Status accu's.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

MarkII

Member
Lid geworden
24 jul 2018
Berichten
47
Waarderingsscore
3
Punten
8
Leeftijd
54
Locatie
Ouder-Amstel
Ik maak sinds kort gebruik van HD Sync maar begrijp de onderstaande berichten niet echt. 1 van die accu's in nagenoeg nieuw. Maar ik zie toch echt problemen. Moet ik mij zorgen maken? Kan iemand uitleggen wat er word bedoeld met de rode vakjes en meldingen?

De accu die dus nu al een melding geeft is slechts 4x opgeladen. Screenshot_20181119_092344.jpegScreenshot_20181119_092408.jpegScreenshot_20181119_092430.jpeg

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Dag Mark, een accu bestaat uit meerdere 'cellen'. Voor een accu geldt dat de cellen zo gebalanceerd mogelijk stroom af moeten geven.
Een goede lader balanceert de cellen, dat wil zeggen dat alle cellen na het laadproces vrijwel hetzelfde voltage moeten hebben.
En na een vlucht dienen zij ook weer vrijwel hetzelfde voltage moeten hebben. Een hele kleine afwijking wordt vaak wel opgelost door de lader.
Een te grote afwijking (0,07Volt) tussen cellen wordt dan ook gezien als een te grote afwijking (Zie jouw screenshots, major deviation). Het is niet goed dat je hier na een paar keer laden een melding van krijgt. Als dit een nieuwe accu is zou ik zeker een nieuwe vragen, deze is niet 'gezond'.
Beroep je op de garantie zou ik zeggen.

Groeten, Dennis.
 
  • Leuk
Waarderingen: marjo en peSHIr
Dankjewel voor je antwoord Dennis. Moet ik mij melden bij DJI of de leverancier, in dit geval de mediamarkt en conrad. Heb nu een email naar DJI gestuurd maar geen idee of je die gewoon in het Nederlands kan emailen of alleen Engels. Nouja, we gaan er mee aan de slag. Want vind het te vroeg om accu problemen te zien. Bedoel, de meest gebruikte accu is slechts 18x opgeladen. De minst gebruikte accu 5x.

Dat is echt te kort om nu al problemen te krijgen. Tenslotte gebruik ik netjes de meegeleverde lader dus dit zou echt niet mogen.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Ik zou de leverancier aanspreken, hier heb de aankoopbon ook nog van hoop ik. Houd ons op de hoogte hoe het afloopt als je wilt...
 
Overigens, waar ik wel bang voor ben, ik zal waarschijnlijk niet enkel 1 accu in kunnen leveren bij de mediamarkt. Dan willen ze denk ik de complete doos (fly more).

Conrad geeft enkel een reply door een terug stuur formulier toe te sturen. Dus de accu moet ik terugsturen. Mij benieuwen hoelang dit gaat duren. Heb tenslotte die extra accu niet voor niks aangeschaft.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Helaas opsturen naar Conrad, stuur in ieder geval de screenshots mee met de accu-status.
Wat Mediamarkt betreft zou ik gewoon een belletje wagen om te vragen hoe het in zijn werk gaat, geef hier ook aan dat je bewijs hebt van het probleem!
 
Heb ik ook met 2 accus van de pro. Drone gaat wel aan maar stijgt niet op . Komt bij cameranu vandaan is dus de inporteur heb ik begrepen. En die doen dus moeilijk. Accus niet vaker geladen dan 10 a 12 x en zijn van april 2017 en 2 jaar garantie en ben al ruim 2 maanden bezig ermee. Nog steeds niet geregeld nu 24 nov 2018. Tja.

Verzonden met mijn MHA-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Heb ik ook met 2 accus van de pro. Drone gaat wel aan maar stijgt niet op . Komt bij cameranu vandaan is dus de inporteur heb ik begrepen. En die doen dus moeilijk. Accus niet vaker geladen dan 10 a 12 x en zijn van april 2017 en 2 jaar garantie en ben al ruim 2 maanden bezig ermee. Nog steeds niet geregeld nu 24 nov 2018. Tja.

Verzonden met mijn MHA-L29 en de Dronepilots.nl app
Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering? Als men dat weet zal men zich wel achter de oren krabben. Lijkt mij een puur garantieverhaal, en moet zeker oplosbaar zijn.

Groet, Dennis.
 
Datum van mijn accu's is zomer dit jaar, dus juni of juli 2018. Dat moet toch echt garantie zijn. Ben alleen nog niet bij de mediamarkt geweest. Morgen maar ff doen.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Accu's vandaag ingeleverd. Gaat twee tot drie weken duren. Dus afwachten maar. Ik ga er vanuit dat ze de accu's vervangen voor nieuwe. Maarja, je weet het nooit.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Pfff. Accu's zijn nu een week weg en dat is ff wennen. Normaal vlieg ik iedere week wel een keer maar met 2 accu's heb ik er niet veel zin in. We wachten af. Mediamarkt heeft ze opgestuurd voor reparatie. Maarja, accu's repareer je niet volgens mij dus hoop op twee nieuwe accu's.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Nou, de accu's zijn terug. En euh, niemand weet wat er mee is gebeurt. Kortom, ik heb geen nieuwe maar ook geen idee wat er wel mee is gebeurd. Dus eigenlijk ben ik een tikje pissig op de mediamarkt aangezien je een artikel niet voor niks laat opsturen. Ze gaan mij morgen bellen hoe of wat maar daar geloof ik al weinig van aangezien ze eerst een antwoord moeten hebben van een DJI reparateur, ergens in Barendrecht. En die nam vandaag al de hele dag de telefoon niet op. Dus ik verwacht dat ik mijn rechtsbijstandverzekering maar eens moet gaan aanspreken. Want ik vind dit krom.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Accu’s kan je niet repareren, wel testen op het goed functioneren en de staat van de accu. Ergo of ze zijn in goede staat bevonden of ze hebben erg geen fl...... aan gedaan. Kijk eens of ze nu wel werken.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Accu’s kan je niet repareren, wel testen op het goed functioneren en de staat van de accu. Ergo of ze zijn in goede staat bevonden of ze hebben erg geen fl...... aan gedaan. Kijk eens of ze nu wel werken.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Ik vond een briefje erbij. Pass test.

