Mavic Pro Even vooorstellen en een paar vragen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

John 1st Pilot

New Member
Lid geworden
27 apr 2020
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
59
Locatie
Lobith
Mijn naam is John en ik heb na een aantal kleine speelgoed drones om te oefenen, dan eindelijk een lang gekoesterde Mavic Pro Platinum aangeschaft. Ik heb deze onlangs met enige korting aangekocht bij een grote winkelketen in Nederland als een geretourneerd product welke door een 1e koper binnen 30 dagen is teruggestuurd, omdat deze wellicht niet tevreden was. Deze DJI-drone bevindt zich in een werkelijke nieuwstaat, in een originele eerder geopende verpakking zoals stond beschreven in de tekst, met 2 jaar Garantie. Op basis van de adviezen van de verkoper, dat deze DJI-drone volledig gereset zou zijn, besloten tot aankoop.

Vervolgens na ontvangst, de DJI-drone in de juiste volgorde opgestart en met gebruikmaking van de DJI GO-4 App, verwachtte ik deze DJI-drone te kunnen activeren, met mijn nieuw aangemaakte DJI-account. Maar niet dus! Ook geen meldingen (rode balk) in mijn geopende DJI GO-4 App scherm over upgrades naar nieuwe Firmware. Wel direct in het begin een update van de Fly Safe Database en daarna gaat deze meteen door naar het startscherm ' 'Flight'.

Bij de winkelketen werd mij geadviseerd om deze DJI-drone zelf met gebruikmaking van de DJI Assistent 2 software, deze terug te zetten naar de Fabrieksinstellingen en daarna zou deze volledig gereset zijn. Heel vervelend als je tegenwoordig met Apple werkt......DJI-assistent 2 is niet te installeren. Diverse E-mails gezonden aan DJI met mijn vragen en ik wacht nu nog op antwoord. Ik heb wel een engineer van DJI aan de lijn gehad en deze bevestigde na controle in zijn systemen, dat mijn DJI-drone eerder dit jaar in januari 2020 voor het eerst geactiveerd is geworden (door een 1e koper/eigenaar). Hij adviseerde mij met de drone terug te gaan naar de verkopende partij. De winkelketen kon op mijn verzoek de 1e koper/eigenaar helaas niet contacten, zodat zij dan wellicht met zijn/haar DJI-account, mijn DJI-drone volledig hadden kunnen terug resetten op '0'. Zij konden ook niet via Support van DJI iets voor mij betekenen.

Ik had graag met mijn eigen DJI-account deze DJI-drone willen en kunnen activeren, om daarmee in de toekomst meldingen over updates/upgrades voor nieuwe Firmware voor de drone, controller en/of accu's in mijn telefoonscherm via de DJI Go-4 App te kunnen ontvangen. Ik vrees dat dit nu niet mogelijk is, omdat ik zo en zo geen enkele melding over een firmware update in mijn scherm van de Go-4 App heb ontvangen. Deze DJI-drone is ooit eerder 1 malig geactiveerd geworden met een ander Email-adres en het DJI-Account van de 1e koper en deze is niet teruggezet op '0'.

Mijn vragen;
  • Had deze DJI-drone dan ook met ditzelfde DJI-account als waar hij mee geactiveerd is geworden, gedeactiveerd moeten worden en had daarbij een volledige reset op '0' moeten plaatsvinden?
  • Had ik dan daarna met mijn eigen nieuwe DJI-account, deze DJI drone als zijnde een nieuwe kunnen activeren?
  • Wat is of zijn de nadelen voor de toekomst, in deze situatie met mijn aangekochte DJI Mavic Pro Platinum, waarbij de gegevens van de 1e koper in de drone en controller staan?
  • Moet zo'n volledige reset eigenlijk wel plaatsvinden?
  • Wat als dit niet gebeurt? Wat heb ik dan niet?
  • Hoe krijg ik mijn updates/upgrades voor nieuwe Firmware voor de drone, controller enz. ?
  • Ja ik kan ermee vliegen als ik wil, ik heb ook camerabeeld enz. Maar krijg ik dan in de toekomst überhaupt wel meldingen in mijn beeld om te updaten/upgraden naar nieuwe Firmware versies?
Ik had Wiebe de Jager al een Email gestuurd met mijn vragen en hij adviseerde mij om dit probleem binnen dit forum voor te leggen aan de experts. Mijn verzoek is dan ook; Graag jullie expertise, mening en advies.

