- Lid geworden
- 4 jul 2016
- Berichten
- 5.281
- Waarderingsscore
- 2.919
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 47
- Locatie
- Renkum
- Website
- www.dronewatch.nl
Na onwijs veel gezeur met DJI Go 4 op een iPad 4 (vaak last van een haperende videoverbinding, vooral bij warme temperaturen of bij intensief vliegen) was ik onwijs in m'n nopjes met de DJI CrystalSky 5,5" monitor. Eindelijk geen haperende videoverbinding meer, ook niet bij warm weer (zoals je ook in mijn review kunt lezen).
Groot was vanmorgen dan ook mijn frustratie toen ik met de DJI P4P aan het vliegen was en de videoverbinding op de CrystalSky ineens begon te haperen. Op een gegeven moment liep de tablet zelfs helemaal vast. Het wegvallen van het beeld was dusdanig erg dat ik op een gegeven moment niet meer door kon vliegen en moest terugvallen op DJI Go 4 op m'n iPhone 8 (alhoewel ik toen al bijna klaar was, dus niet lang genoeg gevlogen om te kijken of daar ook problemen mee zouden ontstaan).
Het gebeurde al tijdens een eerste vlucht van de sessie en de omgevingstemperatuur was een graad of 4, 5. Alhoewel de problemen deden denken aan de oververhitting van de iPad als gevolg van het decoderen van de videofeed, maar met deze temperatuur en weinig intensief vliegen kan ik me dat bijna niet voorstelen.
Vervelend is dat ik niet weet of het nu komt door een softwareupdate van de CrystalSky of een firmwareupdate van de DJI P4P, die ik gelijktijdig heb geïnstalleerd. Maar dat apparatuur van DJI je op deze manier in de steek laat is echt bijzonder frustrerend te noemen, zeker omdat ik het spul voor professionele doeleinden gebruik.
Nog meer mensen die last hebben van videoproblemen in de vorm van haperende of stotterende beelden sinds de update naar CrystalSky softwareversie 02.04.06.00 / DJI Go 4 versie 4.1.18?
Groot was vanmorgen dan ook mijn frustratie toen ik met de DJI P4P aan het vliegen was en de videoverbinding op de CrystalSky ineens begon te haperen. Op een gegeven moment liep de tablet zelfs helemaal vast. Het wegvallen van het beeld was dusdanig erg dat ik op een gegeven moment niet meer door kon vliegen en moest terugvallen op DJI Go 4 op m'n iPhone 8 (alhoewel ik toen al bijna klaar was, dus niet lang genoeg gevlogen om te kijken of daar ook problemen mee zouden ontstaan).
Het gebeurde al tijdens een eerste vlucht van de sessie en de omgevingstemperatuur was een graad of 4, 5. Alhoewel de problemen deden denken aan de oververhitting van de iPad als gevolg van het decoderen van de videofeed, maar met deze temperatuur en weinig intensief vliegen kan ik me dat bijna niet voorstelen.
Vervelend is dat ik niet weet of het nu komt door een softwareupdate van de CrystalSky of een firmwareupdate van de DJI P4P, die ik gelijktijdig heb geïnstalleerd. Maar dat apparatuur van DJI je op deze manier in de steek laat is echt bijzonder frustrerend te noemen, zeker omdat ik het spul voor professionele doeleinden gebruik.
Nog meer mensen die last hebben van videoproblemen in de vorm van haperende of stotterende beelden sinds de update naar CrystalSky softwareversie 02.04.06.00 / DJI Go 4 versie 4.1.18?