Of had ik toch beter niet de MAvic Air, maar de Pro kunnen kopen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Happy Dronepilot

Active Member
Lid geworden
7 jun 2018
Berichten
179
Waarderingsscore
32
Punten
28
Leeftijd
47
Locatie
Nijverdal
Dat is een vraag die me nogalbezig houdt de laatste week. De Mavic Air is is mijn eerste drone. Ik heb hem zakelijk aangeschafd, maar vlieg er uiteraard ook wel eens op een zondagmiddag mee. De bedoeling is om er ook op bruiloften mee te filmen en andere zakelijke filmwerkzaamheden mee te doen. Er zijn 2 punten waarom ik twijfel:

1 De batterij gaat toch wel een stukje korter mee dan die van de pro.
2 Als ik 120 meter recht boven me vlieg heb ik al storing.

Er zitten een aantal features op de Mavic Air die de Pro niet heeft en vergeet de achter sensoren niet, maar ik weet niet of deze pluspunten wel opwegen tegen de genoemde minpunten?
 
Hi, niet om het één of ander, maar als je er zakelijk mee vliegt dan mag je maar max. 50 meter hoog. Dat is namelijk de huidige hoogtelimiet van het ROC-light. Alhoewel die grens later waarschijnlijk naar 120 meter gaat.

Wat accuduur betreft, inderdaad is de ca. 15 min van de Mavic Air een stuk korter dan de ca. 25 minuten van de Pro, maar als je een paar accu's meeneemt is dat niet zo'n probleem.

Een goed signaal bereik je door niet in de buurt van potentiële stoorzenders (GSM masten etc) te vliegen. Let ook op de richting van je antennes. Als die recht omhoog wijzen dan heb je vooral goed bereik om je heen, maar niet recht omhoog. Als de drone recht boven je vliegt kun je de antennes beter iets horizontaal (van je af) richten.
 
Dank je voor je reactie. Ik ben op de hoogte van de regels. Die 120m gaat dan ook over een "zondagmiddag gebeuren". Ik heb het fly more pakket, dus 3 batterijen. De vliegtijd is ook niet mijn grootste bedenking. Dat is het Wi-Fi signaal.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Antwoord op je vraag. Naar mijn
Mening had je inderdaad beter de pro moeten kopen. Ocusync is veel beter dan wifi.met mp nog geen problemen gehad met signaal uitval. Langere vliegtijd vanwege batterij,veel stiller en praktisch even groot en ook gemakkelijk om mee op reis te nemen.ook bijna even duur als de air. Had ooit de spark, vreselijk niets anders dan problemen , ook wifi. Was blij dat ik hem kon inruilen. Mavic air is n beetje een upgraded spark, ze hadden deze dus eigenlijk spark air moeten noemen. Nogmaals dat is mijn persoonlijke mening , ieder heeft natuurlijk andere ervaringen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Geen ervaring met Air & Spark, maar het liefst vlieg ik met de Mavic Pro dan Phantom 4 pro mits er camera kwaliteit wordt verreist.
 
Zet de Air op FCC, ben je van veel bereik problemen af. Op YT staan wel wat how to filmpjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Als ik het goed begrijp, bij gebruik van 'n fake gps locatie, zie je bij je vlucht ook niet meer de locatie waar je momenteel vliegt op je phone scherm.
 
Als ik het goed begrijp, bij gebruik van 'n fake gps locatie, zie je bij je vlucht ook niet meer de locatie waar je momenteel vliegt op je phone scherm.
Fake GPS gebruik je éénmalig voor het "instellen" buiten EC zone. Daarna kun je de app verwijderen en vlieg je gewoon op real GPS. Dus waar je bent, staat of zit ;-)
 
Ik vraag me af wat de gevolgen kunnen zijn van de drone naar FCC modus zetten? Is je signaal zo sterk dat het signaal schadelijk is voor mensen in de omgeving (piloot zelf dus ook)? Kun je door dit te doen echte vliegtuigen verstoren en zo dus mensen in gevaar brengen? en hoe zit het met controle en boetes?

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Broertje
Die eerste zal wel meevallen. Wat niet slecht is voor een gemiddelde Amerikaan, zal waarschijnlijk ook niet erg slecht zijn voor een gemiddelde Europeaan.
Je zendt in ieder geval wel op een hoger vermogen dan in de EU is toegestaan en waarschijnlijk zijn de bandbreedtes ook net iets anders gedefinieerd. Dus de kans dat je iets stoort is zeker niet ondenkbaar. Wat dat dan precies is, dat weet ik ook niet, dus ik kan daarvan ook niet goed de gevolgen inschatten (zou voor mij al genoeg reden zijn om het niet te doen, maar dat mag ik op dit forum niet hardop schrijven)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Kan iemand mij uitleggen in het Nederlands stap voor stap om mijn mavic air in fcc mode te krijgen.. Vriendelijk dank

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app