P.S. Ik kan de aangekochte DJI-drone inmiddels terugsturen naar de winkelketen en vanuit hun klantenservice; een andere drone uitzoeken.
 
Mijn naam is John en ik heb na een aantal kleine speelgoed drones om te oefenen, dan eindelijk een lang gekoesterde Mavic Pro Platinum aangeschaft. Ik heb deze onlangs met enige korting aangekocht bij een grote winkelketen in Nederland als een geretourneerd product welke door een 1e koper binnen 30 dagen is teruggestuurd, omdat deze wellicht niet tevreden was. Deze DJI-drone bevindt zich in een werkelijke nieuwstaat, in een originele eerder geopende verpakking zoals stond beschreven in de tekst, met 2 jaar Garantie. Op basis van de adviezen van de verkoper, dat deze DJI-drone volledig gereset zou zijn, besloten tot aankoop.

Vervolgens na ontvangst, de DJI-drone in de juiste volgorde opgestart en met gebruikmaking van de DJI GO-4 App, verwachtte ik deze DJI-drone te kunnen activeren, met mijn nieuw aangemaakte DJI-account. Maar niet dus! Ook geen meldingen (rode balk) in mijn geopende DJI GO-4 App scherm over upgrades naar nieuwe Firmware. Wel direct in het begin een update van de Fly Safe Database en daarna gaat deze meteen door naar het startscherm ' 'Flight'.

Bij de winkelketen werd mij geadviseerd om deze DJI-drone zelf met gebruikmaking van de DJI Assistent 2 software, deze terug te zetten naar de Fabrieksinstellingen en daarna zou deze volledig gereset zijn. Heel vervelend als je tegenwoordig met Apple werkt......DJI-assistent 2 is niet te installeren. Diverse E-mails gezonden aan DJI met mijn vragen en ik wacht nu nog op antwoord. Ik heb wel een engineer van DJI aan de lijn gehad en deze bevestigde na controle in zijn systemen, dat mijn DJI-drone eerder dit jaar in januari 2020 voor het eerst geactiveerd is geworden (door een 1e koper/eigenaar). Hij adviseerde mij met de drone terug te gaan naar de verkopende partij. De winkelketen kon op mijn verzoek de 1e koper/eigenaar helaas niet contacten, zodat zij dan wellicht met zijn/haar DJI-account, mijn DJI-drone volledig hadden kunnen terug resetten op '0'. Zij konden ook niet via Support van DJI iets voor mij betekenen.

Ik had graag met mijn eigen DJI-account deze DJI-drone willen en kunnen activeren, om daarmee in de toekomst meldingen over updates/upgrades voor nieuwe Firmware voor de drone, controller en/of accu's in mijn telefoonscherm via de DJI Go-4 App te kunnen ontvangen. Ik vrees dat dit nu niet mogelijk is, omdat ik zo en zo geen enkele melding over een firmware update in mijn scherm van de Go-4 App heb ontvangen. Deze DJI-drone is ooit eerder 1 malig geactiveerd geworden met een ander Email-adres en het DJI-Account van de 1e koper en deze is niet teruggezet op '0'.

Mijn vragen;
  • Had deze DJI-drone dan ook met ditzelfde DJI-account als waar hij mee geactiveerd is geworden, gedeactiveerd moeten worden en had daarbij een volledige reset op '0' moeten plaatsvinden?
  • Had ik dan daarna met mijn eigen nieuwe DJI-account, deze DJI drone als zijnde een nieuwe kunnen activeren?
  • Wat is of zijn de nadelen voor de toekomst, in deze situatie met mijn aangekochte DJI Mavic Pro Platinum, waarbij de gegevens van de 1e koper in de drone en controller staan?
  • Moet zo'n volledige reset eigenlijk wel plaatsvinden?
  • Wat als dit niet gebeurt? Wat heb ik dan niet?
  • Hoe krijg ik mijn updates/upgrades voor nieuwe Firmware voor de drone, controller enz. ?
  • Ja ik kan ermee vliegen als ik wil, ik heb ook camerabeeld enz. Maar krijg ik dan in de toekomst überhaupt wel meldingen in mijn beeld om te updaten/upgraden naar nieuwe Firmware versies?
Ik had Wiebe de Jager al een Email gestuurd met mijn vragen en hij adviseerde mij om dit probleem binnen dit forum voor te leggen aan de experts. Mijn verzoek is dan ook; Graag jullie expertise, mening en advies.

