevet heb en het leuk vind om de drone wetgeving te volgen en ik er daarom van overtuigd ben dat mijn kennis best wel op peil is. Maar van die cursus, met zijn oneindige herkansingen en aanwijzingen in de kantlijn tijdens het “examen”, heb ik helemaal niks opgestoken. Ik vind zelfs de kennis die nodig was om te “slagen” veel te gering.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie