360 van de markt in Lokeren

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
26 foto's ( in RAW ) met de mini 2 gemaakt, bewerkt in PTGui
Zeer netjes! Ben benieuwd of je iets hebt moeten aanpassen omtrent de foto's van de lucht. Als ik een 360 graden panorama maak met de mini 2 heb ik altijd een deeltje te kort in het bovenste deel van de lucht. Ik gebruik wel niet het programma PTGui. Misschien dat het daardoor komt?
 
Ik gebruik ook PTGui, maar daar na bewerk ik het pano om de lucht met "Content-Aware" fill te vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno Raps
Zeer netjes! Ben benieuwd of je iets hebt moeten aanpassen omtrent de foto's van de lucht. Als ik een 360 graden panorama maak met de mini 2 heb ik altijd een deeltje te kort in het bovenste deel van de lucht. Ik gebruik wel niet het programma PTGui. Misschien dat het daardoor komt?
Ik gebruik voor het stitchen van 25 foto's tot 360° exemplaar het gratis programma ImageCompositeManager die het afmaakt en dan verbeter ik het nog eens in Photoshop. Kijk naar de film van een voorbeeld van ICM die ik gebruik.
Voorbeeld filmpje heb ik gezet op Vimeo, kijk hier eens:
 
Ik gebruik voor het stitchen van 25 foto's tot 360° exemplaar het gratis programma ImageCompositeManager die het afmaakt en dan verbeter ik het nog eens in Photoshop. Kijk naar de film van een voorbeeld van ICM die ik gebruik.
Super! Ik gebruik deze ICM ook maar moet je dit in verschillende keren stitchen? Dit is niet echt duidelijk voor me in uw Vimeo filmpje.
Hetgene die ik exporteer is enkel hetgene je ziet in het raster. Dus niet het volledige 360° exemplaar.
 
Laatst bewerkt:
Super! Ik gebruik deze ICM ook maar moet je dit in verschillende keren stitchen? Dit is niet echt duidelijk voor me in uw Vimeo filmpje.
Hetgene die ik exporteer is enkel hetgene je ziet in het raster. Dus niet het volledige 360° exemplaar.
Klopt, de lucht bovenaan regel ik met Photoshop. Ik maak de foto na stitchen 16000px breed en dan is de hoogte ca. 6000px.
Ik vergroot de canvas grootte naar 8000px maar alleen aan de bovenkant vergroten.
Dan geef ik in Photoshop "shft"F5 en selecteer "content aware" (PS NL: inhoud behoude) en dan 9 van de 10x doet hij dit heel mooi. Daarna kan hij gebruikt worden in Kuula!
 
360 equirectangular afbeelding moet altijd een 2:1 verhouding hebben, dus inderdaad bijvoorbeeld 6000x3000 voor facebook, 16384 bij 8192 voor max formaat bij kuula gratis accounts.