4K video

erres

New Member
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
22
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
75
Locatie
Frankrijk
Zijn er mogelijkheden om een 4K video op YouTube te publiceren?
 
Je kunt 4K filmpjes uploaden naar YouTube.
 
@Sjakie
Dank voor het antwoord. Je antwoord zorgt ervoor dat ik me realiseer dat ik de vraag anders had moeten stellen want het uploaden is niet het probleem, het probleem is dat na het uploaden YouTube de video lijkt te downgraden naar een lagere resolutie. Ik heb onderstaande video met iMovie geupload en krijg niet de indruk dat hij in 4K wordt getoond:
 
YT converteert naar verschillende resoluties om afspelen op allerlei devices mogelijk te maken. Ook reduceert YT de bitstream, zodat de film op meer devices soepel afspeelt (ja, dat kost kwaliteit).
Om op 4k af te spelen heb je een device nodig dat dat kan en wat geduld na het uploaden, want dat converteren duurt altijd wel even, juist voor de hogere resoluties. Een dag na de upload is alles wel klaar en kun je met het tandwieltje rechtsonder de gewenste kwaliteit selecteren (of op auto laten staan). Daar zou dan 4k ook tussen moeten staan.
 
P.S. Bij mij staat 4K er bij, dus het zal een kwestie van tijd geweest zijn. ;)
Meer een kwestie van geduld. ;)

Ik had je vraag inderdaad niet zo gelezen, maar Eric-Jan heeft het juiste antwoord al gegeven.
 
@Eric-Jan
Bedankt, het was een kwestie van geduld hebben.Ook bij mij staat er 4K bij. Toen ik de video gisteren had geüpload (wat binnen een tiental minuten was gebeurd) was dat niet het geval