3D drone video van een standaard camera (crosseye video)

cappellen

Active Member
Lid geworden
11 mei 2018
Berichten
383
Waarderingsscore
210
Punten
43
Locatie
Capelle aan den IJssel

Crosseye vedeo is techniek waar getrainde kijkers 3D diepte in asynchrone beelden kunnen zien door hun ogen op de twee afzonderlijke beelden te focussen. Mij lukt dat helaas niet, maar een Google cardboard achtig brilletje lost dit probleem op. Deze opname is gemaakt met een DJI Mavic 2 zoom, maar kan in principe met iedere camera drone worden gemaakt. Je moet in 1 richting bewegen en daarna de video streams voor het linker en rachter oog iets in tijd laten verschillen. Ik heb hier 0.3s voor gebruikt, dit hangt natuurlijk ook af van de snelheid waarmee je hebt gevlogen. Naast een zijwaardse beweging werkt een cirkel beweging ook. Met een echte 3D headset zoals een oculus rift of quest 2 ziet het er helemaal fantastisch uit. Een "simpele" manier om een 3D effect in je filmpjes te creeëren. Een beetje uitproberen is wel nodig. Een mooi project voor in de kerstvakantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager en TomDB
De video is 'niet beschikbaar', maar ik wel 'm wel graag zien. Ik ben benieuwd hoe je een 3D video gemaakt met 1 camera er uit ziet. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Zelf bedacht?
 
Sorry, ik zie net dat de video nog op prive staat, nu zou hij wel zichtbaar moeten zijn. Ik heb dit niet bedacht, maar ik werd er op gewezen met een verwijzing naar onderstaande video. De techniek bestaat al veel langer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Sorry, ik zie net dat de video nog op prive staat, nu zou hij wel zichtbaar moeten zijn. Ik heb dit niet bedacht, maar ik werd er op gewezen met een verwijzing naar onderstaande video. De techniek bestaat al veel langer.
Deze video ziet er verrassend goed uit (ik kan wel cross-eyed kijken). Haast niet voor te stellen dat dit met slechts 1 camera is gemaakt.
Jouw eigen video geeft een licht 3D-effect. Het beeld beweegt ook te snel om goed te kunnen waarnemen. Maar zoals je zei, je bent nog aan het uitproberen. Met wat meer afstand en rustiger bewegingen zou het beter moeten worden.
 
Leuk. Goede tip.Ga ik ook eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Heeft iemand van jullie al een keer met een AR bril (geen VR dus) gekeken? Schijnt vrij goed te werken en een reëel cockpit beeld te geven.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 

Crosseye vedeo is techniek waar getrainde kijkers 3D diepte in asynchrone beelden kunnen zien door hun ogen op de twee afzonderlijke beelden te focussen. Mij lukt dat helaas niet, maar een Google cardboard achtig brilletje lost dit probleem op. Deze opname is gemaakt met een DJI Mavic 2 zoom, maar kan in principe met iedere camera drone worden gemaakt. Je moet in 1 richting bewegen en daarna de video streams voor het linker en rachter oog iets in tijd laten verschillen. Ik heb hier 0.3s voor gebruikt, dit hangt natuurlijk ook af van de snelheid waarmee je hebt gevlogen. Naast een zijwaardse beweging werkt een cirkel beweging ook. Met een echte 3D headset zoals een oculus rift of quest 2 ziet het er helemaal fantastisch uit. Een "simpele" manier om een 3D effect in je filmpjes te creeëren. Een beetje uitproberen is wel nodig. Een mooi project voor in de kerstvakantie.
He, wat geinig, dit is voor het eerst dat ik van deze techniek hoor. Het lijkt me leuk om hier tzt een artikel over te schrijven op Dronewatch. Mag ik jouw voorbeeld daarin verwerken?
 
Natuurlijk mag dat. Met een echte vr bril en de juiste software ziet het er echt overtuigend uit. Heb op YouTube nog wat meer of minder geslaagde voorbeelden staan. Het is relatief simpel en kan met bewegen in 1 richting maar ook een cirkel werkt. Een nieuw voorbeeld de Rijsoordse Molen

 
Laatst bewerkt: