Wel of geen internet nodig om te vliegen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Fast-Oppie

Member
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
50
Waarderingsscore
8
Punten
8
Leeftijd
58
Locatie
in de buurt
Goede dag,

Ik overweeg om een Ipad aan te schaffen en vraag mij af of ik voor het vliegen internet nodig heb?

Heb deze vraag al wel voorbij zien komen op het forum, maar helaas nog geen antwoordt...
 
In principe niet. Alleen als je tijdens het vliegen ook een kaartje wilt zien van de omgeving, dan is het handig als je iPad een internetverbinding heeft. Dat gezegd hebbende heb ik wel eens meegemaakt (bij een Xiro Xplorer drone) dat er soms opnieuw ingelogd moest worden in de app voordat je kon vliegen, en daar had je dan een internetverbinding voor nodig.
 
Je hoeft niet ingelogd te zijn op de Xiro app om er mee te kunnen vliegen.
 
Daarbij komt nog dat sommige vogels gps verlangen van het toestel voor bijzondere verrichtingen. Bv Phantom 3A verlangt van de (ipad in jou geval) gps om bv follow me uit te voeren. Natuurlijk vliegt alles zonder dit prima maar verdiep je in je toestel wat er nodig is om bepaalde zaken te kunnen. Vliegen kan al heel snel. Waarom deze opmerkingen. De ipad heeft bv geen gps als je niet de cellulaire versie hebt (igg niet bij de ipd mini).
 
Ik hoop eerdaags de Mavic Pro te mogen ontvangen...... Nu heb ik een Samsung Note4, maar denk ik dat een groter scherm wel zo prettig vliegt. GPS is voor de Mavic Pro wel een vereiste, maar ik vraag mij inderdaad af of ik een simkaart nodig heb.

@DannyHeijn, ik ben benieuwd naar andere oplossingen??
 
Daarbij komt nog dat sommige vogels gps verlangen van het toestel voor bijzondere verrichtingen. Bv Phantom 3A verlangt van de (ipad in jou geval) gps om bv follow me uit te voeren. Natuurlijk vliegt alles zonder dit prima maar verdiep je in je toestel wat er nodig is om bepaalde zaken te kunnen. Vliegen kan al heel snel. Waarom deze opmerkingen. De ipad heeft bv geen gps als je niet de cellulaire versie hebt (igg niet bij de ipd mini).

Bij de Inspire zit er dan weer wel een GPS module in de remote, waardoor je alsnog GPS ontvangst hebt als je (zoals in mijn geval) met een iPad Mini vliegt. Om maar van die 'kleine' dingen te noemen die tussen toestellen kunnen verschillen, en waarom het niet van zelfsprekend is dat je m.b.v. de zelfde telefoon/tablet hetzelfde kunt wanneer je een ander toestel gebruikt.
 
Voor het vliegen met bv. een DJI Phantom heb je een Iphone of een I pad nodig, geen internet. De I pad is handig als je wilt gaan filmen, maar doe dat liever niet alleen maar met z'n tweeën: één om te vliegen en één om de film of foto's te maken.
In je eentje vliegen verhoogt de kans op een ongeluk omdat het filmen je aandacht zo kan afleiden, dat je te laat reageert op een dreigend ongeluk met de drone.
 
Ik zal, zeker in het begin, alleen maar gaan vliegen op open veld waar ik nergens tegen aan kan vliegen. Ondanks dat ik ruime ervaring heb met redelijke grote rc heli's, weet ik dat je de tijd moet nemen om een toestel te leren kennen. Uiteindelijk wil je vliegen en reageren zonder er bij na te denken.

En dan heb ik het nog niet eens over het maken van film/foto beelden...
 
Ik zal, zeker in het begin, alleen maar gaan vliegen op open veld waar ik nergens tegen aan kan vliegen. Ondanks dat ik ruime ervaring heb met redelijke grote rc heli's, weet ik dat je de tijd moet nemen om een toestel te leren kennen. Uiteindelijk wil je vliegen en reageren zonder er bij na te denken.

En dan heb ik het nog niet eens over het maken van film/foto beelden...

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app