Even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gerard Tamminga

New Member
Lid geworden
5 okt 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
52
Locatie
Heerenveen
Dag, ik ben Gerard, kom op dit forum terecht door een foutmelding op mijn DJI Mavic-mini. De foutmelding is intussen opgelost (daar lijkt het althans op). Ik zal reageren op een post.

Groetnis út Heerenveen
 
Welkom Gerard! Grappige manier om op dit forum uit te komen :). Wat was de foutmelding precies? En hielp het forum met het oplossen ervan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Gerard Tamminga
Dag beide. Nou eigenlijk nog niet, maar dit heeft niet met het forum te maken, maar dat ik nadat ik deze site had gevonden, ik de aanmeld even heb laten liggen. Moet nog wel even tijd insteken in deze site/communitie, maar even andere prioriteiten. De eerste foutmelding verdween uit zichzelf. Ik kreeg na vijf minuten vliegen de melding "Propellers rotating too fast. Return to.......(code 30246). Daarna drone uit/aan >> melding verdwenen >> vliegen >> na vijf minuten verscheen ie weer. Zo dit een paar dagen achter elkaar. Wanneer je hierop gaat googlen / youtuben krijg je allemaal meldingen dat het te maken zou hebben met callibratie/update terugplaatsen/propellors vervangen. Alleen de oplossing bleek veel eenvoudiger te zijn. Ik heb de combo, maw het mooie koffertje erbij. In de bodem zit een richeltje. Ik heb blijkbaar de propellers niet goed onder de drone gevouwen, waardoor die op het richeltje leunt en hierdoor een iets andere vorm krijgt, wat de foutmelding veroorzaakte. Ik heb de drone 24 uur uitgeklapt laten staan, zeer waarschijnlijk zijn de propellers weer terug in hun oude vorm gegaan. In ieder geval tot nu toe (ongeveer 6 batterijen leeg gevlogen) is de foutmelding niet meer verschenen.

Maar ik heb nu een ander probleempje, maar ik moet ook even naar de grootte van het opslaan kijken, wellicht lost dat het op. Wanneer ik een video-opname maak die boven de 1gB uitkomt, is de opname niet goed weggeschreven, is het bestand beschadigd. Onder de 1 GB niet. Ga even kijken waar ik deze vraag op het forum kan plaatsen.
 
Ga even kijken waar ik deze vraag op het forum kan plaatsen.
Je zou je vraag nog eens onder "Foto's en video's" kunnen stellen.
Mijn best guess is dat je bad sectors op je SD kaartje hebt. Stop 'm in je PC en doe eens een 'chkdsk' uit om dit te checken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gerard Tamminga
Daar nog niet aan gedacht, is een nieuw kaartje, dank voor je tip, ga het doen, ik laat het weten.
 
Ik heb chkdsk uitgevoerd, geen foutmeldingen, Sandisk Extreme pro, 64 GB, gekocht samen met de drone bij Cameranu.nl. Ik ga nog dingen de komende dagen uitzoeken en laat hier of onder de post waar het hoort dingen weten. Dank alvast voor de hulp en mochten jullie tips hebben, bij voorbaat dank. Ik waardeer bovenstaande! Top. Ik ga nu offline, morgen weer vroeg op, weer een gaaf dagje lesgeven.
 
Ik weet niet of dit de oorzaak is. Maar mogelijk heb je de drone uitgezet zonder eerst de opname te beeindigen?
Want dan wordt het einde bestand niet goed weggeschreven. En dan kan de oplossing zijn, de kaart terug in de drone, opnameknop aan en dan weer uit.
 
Dank je wel Ad voor je feedback. Ik heb het vanmiddag nog even kunnen uitproberen, ik de drone uitgezet zonder eerst de opname te beeindigen, resultaat, video-opname niet te openen. Daarna een opname van dezelfde lengte gemaakt, eerst stoppen met de opname en daarna drone uit, video-opname kon prima worden geopend.

Dank dank dank, hier helemaal niet aan gedacht!