FRANKRIJK - NIEUWE REGELGEVING !!!

Na beantwoorden van de vragen moet je € 26,75 overmaken pas daarna kun je het bewijs dat je geslaagd bent downloaden in PDF formaat.
Hoeft niet alle vragen in één keer te beantwoorden, je kunt onderbreken en later weer verder gaan.
 
Hebben we het hier over de Duitse versie ? De Franse is geheel kosteloos.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
De Franse heb ik reeds, boven de Duitse vragenlijst staat dat je 26,75 moet betalen om je bewijs te kunnen downloaden.
 
Ik heb mijn Duitse certificaat zonder enige kosten!
Ik heb alleen wat betaald voor het Duitse kenteken op een titanium brandplaatje, maar dat was ongeveer 12 euro.
 
Ik heb zojuist de 26 vragen beantwoord en om mijn certificaat te krijgen moet ik toch echt 26,75 overmaken, zie onderstaande tekst.

( Herzlichen Glückwunsch, Sie haben die Voraussetzungen zum Erhalt des Kenntnisnachweises erfüllt.
Sie können hier nun Ihren Kenntnisnachweis für 26,75 Euro incl. 7 Prozent MwSt. erwerben.
Die Höhe des zu zahlenden Betrages wird von der Kostenverordnung der Luftfahrtverwaltung vorgegeben. )
 
Vreemd. Nu heb ik dat examen in november gedaan met, toen nog, 46 vragen. Het zou kunnen dat er m.i.v. 2019 van alles veranderd is m.b.t. het examen en de kosten.
 
Ik heb zojuist de 26 vragen beantwoord en om mijn certificaat te krijgen moet ik toch echt 26,75 overmaken, zie onderstaande tekst.

( Herzlichen Glückwunsch, Sie haben die Voraussetzungen zum Erhalt des Kenntnisnachweises erfüllt.
Sie können hier nun Ihren Kenntnisnachweis für 26,75 Euro incl. 7 Prozent MwSt. erwerben.
Die Höhe des zu zahlenden Betrages wird von der Kostenverordnung der Luftfahrtverwaltung vorgegeben. )

Ik heb dat bedrag ook betaald. Nou krijg je wel een week later een keurig plastic pasje in creditcard formaat in huis dat er erg officieel uitziet. Altijd handig om bij je te hebben voor als je een overijverige overheidsfunctionaris tegenkomt en je iets gewichtigs kunt laten zien ;-)
 
Begrijp ik dit goed binnen een straal van 6 km mag je dus onder de 50 meter vliegen ?
Wat ik uit het plaatje lees is dat je binnen een straal van 6 km onder de 50 meter 'moet' vliegen en in de middelste straal van 1 km helemaal niet mag vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Debengel
Hoi, Ik heb een tijdje terug de Franse FOX ALPHATANGO tests gedaan & gehaald na deze thread gelezen te hebben. Wil nu mijn ROC-light in orde brengen maar mijn BvI aanvraag wordt afgewezen omdat mijn Drone nu natuurlijk in FR geregistreerd is (en ik dat natuurlijk eerlijk invul in het aanvraagformulier). Heeft iemand anders hier te maken mee gehad? Geld mijn Franse inschrijving als een BvI voor de ROC-light? Dit lijkt me in principe logisch daar hij geregistreerd is en de vragen die je voor die FOX ALPHATANGO registratie moet invullen nagenoeg eender zijn aan diegenen in het Nederlandse formulier. Trouwens dat zou je ook nog eens € 77 schelen bij je totale aanvraag kosten.
Of... en dat zou nog het makkelijkste zijn, geldt de Franse UAS-FR niet als zijnde een registratie in een ander land?


Ik realiseer me dat ik deze vragen mogelijk beter bij het ILENT kan neerleggen maar wellicht weet een van u het en wellicht zal ik niet de enige zijn die hier tegen aanloopt.
 
Vooralsnog heeft ieder land zijn eigen regelgeving en is er geen wederzijdse erkenning. Dat geldt ook voor registraties, opleidingen, certificaten. ontheffingen ...
 
Hoi Eric-Jan,

Dankje voor je snelle reactie. Wat ik dan niet begrijp is dat indien er geen wederzijdse erkenning is, ik mijn drone gewoon in Nederland zou moeten kunnen inschrijven. Immers de inschrijving in Frankrijk telt dan niet. Echter degene die mij vanuit het IL&T belde vertelde mij dat een drone als luchtvaartuig geregistreerd wordt en dat een luchtvaartuig maar in één land geregistreerd kan zijn.
 
Dat klopt; dat is een gevolg van de luchtvaartwet, die niet op drones is geschreven.
Aan de registratie van een luchtvaartuig hangen namelijk ook onderhoudsvoorschriften en bepaalde verantwoordelijkheden van de overheid van het land van registratie vast, evenals voorschriften voor brevettering van de piloot die met dat toestel mag vliegen. Dat laatste is voor vliegtuigen wèl Europees geregeld, maar ik mag met mijn EASA PPL geen Amerikaans geregistreerd vliegtuig besturen. Ook niet in Nederland. (geldt binnenkort ook voor Groot Brittannië geregistreerde toestellen, waarvan er nogal wat in NL vliegen...). Wil ik dat wèl doen, dan moet ik een gelijkstelling halen door hernieuwd een praktijkexamen te doen volgens Amerikaanse syllabus. Heel raar, want we zijn allemaal aangesloten bij ICAO, maar goed,... dat dwaalt helemaal te ver van de originele vraag af ;)
Maar daarom mag en kan een luchtvaartuig maar in één land geregistreerd zijn.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en Grapes
Juist, tot zover duidelijk :D
Maar klopt het dan dat ik met het Franse bewijs van inschrijving de "Ontheffing Bewijs van luchtwaardigheid" & "Ontheffing vliegbewijs RPA-L" zou moeten kunnen ontvangen? Ik lees nergens dat het een Nederlands BvI moet zijn namelijk.
 
Daarop zal IL&T je moeten antwoorden. Je hebt namelijk wel een BvI, maar van een ander land. Ik vermoed dat je zult moeten "om-registreren" van een F-nummer naar een PH-nummer. Effectief dus uit het Franse register uitschrijven en in het Nexerlandse inschrijven. Alleen ... voor een vliegtuig kan ik me dat nog voorstellen. Voor een drone is dat niet erg praktisch.
Dus toch maar duidelijkheid vragen bij IL&T.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en Grapes
Goedenavond

Greenwave bedankt voor de tip
ik mag nu ook legaal met mn mavic 2 in frankrijk vliegen:)

upload_2019-2-15_22-22-39.png
 
Ik heb het ook gisteren geslaagd! En de certificaat downloaded. Moet de certificaat geprint worden of is het genoeg gewoon hem in de phone te hebben?
 
Ik zou zeggen, print hem uit en stop hem in je dronetas. Zelf heb ik het registratienummer op mijn drone bevestigd, zodat het direct zichtbaar is.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Sasha Samardzija
Ja uitprinten en ook je registratie van je multicopter uitprinten, je moet dit beide kunnen tonen indien men er om vraagt. Tevens moet het registratienummer duidelijk zichtbaar op je multicopter aangebracht zijn.
Veel plezier in Frankrijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sasha Samardzija