A few moments of Istrië

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Paul50

Member
Lid geworden
13 mei 2020
Berichten
59
Waarderingsscore
23
Punten
8
Leeftijd
56
Locatie
Deventer
Hoi,

Ook maar eens een filmpje gemaakt om met jullie te delen. Het is een compilatie van enkele opnames die ik gemaakt heb op vakantie in Istrië begin juli, de eerste 2 beelden zijn trouwens van Oostenrijk (Karinthië) waar we overnacht hebben. De opnames zijn gemaakt met de DJI Mavic Mini.
Hoor graag eventueel jullie verbeterpunten.

Istrië 2020

Gr,
Paul
 
Zeker mooi gefilmd, wel jammer van de lage resolutie.
 
Thanks, yep op 1080 (60 fps), 2,7K met 30fps schokt af en toe te veel vind ik.
 
Voor de prijs dat dit ding kost !, mooie beelden, diegenen met een een grotere en duurdere modellen maak ze dan beter.
 
Ja eens, voor het geld zijn de beelden prima misschien in de toekomst naar een drone met 4K en wie weet komt de Mini nog een keer met een dergelijk upgrade :)
 
Mooie beelden. De resolutie is voor het scherm van míjn tablet meer dan goed genoeg. In de toekomst zou je bewegingen kunnen combineren. Draaien en omhoog of opzij en draaien.
 
Thanks cappellen! Ja de verschillende moves moet ik nog een beetje onder de knie krijgen, maar dat maakt het inderdaad wel wat fraaier en afwisselender....dank voor je tip!
 
Mooie opnames! Ik vind de prijs kwaliteit verhouding prima van de mini. Om mee te beginnen en te oefenen met vliegen heb ik er ook voor gekozen. En nu op vakantie ook lekker licht en makkelijk mee te nemen. Maak zelf opnames met 2.7K en 30fps en vind dit juist mooier dan 1080 60fps. Maar dat is persoonlijk.

Verzonden met mijn HMA-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Dank Jacco! Ja de mini voldoet inderdaad (zeker voor het geld) prima! En 2k7 heb ik eerlijk gezegd nog maar enkele keren mee opgenomen en ondervond wat schokkerig beeld, maar dat had misschien met andere omstandigheden te maken dus ik ga het nog zeker weer proberen want inderdaad zonde van de betere resolutie anders.
 
2.7K op de mini is over het algemeen van goede kwaliteit ondanks de lage bitrate, shokkende weergave zal een andere oorzaak hebben. Wellicht de hardware waarop je het afspeelt
 
Of, indien er iets bewerkt is, de rendering instellingen van de gebruikte edit-software..?
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Bedankt voor jullie aanvullingen, ik constateerde het na downloaden en afspelen op de pc maar het was bij het draaien van de drone en dat kon nog wel eens in p mode zijn geweest ipv c mode, dat scheelt ook weer. Ik ga er nog eens mee aan de slag!
 
Handige tip voor hoge resolutie:

Controleer i.i.g. of de hardware versnelling in je browser ingeschakeld staat:

Edge:
EDGE HW.png


Chrome:
CHROME HW.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Jacco456
Als je dichtbij objecten vliegt moet je idd niet te snel vliegen. Als er veel details in het beeld zijn en je vliegt te snel dan is de video bitrate van 40 Mbs denk ik de grootste boosdoener bij de mini. Bij de duurdere drones is deze schrijfsnelheid namelijk boven de 100 Mbs.
Ik merkte het zelf vooral bij zijwaarts vliegen laag bij de grond en met veel details in het beeld. Getest met 30fps en 60fps toen,maar bij beide was toen het beeld wat schokkerig. Dus dat soort opnames vermijd ik tegenwoordig. Verder ben ik zeer tevreden over de kwaliteit.

Verzonden met mijn HMA-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Rcee, het was in mijn standaard movieplayer van Windows 10, maar voor Youtube inderdaad wel handige instellingen...thanks!

@Jacco, dat kan er inderdaad ook aan de hand zijn. Ik ga in ieder geval de camera volgende keer weer op 2k7 zetten, zonde van de kwaliteit die ik anders mis.