P.S. Ik kan de aangekochte DJI-drone inmiddels terugsturen naar de winkelketen en vanuit hun klantenservice; een andere drone uitzoeken.
Wat een verhaal, en een heel goed vraagstuk wat betreft registratie. Ik kan je geen antwoorden geven, maar ben er vrijwel van overtuigd dat je nog steeds meldingen zult krijgen wat updates betreft. Bij DJI is men er waarschijnlijk vanuit gegaan dat de drone maar 1 eigenaar heeft in zijn leven. Dus omschakelen naar een andere eigenaar/account is hoogstwaarschijnlijk niet te doen. Het account van de vorige eigenaar zit nu 'gemetseld' in de drone, dus ook de updates in de toekomst. Dus ik zou mij geen zorgen maken. Ik kan mij echter wel voorstellen dat je hem op 'jouw naam' zou willen hebben staan, maar wat schiet je daarmee op? Lekker vliegen zou ik zeggen.
 
Hoi John,

Ik vlieg ook al 2 jaar met een Mavic Pro van een andere eerste eigenaar. Zonder fabriek reset en zonder problemen.
 
Hoi John,

Ik vlieg ook al 2 jaar met een Mavic Pro van een andere eerste eigenaar. Zonder fabriek reset en zonder problemen.
Dus ook meldingen over updates? Dat is ik denk ik één van zijn vragen.
 
Beste Dennis en Cor,
Hartelijk dank voor jullie reactie.

Ik ben er zelf eerlijk gezegd niet van overtuigd, dat ik meldingen in mijn telefoonscherm zal gaan krijgen over nieuwe Updates/upgrades in nieuwe Firmware. Deze DJI drone heeft na januari 2020, waarin deze als een nieuwe DJI drone geactiveerd is geworden door de 1e koper, binnen uiterlijk 30 dagen daarna weer een plekje gekregen bij de winkelketen. Daar heeft deze drone een tijd ongebruikt op de plank gelegen. Mijn aankoop is van 3e week april 2020. Ik kan mij zo voorstellen dat DJI regelmatig met een Update komt, maar bij mijn 1e opstarten met de DJI GO-4 App, geen enkele melding over een Update in de Firmware ontvangen. Ik heb mij laten vertellen dat DJI minstens 5-6 x per jaar en wellicht soms maandelijks met een update in de Firmware komt, dus er had ongetwijfeld nu al een update moeten zijn?

Juist omdat ik inlog met mijn eigen nieuw aangemaakte DJI account, welke verschilt van de account waarmee deze DJI drone ooit is geactiveerd, betwijfel ik het of ik updates op deze drone ga ontvangen.
Ik kan mij zo voorstellen dat de benodigde updates/upgrades in Firmware gekoppeld staan aan de DJI account, waarmee dit toestel ooit is geactiveerd. Dit account heb ik niet en zodoende wellicht ook geen ontvangst van updates enz. Ook het terugzetten van de DJI drone op een volledige reset op '0', dient te gebeuren met hetzelfde DJI account als waarmee het toestel is geactiveerd en dit is hier niet gebeurd.

Blijft mijn vraag staan;
Krijg ik in de toekomst überhaupt wel meldingen in mijn beeldscherm van de telefoon in de DJI GO-4 App om te updaten/upgraden naar nieuwe Firmware versies?

Wellicht dat er nog meer 'Drone-Pilots' zijn die hier een antwoord op weten?
 
Ik heb een jaar met een mavic Pro gevlogen die niet door mij was geactiveerd. Nooit problemen gehad met updates, die kwamen gewoon zonder problemen binnen.
 
Ik heb een jaar met een mavic Pro gevlogen die niet door mij was geactiveerd. Nooit problemen gehad met updates, die kwamen gewoon zonder problemen binnen.

Ik heb een Zoom en ik krijg zelden een melding voor een update of het moet de No Fly Zone betreffen.
Eens per week of eens per veertien dagen ga ik zelf op zoek naar updates.

Chris
 
Beste Capellen en Chris, alsnog hartelijk dank voor jullie reactie en aanvulling. Ik heb het er maar niet op gegokt. Ondanks dat deze Mooie drone zich in een werkelijke nieuwstaat bevond en zou bevinden, waren de batterijen bij elkaar opgeteld al zo'n 29 keer opgeladen. Ik heb de gehele Fly More Combo set teruggestuurd naar de leverancier en tegen betaling van een resterend bedrag een gehele nieuwe en ongebruikte set ontvangen. Daar ben ik reuze blij mee en ik verwacht daar zeker de komende jaren nog veel plezier aan te beleven.
Groeten,
John
 
waren de batterijen bij elkaar opgeteld al zo'n 29 keer opgeladen.

Een geretouneerd product waarvan de batterijen reeds 29 keer zijn opgeladen? Ahum, bij deze winkelketen zou ik dus echt nooit meer een euro spenderen. Daarbij - met alle respect overigens - is de Mavic Pro Platinum toch al een wat verouderd product en zal qua prijs in de buurt liggen van de Mavic Air 2. De prijs moet wel heel gunstig geweest zijn om voor de Mavic Pro Platinum te kiezen ?
 
Goedemorgen Rcee, dank voor je reactie. Ik begrijp je reactie en inderdaad ligt de prijs voor deze DJI Mavic Pro Platinum Fly More Combo set heel dicht bij de Mavic Air 2 Fly More Combo set en zelfs zo gunstig dat ik toch maar even net voor de intro van de Mavic Air 2 heb besloten om deze geheel nieuwe en complete set te aanvaarden. Ik had en heb nog even de tijd om maar eens te zien wat er allemaal aan ervaringen voorbijkomt na de intro van de Mavic-Air 2.
Deze Mavic pro Platinum is inderdaad een verouderd model (intro 2017 en deze bouwjaar november 2019), maar was destijds met zijn voorganger een revolutionair model in de drone wereld van DJI. Uiteindelijk zijn nu alle succesvolle modellen daarvan afgeleid. Deze drone staat nog steeds bekend om zijn uitstekende constructieve bouwkwaliteit en zijn uitstekende vliegeigenschappen. Destijds was zijn prijs behoorlijk en vergelijkbaar met de huidige Mavic-2 modellen Fly More Combo. Ik heb serieus naar deze mooie Mavic-2 modellen gekeken, maar vond de prijs nog steeds behoorlijk en dan heeft de MP2 zoom een vergelijkbare sensor en is de 1 inch sensor van de MP2 pro geknepen, om maar niet overhit te raken. Beide komen ook nog eens net boven de 900 gram uit en zullen straks in een C2 klasse vallen.
Wat mij ook is opgevallen is dat deze beide Mavic Pro2 modellen nog maar 1 Kompas hebben in vergelijking met de MP 1 serie (2 x Kompas en 2x IMU). Ze hebben beide nog wel 2x IMU.
Kijkende naar de nieuwe revolutionaire Mavic Air 2, heeft deze nog maar 1 Kompas en 1x een IMU. Niet iedereen is daar nu echt over te spreken en vinden dit zelfs een nadeel in dit nieuwe toestel.
Van de week zag ik nog een filmpje voorbij komen met kompasafwijkingen en alle gevolgen van dien........Ze zullen bij DJI wel weten wat zij in hun producten stoppen.......
Verder heeft deze Mavic Air 2 een geweldige camera met een 1/2 inch sensor en zijn de specs daarvan zeker bijzonder. Dat zal dan ook zijn succes moeten gaan bepalen.
Wat vind jij Rcee van de nieuwe controller die daarbij hoort? Een stuk groter, minder knoppen en geen scherm, dit is een persoonlijke keuze denk ik?
En dan de DJI Fly App, niet verkeerd en toch zijn er mensen die hopen dat deze App wordt uitgebreid met een zelfde soort uitgebreide instel-mogelijkheden zoals de DJI GO-4 App. De vraag is of dit inderdaad zal gaan gebeuren?
Ik wilde een bepaald bedrag uitgeven en ik denk dan ook dat ik op zich voor dit geld een geweldige DJI drone heb kunnen kopen, weliswaar een verouderd, maar nog steeds geen versleten model, die nog steeds geweldige Foto en filmkwaliteit levert, zoals ik kan lezen in alle reviews. Destijds een bedrag van rond de 1600-1700,- Euro voor de Fly More Combo en nu voor een hele aantrekkelijke prijs als 1 van de laatsten. Inmiddels (wellicht) niet meer in Nederland te krijgen en via diverse buitenlandse pagina's nog altijd rond de 1160 tot 1400 Euro en daar boven. De Mediamarkt heeft nu op dit moment nog een DJI Mavic Pro 1 Fly More Combo staan voor 1499,99 Euro, bijzonder toch.......voor als collectors item:)

