Nieuwe regels.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Robje54

Member
Lid geworden
28 sep 2018
Berichten
59
Waarderingsscore
11
Punten
8
Leeftijd
69
Locatie
Lelystad
Men praat daar over het gewicht van de drone. Het gewicht is bepalend wat je wel of niet mag.
Het gewicht waar men het over heeft in de nieuwe regels is dat inclusief de accu of zonder accu?


Verzonden met mijn Moto G (5S) en de Dronepilots.nl app
 
Zal zijn met Accu. Die gaat namelijk mee de lucht in. Zal niet voor niets zijn dat er ook bij 900 gram een grens is getrokken.



Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Die grens van 900 gram is juist zo funest voor de nieuwe serie Mavic 2, die weegt slechts een paar gram meer en valt daar dus boven.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Het gaat uiteindelijk om de kinetische energie, dus een combinatie van snelheid en vliegende massa. Is dus inclusief accu.
 
Die grens van 900 gram is juist zo funest voor de nieuwe serie Mavic 2, die weegt slechts een paar gram meer en valt daar dus boven.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Ik weet niet of het funest is voor de mavic 2 series
Ik heb het volgende gelezen:
Voor het vliegen met drones die meer wegen dan 250 gram moet men verplicht een theoriediploma halen, op basis van een online examen dat bestaat uit 40 vragen over onderwerpen als luchtvaartregelgeving, vliegveiligheid en privacy. Voor drones zwaarder dan 900 gram komen daar nog 30 aanvullende vragen bij, onder andere over meteorologie.

Dus als het maar 30 vragen meer zijn , is dit nog niet zo’n ramp.
Een soort gelijke test( wel minder vragen) en certificaat online hebben ze ook in frankrijk.
Hoop alleen maar dat het online kan en niet dat er een of andere dure cursus ergens gedaan moet worden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb hier al eens eerder op gereageerd, mij verbaast het, dat DJI, met al zijn kennis, dit niet heeft zien aankomen. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn , de drone net onder de 900 gram te produceren.
Daarbij bereik je net een wat groter publiek, of is de afzetmarkt in Europa, daar te klein voor ?

Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb hier al eens eerder op gereageerd, mij verbaast het, dat DJI, met al zijn kennis, dit niet heeft zien aankomen. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn , de drone net onder de 900 gram te produceren.
Daarbij bereik je net een wat groter publiek, of is de afzetmarkt in Europa, daar te klein voor ?

Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Ze zullen wel n nieuwe batterij maken en /of een nieuwe drone voordat of zodra de regels ingaan en anders de good old platinum weer te voorschijn toveren en de mp2’s gebruiken in landen waar t wel mag. Maar ik denk dat t allemaal wel meevzal vallen , en dat er n online test komt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Hoe zit het met huidige ROC-l. Ik heb destijds theorie examen gedaan om met drones tot 4Kg te mogen vliegen. Wordt dat omgezet of mogen we weer opnieuw de cursus gaan doen en is die hele poespas uiteindelijk voor korte duur geweest. ( december 2015)



Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat is nou precies de slag die de nationale overheden in het komende jaar moeten maken door de EU regelgeving nationaal te implementeren.
Je mag dus sowieso nog een jaar vliegen met dat papiertje en waarschijnlijk daarna ook nog wel.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie