Crashen hoort bij fpv vliegen. De quads zijn daar ook op gebouwd en zelfs als ze kapot gaan zijn ze makkelijk en redelijkk goedkoop zelf te repareren.
ik raad de dji fpv af om mee te beginnen. Die is niet gemaakt om te crashen en gaat vrij makkelijk kapot en kun je zelf niet repareren.
begin met een relatief goedkoop setje voor in huis zoals de tinyhawk 3. En ga oefenen op een simulator als Liftof of Velocidrone. En kijk veel youtube filmpjes. Joshua Bardwell heeft over elk denkbaar aspect wel een video gemaakt en legt t heel goed uit.
Er zijn ook veel faceboek groepen waar je je kan aansluiten en je vragen kan stellen.
Maar pas op. Fpv is verslavend. We zijn nu ongeveer anderhalf jaar bezig en we hebben inmiddels 13 quads. En je doorloopt een stijle leercurve. Het is niet zoals met dji drones je uit de doos zo kunt vliegen. Je moet je verdiepen in lipo accus, met zijn gevaren. Verschillende protocollen voor zenders en ontvangers. Keuzes maken tussen digitaal of analoog (als je budget hebt ga voor digitaal). Leren solderen. Instellingen aanpassen in betaflight/emuflight/kiss open tx etc etc. voor al deze dingen zijn er youtube tutorials te vinden maar t kost gewoon tijd.
en dan moet je nog keren vliegen. Er gaat niets automatisch, elke beweging die je quads maakt is stick input. Je bent zo een week bezig om t ding uberhaubt in de lucht te houden.
dit klinkt allemaal heel negatief maar dat is t zeker niet. Hoewel t best frustrerend kan zijn soms is t de moeite waard om vol te houden. Als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt is het een fantastische ervaring. je beleeft het echt net alsof je zelf vliegt en met 150 km/u + door kleine gaatjes schiet of vlak boven de grond scheert. na t landen sta ik nog regelmatig met zwetende handjes en trillende benen en een enorme smile op mijn gezicht als weer eens iets gelukt is (of juist niet). En zelfs te repareren en vervangen van onderdelen word leuk.