Beste Rcee, ik zag in jouw opsomming een Mavic Pro Platinum staan, die je wellicht al niet meer hebt? Wat waren jouw ervaringen met deze Mavic Pro Platinum? En dan wat kan jij mij als expert adviseren, de Mavic Air 2 of toch maar de degelijke en vertrouwde Mavic Pro Platinum? Ik ben slechts een enthousiaste beginneling....;)

Graag je reactie.

Met vriendelijke Groet,
John
 
Even voorop stellen dat het volgende mijn persoonlijke ervaring is, en dus mogelijk niet voor iedereen geld

Ik heb idd een MPP gehad, welke ondanks het 'premium' prijskaartje niet voldeed aan de verwachtingen. Ik heb veel problemen gehad met de batterijen (opzwellen) twee zijn er destijds door DJI vervangen maar mijn overige 2 exemplaren die dezelfde problemen hadden werden na de eerste 6 maanden niet meer vergoed. Ten eerste was het opzwellen al een teleurstelling maar het feit dat er niets gedaan werd met de overige 2 batterijen was onacceptabel. Tevens waren er problemen met de stabiliteit van de gimbal, waarvoor de drone 2x terug is geweest zonder resultaat. Uiteindelijk teleurgesteld verkocht, en het vertrouwen in DJI was weg. Voor 1/3 van de prijs kocht ik toen een Xiaomi 4K drone.
Geen gedoe met accu's geen gimbal shaking, deed precies wat je ervan verwachte, blij als een kind en ontelbare vluchten mee gemaakt (200+) tot het moment dat ik vergat 1 van de propellors te vergrendelen en de drone na opstijgen van 2 meter op het asfalt stuiterde. Body en motor kapot. Voor 40 euro nieuwe body en motor gekocht en een midagje sleutelen was hij weer operationeel, Bijzonder fraai vind ik nog steeds de 92° FOV Lens van deze drone en het feit dat er een ventilator in de camera zit waardoor je ook bij lage temparaturen kan filmen zonder dat de lens beslaat. Mooi doordacht detail.
Toch heb ik ook lang overwogen om een M2P (hasselblad) te kopen en DJI een 'herkansing' te gunnen. Daar liep ik echter ook tegen het 1" debakel aan (dat heb je trouwens goed uitgezocht!)...opnieuw geen goed gevoel dus ook daar vanafgezien.
Redundant flight systems zoals dubbel kompas / dubbel IMU zie je eigenlijk alleen bij pemium drones, al wordt dat steeds minder. kennelijk is de betrouwbaarheid dusdanig gegarandeerd dat dit niet meer nodig is, al weet ik niet of er wat dit betreft eventueel nog (toekomstige) wettelijke verplichtingen zijn.

Wat betreft je keuze kan ik kort over zijn: Dat moet je echt helemaal zelf bepalen.
In principe evolueert een product gedurende zijn looptijd. Dat is hopelijk met de MPP ook het geval, ik kan het je niet vertellen want ik heb hem niet meer in mijn bezit.

De M2A vind ik persoonlijk [op papier] wel weer een mooi product, met name de 1/2 inch sensor en de mogelijkheid tot het opnemen in H265. De kwaliteit van een opname in H265 is superieur aan de oudere H264. Helemaal bij de tijd. Zelfs de Phantom 4 pro v2 kan bijvoorbeeld niet opnemen in 4K60 H265 . De Air kan dit wel [er zijn overigens alternatieven buiten DJI die dit ook kunnen]
Ik lees echter her en der dat opnemen in 4K60 fps niet mogelijk is als bijvoorbeeld de obstacle avoidance ingeschakeld is. De hardware is niet krachtig genoeg, dat is alweer een beperking die ze er niet bijvertellen, ik vraag mij af wat dit betekent voor bijvoorbeeld filmen in HDR, zitten hier ook nog restricties m.b.t. de framerate ?
Wat je al aangeeft is waar, soms kan je beter even wachten tot het product even op de markt is, dan worden de tekortkomingen vaak wel duidelijk.

