Problemen met Flysight HD900 i.c.m. DJI Phantom

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Een paar weken geleden kreeg ik een Flysight HD900 (van de makers van de bekende Black Pearl FPV schermen) toegestuurd met de vraag of ik deze wilde reviewen. Het gaat om een 9" Android tablet met een helder scherm, voorzien van een uitklapbare zonnekap en met HDMI-ingang. Best een interessant product dus: je kunt hem niet alleen gebruiken i.c.m. een DJI-controller, maar ook bijvoorbeeld als tweede scherm aan de controller van een Yuneec Typhoon H hangen (die heeft standaard een HDMI uitgang).

flysight-hd900-multifunctional-tablet-sun-shield.jpg


Alleen kreeg ik de tablet met zowel een Phantom 3 als een Phantom 4 niet goed aan de praat: het installeren van de DJI Go app ging probleemloos, maar bij het vliegen kreeg ik allerlei groene strepen over het beeld en ook had ik last van flinke haperingen met de doorgifte van de videostream. Met de iPhone of de iPad Mini heb ik nergens last van.

Uiteindelijk heb ik nog een tweede exemplaar uitgeprobeerd, maar die gaf dezelfde problemen. Uiteindelijk heb ik de schermen maar teruggestuurd. Ik vraag me af of er andere mensen zijn die ervaring hebben met dit product, en wat hun bevindingen zijn.
 
Ik heb niet zozeer ervaringen met de Flysight HD900, maar het probleem komt me enigszins bekend voor wat betreft mijn gebruik van de Samsung Galaxy Tab A (2016 versie) i.c.m. de P3P. Bij praktisch elke vlucht heb ik wel een of meerdere keren last van de 'groene stepen' (het zijn niet per se rechte strepen, maar ik vermoed dat we hetzelfde bedoelen) of van een beeld dat niet helemaal helder doorkomt. Daarvoor heb ik maandenlang mijn twee jaar oude Samsung Galaxy Note 3 gebruikt. Daarmee had ik, enkele uitzondering daargelaten, aanzienlijk minder (vaak) last van dergelijke problemen betreffende de videostream.

Ik gebruik sinds kort ook een iPad Mini 4 (vnl i.c.m. een Inspire 1 Pro, maar soms ook i.c.m. de P3P) waarvoor hetzelfde geldt als voor m'n Note 3; dergelijk problemen zijn praktisch afwezig.

Het enige verband dat ik zie is dat zowel de iPad Mini 4 als de Note 3 door DJI worden opgegeven als Supported Devices, voor de Tab A en Flysight HD900 geldt het tegenovergestelde. Ik achtte het onderscheid tussen supported en klaarblijkelijk non-supported devices altijd als 'onzin' of 'overdreven' en zou niet inzien waarom een relatief nieuw apparaat problemen zou opleveren, terwijl telefoons en tablets van enkele jaren oud zouden werken zonder deze problemen. Wellicht ligt het e.e.a. in de praktijk toch wat complexer dan gedacht...