360º luchtfototour gemeente Renkum

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Ter ere van het 100-jarig bestaan van de Gemeente Renkum heb ik een 360º luchtfototour gemaakt van alle 6 de dorpen die deel uitmaken van de gemeente: Wolfheze, Oosterbeek, Doorwerth, Heveadorp, Heelsum en Renkum: Renkum 360

NB. In verband met de nabijheid van vliegveld Deelen zijn de dronevluchten afgestemd met de militaire luchtverkeersleiding.
 
Ze zijn fantastisch. Mijn 360 foto's zijn bijlange zo mooi niet. Ik slaag er niet zo goed in om er nog een mooie zon in te zetten.
Nice work!
 
Ha Wes56, ik kan wel een tipje van de sluier oplichten als het gaat om het maakproces:

De foto's zijn gemaakt met de Mavic 3 Pro, gebruik makend van de sphere mode voor panoramafoto's. Daarbij zorgde ik ervoor dat de bronbestanden werden opgeslagen (ik koos voor jpg). Nadien heb ik deze bronbestanden met PTGui gesticht. De resulterende foto's hebben echter een deels ontbrekende zenith. Gelukkig beschik ik over een aantal panoramische 'inzetluchten' die ik in Photoshop over de originele hemel zet. Dmv een gradient zorg ik ervoor dat er geen zichtbare deellijn te zien is.

Mocht je meer willen lezen over 360º fotografie, ik heb er ooit een boek over geschreven, alhoewel hier niet zeer diep wordt ingegaan op 360º luchtfotografie.
 
Het lukt me wel om een panorama te maken. En doe net dezelfde stappen als u. Enkel het deel met 'inzetluchten' heb ik nooit echt in verdiept . Ben ook maar een beginner met Photoshop.
 
Ter ere van het 100-jarig bestaan van de Gemeente Renkum heb ik een 360º luchtfototour gemaakt van alle 6 de dorpen die deel uitmaken van de gemeente: Wolfheze, Oosterbeek, Doorwerth, Heveadorp, Heelsum en Renkum: Renkum 360

NB. In verband met de nabijheid van vliegveld Deelen zijn de dronevluchten afgestemd met de militaire luchtverkeersleiding.
Mooi gemaakt! Met welke drone is deze foto gemaakt?