In praktisch opzicht denk ik dat de nieuwe remote wel een verbetering is, hij zal in ieder geval een stuk beter in de hand liggen als die onhandige dingen met die uitklapbare handvatten. Feit dat er geen Ipad mini in past is bedroevend. Het uiterlijk is een kwestie van smaak :)

De beste remote die ik zelf ooit in handen heb gehad, daar mag elke fabrikant een voorbeeld aan nemen, is deze:
Annotation 2020-05-16 104223.png

Veel plezier met whaterver je ook aanschaft !
 
Even voorop stellen dat het volgende mijn persoonlijke ervaring is, en dus mogelijk niet voor iedereen geld

Ik heb idd een MPP gehad, welke ondanks het 'premium' prijskaartje niet voldeed aan de verwachtingen. Ik heb veel problemen gehad met de batterijen (opzwellen) twee zijn er destijds door DJI vervangen maar mijn overige 2 exemplaren die dezelfde problemen hadden werden na de eerste 6 maanden niet meer vergoed. Ten eerste was het opzwellen al een teleurstelling maar het feit dat er niets gedaan werd met de overige 2 batterijen was onacceptabel. Tevens waren er problemen met de stabiliteit van de gimbal, waarvoor de drone 2x terug is geweest zonder resultaat. Uiteindelijk teleurgesteld verkocht, en het vertrouwen in DJI was weg. Voor 1/3 van de prijs kocht ik toen een Xiaomi 4K drone.
Geen gedoe met accu's geen gimbal shaking, deed precies wat je ervan verwachte, blij als een kind en ontelbare vluchten mee gemaakt (200+) tot het moment dat ik vergat 1 van de propellors te vergrendelen en de drone na opstijgen van 2 meter op het asfalt stuiterde. Body en motor kapot. Voor 40 euro nieuwe body en motor gekocht en een midagje sleutelen was hij weer operationeel, Bijzonder fraai vind ik nog steeds de 92° FOV Lens van deze drone en het feit dat er een ventilator in de camera zit waardoor je ook bij lage temparaturen kan filmen zonder dat de lens beslaat. Mooi doordacht detail.
Toch heb ik ook lang overwogen om een M2P (hasselblad) te kopen en DJI een 'herkansing' te gunnen. Daar liep ik echter ook tegen het 1" debakel aan (dat heb je trouwens goed uitgezocht!)...opnieuw geen goed gevoel dus ook daar vanafgezien.
Redundant flight systems zoals dubbel kompas / dubbel IMU zie je eigenlijk alleen bij pemium drones, al wordt dat steeds minder. kennelijk is de betrouwbaarheid dusdanig gegarandeerd dat dit niet meer nodig is, al weet ik niet of er wat dit betreft eventueel nog (toekomstige) wettelijke verplichtingen zijn.

Wat betreft je keuze kan ik kort over zijn: Dat moet je echt helemaal zelf bepalen.
In principe evolueert een product gedurende zijn looptijd. Dat is hopelijk met de MPP ook het geval, ik kan het je niet vertellen want ik heb hem niet meer in mijn bezit.

De M2A vind ik persoonlijk [op papier] wel weer een mooi product, met name de 1/2 inch sensor en de mogelijkheid tot het opnemen in H265. De kwaliteit van een opname in H265 is superieur aan de oudere H264. Helemaal bij de tijd. Zelfs de Phantom 4 pro v2 kan bijvoorbeeld niet opnemen in 4K60 H265 . De Air kan dit wel [er zijn overigens alternatieven buiten DJI die dit ook kunnen]
Ik lees echter her en der dat opnemen in 4K60 fps niet mogelijk is als bijvoorbeeld de obstacle avoidance ingeschakeld is. De hardware is niet krachtig genoeg, dat is alweer een beperking die ze er niet bijvertellen, ik vraag mij af wat dit betekent voor bijvoorbeeld filmen in HDR, zitten hier ook nog restricties m.b.t. de framerate ?
Wat je al aangeeft is waar, soms kan je beter even wachten tot het product even op de markt is, dan worden de tekortkomingen vaak wel duidelijk.

In praktisch opzicht denk ik dat de nieuwe remote wel een verbetering is, hij zal in ieder geval een stuk beter in de hand liggen als die onhandige dingen met die uitklapbare handvatten. Feit dat er geen Ipad mini in past is bedroevend. Het uiterlijk is een kwestie van smaak :)

De beste remote die ik zelf ooit in handen heb gehad, daar mag elke fabrikant een voorbeeld aan nemen, is deze:
Bekijk bijlage 1343

Veel plezier met whaterver je ook aanschaft !
 
