Stoorzender actief bij Kinderdijk?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Het schijnt dat er een drone stoorzender (jammer) actief is bij een van de windmolens op Kinderdijk. Er zijn de laatste tijd meerdere meldingen gedaan van drones die om onverklaarbare redenen zijn neergestort. Zijn er mensen die hier meer van weten of zelf een drone hebben verloren bij Kinderdijk? En zo ja, waar was dat dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ramon
Helaas was ik een van de ongelukkige ... De drone was bij mij in het zicht op ong 700 meter afstand en ong 30 meter hoogte tot ik op gegeven moment bij de molen was bij de witte gebogen brug en mijn drone plots geen singaal meer had en deze ook niet meer te besturen was ... Rth deed hij ook niet meer ... Omstanders vertelden dat hij op en neer boven water bewoog tot hij dus te water ging en nu dus op de bodem ligt ... En er is nog iemand met dit zelfde verhaal die dit gister heeft ondervonden op het zelfde punt alleen heeft hij zn drone gelukkig nog kunnen redden ...
 
Als dit klopt vraag ik me toch af of dit wel zuiver is. Op deze manier worden moedwillig je spullen gesaboteerd. Ik mag ook niet zo maar een spijkermat op de grond leg omdat ik niet wil dat er ergens auto's langs komen rijden, lijkt me.
Ben benieuwd wat voor staartje dit krijgt.
 
Beetje kinderachtig, inderdaad. Hoorde eenzelfde iets ook over Het Paard van Marken.
Ik kan me wel voorstellen dat als je op zo'n "zichtlocatie" woont, dat je dan op een gegeven moment al dat gekoekeloer zat wordt. Maar dan moet je gaan verhuizen (makkelijker gezegd dan gedaan, als je molenaar of vuurtorenwachter bent, natuurlijk) en niet één van de "belagende" groeperingen uit de lucht schieten of anderszins om zeep helpen. Of bewandel de officiële weg en laat een no-fly zone instellen van 50m of van mijn part 100m rondom jouw GPS locatie. Dan heb je pas recht om te - laten - handhaven. Maar verbied dan ook de bootjes, fietsers, wandelaars ...
 
Jammers zijn illegaal! Agentschap Telecom inlichten is een optie. Die kunnen meten en eventueel handhaven. Politie kan je wel bellen maar dan ga je een discussie terplaatse krijgen over de jammer en het vliegen met de drone. Ik zou aanraden hier werk van te maken en de eigenaar civiel aansprakelijk stellen voor de geleden schade! In het burgerlijk wetboek heb je de term "onrechtmatige daad" ik denk dat die hier wel van toepassing is. Uiteraard zal de rechter daar daadwerkelijk wat van vinden en niet ik ;)
 
Stoorzenders kan je ook zelf op controlleren. Bijvoorbeeld door te bekijken of wifi netwerken last hebben van ruis. Volgens mij kun je dit zelf controleren via de app wifi analyzer. Hoewel het niet echt een wetenschappelijke manier van controleren is, kan het wel een indicatie geven. Ook zijn er mac en windows programmas voor het bekijken van het wifi-spectrum.
 
Stoorzenders kan je ook zelf op controlleren. Bijvoorbeeld door te bekijken of wifi netwerken last hebben van ruis. Volgens mij kun je dit zelf controleren via de app wifi analyzer. Hoewel het niet echt een wetenschappelijke manier van controleren is, kan het wel een indicatie geven. Ook zijn er mac en windows programmas voor het bekijken van het wifi-spectrum.
Maar juridisch gezien heb je een officiële meting nodig als je een zaak wil maken van je drone die neergestort of weggevlogen is.
 
Maar juridisch gezien heb je een officiële meting nodig als je een zaak wil maken van je drone die neergestort of weggevlogen is.
Zoals je zelf bij mij al quote schrijf ik dat het geen wetenschappelijke manier van controleren is, en het slechts een indicatie kan geven.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op m'n werk iemand van Agentschap Telecom gesproken. Ze gaan en keer een meting doen daar om te kijken of er inderdaad iets als een jammer hangt. Ook hun volgen dit soort ontwikkelingen en willen weten of men inderdaad dit soort apparaten toepast om "overlast" te voorkomen.
 
Vandaag op m'n werk iemand van Agentschap Telecom gesproken. Ze gaan en keer een meting doen daar om te kijken of er inderdaad iets als een jammer hangt. Ook hun volgen dit soort ontwikkelingen en willen weten of men inderdaad dit soort apparaten toepast om "overlast" te voorkomen.
Het begin van het staartje. Ik ben heel benieuwd Falco en vooral wat er gebeurt als blijkt dat er daadwerkelijk een jammer hangt.
Hou ons op de hoogte ajb.
 
Vandaag op m'n werk iemand van Agentschap Telecom gesproken. Ze gaan en keer een meting doen daar om te kijken of er inderdaad iets als een jammer hangt. Ook hun volgen dit soort ontwikkelingen en willen weten of men inderdaad dit soort apparaten toepast om "overlast" te voorkomen.
Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik zou op Facebook wel terug kunnen zoeken waar die jammer ongeveer zou moeten zijn. Alhoewel ik me we wel afvraag of er inderdaad iets te vinden is, want blijkbaar is er een keer gedoken in het water aldaar en toen waren er op de bodem geen 50+ drones te zien die daar volgens een van de bewoners zouden moeten liggen.
 
Ik heb begrepen dat de apparatuur erg gevoelig is dus als er eentje hangt ergens bij de molens dan zullen ze die gaan vinden. Zodra ik een terugkoppeling heb gekregen zal ik hier even posten.
 
  • Leuk
Waarderingen: ghonders en Rediwed
Ik heb gisteren voor het eerst in Kinderdijk gevlogen met de DJI4pro.Er gingen verhalen rond dat de drones uit de lucht vallen bij een bepaald punt.Omdat nu alles is bevroren komt de drone dus op het ijs terecht dus mocht er iemand de drone jammen dan kun je nu makkenlijker de drone lokaliseren als hij naar beneden komt.Ik kreeg bij de brug driemaal een signaalpiep te horen verder kon ik goed vliegen daar.Ik begrijp dat molenaars het zat zijn dat de hele dag daar van die drones rondhangen,zeker als ze kort op de molen vliegen.De tijd zal het leren of daar een oplossing voor komt.Totdan houd je gewoon aan de regels en voorkom irritatie bij omstanders door verstandig met je drone te vliegen.Als er een jammer actief is is het zaak die persoon op te sporen en aansprakelijk te stellen voor de schade van het naar beneden halen van drones want dat is eigen rechter spelen.Zolang er geen regulaties zijn in Kinderdijk wil ik graag blijven terukomen om bijzondere beelden te maken.
 
Ik zal nog eens contact opnemen met Agentschap Telecom want daar hoor ik ook niets meer van.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Vandaag nog gebeld met Gem Ablasserwaard.Er is niets bekend over een jammer bij hun.Zijn het nu fabels of storten de drone's neer door onkunde ? Er schijnt een molenaar te zijn die zelf een drone heeft.Wordt vervolgd ...
 
Wat willen die lui uit Den Haag nu eigenlijk? Een paar jongens die privicay misbruiken of iedereen moet maar binnen blijven(Gamers krijg je dan) en over 20 jaar een Kut economy hebben?