Leuk, maar mijn test dus niet. Nou kan DJI iets vinden maar ik blijf erbij, foutmeldingen bij een product van twee maanden oud vervang je voor een nieuw product. Ja, ik heb geen 10 maar 3 meldingen op beide accu's. Dus DJI zou kunnen zeggen, het zijn maar 3 ipv 10 dus het valt wel mee. Maar het haalt mijn gevoel van veiligheid flink onderuit. Ik lees teveel dat een air ineens uit de lucht valt. En dat zou dus goed kunnen als 1 cel van de accu er ineens mee kapt. Resultaat is dan dat je een kapotte drone hebt ipv alleen een accu met een foutmelding.

De service van DJI is op dit punt dus om op te schieten. Want hoezo doen slechts twee van de vier accu's het slecht? Heb er in totaal 4 waarvan er twee al 2 maanden probleemloos en foutloos werken. Sterker, die accu's zijn zelfs meer opgeladen dan de twee slechte. 1 accu kocht ik dus los en geeft vanaf de eerste data foutmeldingen.

Je merkt er niks van tijdens het vliegen. Nog niet,....... (zal ik maar zeggen)..........

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Het is gewoon jammer, dat de leverancier van de accu's (mediamarkt / Conrad) niet voor je in de bres springt, want naast de fabrikant van de drone en de accu's, is wettelijk ook de winkelier verantwoordelijk voor het geleverde product. Helaas is het zo, dat die alles afschuiven op de fabrikant, zodat je als klant/koper er niets mee op schiet. Zelf zou ik het risico niet nemen, om er mee te vliegen.
 
Rechtsbijstand inderdaad inschakelen, anders wordt het verhaal steeds langer.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Klopt helemaal. Ga daar wel info vragen.

Heb overigens beide accu's nu bij de mediamarkt geclaimd. Zitten er tenslotte 3 in de doos bij de Mavic. Eigenlijk komt er 1 bij Conrad vandaan maar dat zou tenslotte hetzelfde verhaal opleveren.

Ik hou jullie op de hoogte. Wie weet heeft iemand ooit hier iets aan. Ook qua consumentenrecht. Overigens, ik blijf blij met de air. En als er niets met de accu's, qua garantie, gebeurt koop ik gewoon volgend jaar twee nieuwe accu's erbij.

De air is te fijn om mee te vliegen en te filmen.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
ik heb een paar maanden terug hetzelfde gehad (met batterij van een Phantom 4). Netjes bij DJI zelf aangemeld incl. de aankoopbon. Accu opgestuurd en na een paar dagen kreeg ik al van DJI bericht dat ze een nieuwe sturen.
2 Dagen later een gloednieuwe accu ontvangen en vliegen maar!

Het hoeft dus niet via de importeur zelf. Wel aangeven waar je het gekocht hebt, maar dat was alles.

Wel jammer dat een importeur moeilijk doet, voor mij zou dat meteen einde klandizie betekenen. Gewoon van CameraNU naar KameraExpress oid overstappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
ik heb een paar maanden terug hetzelfde gehad (met batterij van een Phantom 4). Netjes bij DJI zelf aangemeld incl. de aankoopbon. Accu opgestuurd en na een paar dagen kreeg ik al van DJI bericht dat ze een nieuwe sturen.
2 Dagen later een gloednieuwe accu ontvangen en vliegen maar!

Het hoeft dus niet via de importeur zelf. Wel aangeven waar je het gekocht hebt, maar dat was alles.

Wel jammer dat een importeur moeilijk doet, voor mij zou dat meteen einde klandizie betekenen. Gewoon van CameraNU naar KameraExpress oid overstappen.
Mag ik vragen wat jouw klachten waren?

Mijn klachten zijn dus enkele foutmeldingen, zoals in de foto's, na slechte 5 en 15 x opladen. Het zijn dus twee accu's. Enkele meldingen zou DJI (in mijn geval de reparateur) , toeschrijven als normaal.

Ik persoonlijk denk dus anders over. 1 foutmelding na enkele keren opladen geeft te kennen dat de accu dus problemen heeft. Die foutmeldingen komen nagenoeg na iedere vlucht terug.

Nu merk je er nog weinig van. Maar het kan natuurlijk zomaar dat de accu na 6 maanden het ineens voor gezien houd. En dat met alle gevolgen van dien.

Ik wil gewoon geen fout meldingen, net als de andere twee accu's die ik heb.

Dus als je wil, beschrijf even jouw foutmelding, aantal en aantal x opgeladen alsmede de leeftijd (tijd accu in bezit).

Misschien kan ik daar iets mee. Ik persoonlijk vind een accu van 2 maanden oud te jong voor iedere foutmelding. Maar wie ben ik?



Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app