Goedemiddag Rcee, dankjewel voor je snelle reactie en je beschreven persoonlijke ervaringen m.b.t. de Mavic Pro Platinum. Jammer dat het voor jou in het verleden zo gelopen is en wellicht heb je een 'maandagochtend' exemplaar gehad. Ik heb weleens eerder 'iets' gelezen met betrekking tot het opzwellen van de accu's, maar dit is niet een structureel probleem geweest voor deze gehele series Mp1 en MPP en wellicht zoals je vertelde, heeft DJI zich daar in de loop van de tijd geleidelijk aan in doorontwikkeld.
Inderdaad de afstandsbediening, de controller van beide modellen is een persoonlijke keuze en de tijd zal het leren, wat de consument beter past.
Voor een opvolger van de MP2 serie, zal er wel een vergelijkbare afmeting controller komen, met dan wel een ingebouwd beeldscherm. Maar wat zal die bij zijn Intro danwel niet gaan kosten?
De controleer die je laat zien, is inderdaad een mooi voorbeeld, van 'Hoe' het ook kan. Tevens een praktische ruimte voor een iPad.
En dan de 4K60Fps in de MA2, is iets waar iedereen op zat te wachten en dit verkoopt voor DJI natuurlijk ook wel lekker. Maar zolang ik niet achter snelle motoren hang om deze vast te leggen, lijkt mij 4K30Fps voldoende voor het maken van Landschapsvideo's, of zie ik dit verkeerd? Wellicht kun je hier nog even op reageren?
Hoe meer er te koop is, hoe moeilijker het is om de juiste keuze te maken. Ik zoek dan ook naar de details en de verschillende ervaringen van de gebruikers. Voor mij was het budget belangrijk en daarbij kon/kan ik kiezen tussen Mavic Pro Platinum of de Mavic Air 2 beide met het Fly More Combo pakket. Ze hebben allebei hun plussen en minnen in mijn beleving......... en waar leg je dan de keuze?
Gelukkig is er voor de Mavic Pro Platinum enorm veel aan accessoires te krijgen en zijn ook daarin bepaalde prijzen gedaald. Ik heb nog even.......
In ieder geval nogmaals dank voor de moeite die je genomen hebt, om mij te informeren.

Ik wens je dan ook nog een Fijn weekend.

Groeten,
John
 
De ontwilkkelingen in de dronewereld gaan razendsnel. vandaag nieuw, morgen verouderd. Wat dat betreft is een drone een slechte investering.
Zelf ben ik wel overtuigt van de meerwaarde van filmen in 60FPS een drone beweegt nou eenmaal en vooral op 4K resolutie behoud je toch een soepel beeld.
Dat de M2A H265 (HVEC) samen met de 60FPS ondersteund zou in mijn geval de voornaamste reden zijn om de MPP links te laten liggen. Ook de bitrate van 120 voor de MA2 t.o.v. 60 (de helft ! ) voor de MPP zijn van cruciale impact op de kwaliteit van de video.
De H265 codec brengt zoals eerder aangegeven kwalitatief grote (zichtbare) verbeteringen ten opzichte van H264
Nadeel is echter weer dat (nog?) niet elke videoeditor dit ondersteund en je een stevige computer nodig hebt voor het verwerken van de beelden. Allemaal randzaken waar je rekening mee moet houden.

Dit is allemaal niet zo heel erg van belang als je enkel af en toe een youtube filmpje maakt, maar gaat wel meespelen als je het wat meer vanuit technisch oogpunt bekijkt.

Dilemma's dilemma's :)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Rcee, dank voor je reactie. Ik lees hem net pas aandachtig door. De ontwikkelingen gaan enorm snel en technisch gezien heb je gelijk als het gaat om de mogelijkheid om met H265 (HVEC) opnames te maken. Ik was nog niet van plan om een nieuwe computer aan te schaffen en H264 zal het goed doen. Zelfs mijn TV is niet in staat om dit te laten zien. Ik zal er nog eens over nadenken
en de verschillen in + en - op een rijtje zetten. Nogmaals hartelijk dank voor je toelichting.
Groeten,
John