Phantom 3SE sd card error

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

GeertV

New Member
Lid geworden
18 nov 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
57
Locatie
Geel België
Ik heb de Phantom 3SE nu iets meer dan een jaar maar heb hem nog geen 10 keer gebruikt. Op 29 september van dit jaar gebruikte ik mijn drone voor het laatst. Toen ik hem een tiental dagen geleden weer wou gebruiken, kreeg is steeds de melding" sd card invalid" of "sd card error". Het was nochtans dezelfde kaart die ik voordien gebruikte. Ik heb verschillende kaarten gebruikt maar kreeg steeds dezelfde melding. Ik heb ook de Mavic Air en daar werken de kaarten perfect. Aangezien ik nog een jaar garantie heb op de drone, contacteerde ik de verkoper. Na enkele mails weg en weer, mocht ik de drone naar hen terug sturen zodat deze kon worden nagekeken. Mij lijkt het een fout te zijn die onder garantie zou moeten hersteld worden aangezien er nooit iets is gebeurd met de drone. Nooit gevallen of gecrasht en steeds zeer zorgvuldig mee omgegaan. Ik heb enkele forums bezocht en het blijkt een meer voorkomende fout te zijn. Enkele dagen later kreeg ik echter een mail met daarin een offerte voor de herstelling. 143€ voor de herstelling. Ik liet hen weten hier niet mee akkoord te gaan omdat ik van mening ben dat het om een fabricagefout gaat en dus onder garantie valt. Op de offerte stond ook dat de rechter motor moest vervangen worden alsook de volledige behuizing, het moederbord en de wifi connector Vandaar dat ik hier niet mee akkoord ging omdat de motor en de behuizing volgens mij niets te maken heeft met de sd kaart die niet meer gelezen wordt. In de daarop volgende mail stond dat echte dat zij dit niet afzonderlijk konden herstellen. Het was alles of niets blijkbaar.
Elk onderdeel van de drone is apart te bestellen dus vind ik het zeer raar dat de camera op zich niet alleen kan hersteld worden. Slechte service van DJI.
 
Laatst bewerkt:
Laat, maar beter dan niets. Ik moest mezelf wel ff door jouw hele verhaal doorworstelen. Maar goed. Een "enter" tussen een paar regels, wil wel eens helpen.

Ooit een originele Sdformatter geprobeerd? Dus niet formatteren met Windows of Mac. Heeft mij weleens geholpen.

SD Memory Card Formatter 5.0 for SD/SDHC/SDXC
 
Laat, maar beter dan niets. Ik moest mezelf wel ff door jouw hele verhaal doorworstelen. Maar goed. Een "enter" tussen een paar regels, wil wel eens helpen.

Ooit een originele Sdformatter geprobeerd? Dus niet formatteren met Windows of Mac. Heeft mij weleens geholpen.

SD Memory Card Formatter 5.0 for SD/SDHC/SDXC
Beste Peet,

Dat heb ik allemaal geprobeerd.
Ik heb ook verschillende sd kaarten gebruikt, allemaal met hetzelfde resultaat.
De drone is nu al enkele weken bij de hersteller en nog steeds niet hersteld. De discussie blijft of het probleem onder garantie hersteld dient te worden of niet.
Zoals in mijn eerste post reeds aangehaald, wil DJI de camera of datgene wat het probleem veroorzaakt, niet herstellen zonder de rest te herstellen.
Als men dat onder garantie doet, geen probleem, maar ik ga er niet mee akkoord om 143€ te betalen voor iets waarvoor geen oorzakelijk verband kan aangetoond worden tussen dat en de foutmelding van de sd kaart.
Ondertussen heb ik DJI ook foto's gestuurd, genomen op 1 oktober van dit jaar. Op deze foto's is de schade die DJI aanhaalt, niet te zien.
Na 29 september is de drone niet meer gebruikt en als op de foto's, genomen op 1 oktober, geen enkele schade te zien is, stel ik mij de vraag hoe die er dan wel gekomen is.
DJI zegt dat ze maar 1 jaar garantie geven doch de winkel (CamerNu.nl) geeft 2 jaar garantie.
 
Als een apparaat binnen de garantie-periode niet meer doet wat hij hoort te doen, zal degene die de garantie heeft afgegeven dit moeten herstellen. Ik ken uiteraard niet de kleine lettertjes die voor jouw garantie gelden. Daar kan 'm het venijn zitten.
 
Als een apparaat binnen de garantie-periode niet meer doet wat hij hoort te doen, zal degene die de garantie heeft afgegeven dit moeten herstellen. Ik ken uiteraard niet de kleine lettertjes die voor jouw garantie gelden. Daar kan 'm het venijn zitten.

Die kleine lettertjes waren dan toch niet vermeld op het aankoopfactuur.
 
Hoeft ook niet, kunnen in de algemene verkoop voorwaarden staan, dat voldoet volgens de wet.
Daar kun je vraagtekens bij plaatsen. Vraag een afschrift van de algemene voorwaarden op, dan kan je het zelf lezen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Uit dit filmpje blijkt dat DJI meermaals dezelfde praktijken hanteert dan in mijn geval.
 
Net zoals in het filmpje blijven ze ook bij mij met nieuwe excuses aankomen om toch maar kosten te kunnen aanrekenen.
Ondertussen hebben ze ook de vluchtgegevens gevraagd. Die heb ik hen gestuurd en daaruit blijkt dat de drone nooit is gecrasht.
Dat is wat ik van in het begin heb gezegd.
Ondertussen is het geleden van begin oktober dat ik de drone heb opgestuurd.