Mijn eerste fatsoenlijke drone (na een aantal ‘speelgoed’ drones met piepschuim bescherming en bediening via telefoon en de cheerson cx-20 pathfinder), was een DJI phantom 3 standard met 1 batterij, dus op was laden. Simpel
Ik heb mezelf ge-upgrade naar een Mavic air 2.
Nu zaten hier 3 batterijen bij (fly more combi). Ideaal ok wat langere vliegtijden te halen zonder te moeten laden.
Nu is mijn vraag, hoe gaan jullie om met de batterijen qua laden.
Soms vlieg je al je batterijen in ene achter elkaar leeg en een andere keer gebruik je er 1. Idealiter leg je een LiPo weg met zo’n 60% lading. (DJI slimme accu’s ontladen ook tot ongeveer deze waarde na een aantal dagen.
1. Proberen jullie altijd de roulatie aan te houden van accu’s? Dus zelfs na een aantal dagen eerst met accu 3 vliegen als je vorige keer 1 en 2 hebt gebruikt?
2. Laden jullie je accu’s altijd weer volledig na het vliegen zodat ze zelf weer kunnen ontladen? Of keggen jullie ze gewoon weg met nog maar 15%?
Ikzelf probeer (!) de roulatie aan te houden, maar na een aantal dagen / weken ben ik de tel kwijt en begin ik gewoon weer bij 1, dus heeft wel degelijk meer ontladingen dan nr 3.
Als ik weet dat ik langer niet ga vliegen laad ik ze vol zodat se zelf ontladen volgens de slimme funtie..
Ben benieuwd wat jullie doen of tips hebben buiten hele logboeken bij te houden..
(Hoop op eerlijke antwoorden en niet de ideale..)
Ik heb mezelf ge-upgrade naar een Mavic air 2.
Nu zaten hier 3 batterijen bij (fly more combi). Ideaal ok wat langere vliegtijden te halen zonder te moeten laden.
Nu is mijn vraag, hoe gaan jullie om met de batterijen qua laden.
Soms vlieg je al je batterijen in ene achter elkaar leeg en een andere keer gebruik je er 1. Idealiter leg je een LiPo weg met zo’n 60% lading. (DJI slimme accu’s ontladen ook tot ongeveer deze waarde na een aantal dagen.
1. Proberen jullie altijd de roulatie aan te houden van accu’s? Dus zelfs na een aantal dagen eerst met accu 3 vliegen als je vorige keer 1 en 2 hebt gebruikt?
2. Laden jullie je accu’s altijd weer volledig na het vliegen zodat ze zelf weer kunnen ontladen? Of keggen jullie ze gewoon weg met nog maar 15%?
Ikzelf probeer (!) de roulatie aan te houden, maar na een aantal dagen / weken ben ik de tel kwijt en begin ik gewoon weer bij 1, dus heeft wel degelijk meer ontladingen dan nr 3.
Als ik weet dat ik langer niet ga vliegen laad ik ze vol zodat se zelf ontladen volgens de slimme funtie..
Ben benieuwd wat jullie doen of tips hebben buiten hele logboeken bij te houden..
(Hoop op eerlijke antwoorden en niet de ideale..)