Photo stitching

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

VikingRider 01

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
343
Waarderingsscore
116
Punten
43
Leeftijd
73
ik wil een panorama én een 360 foto maken. Mijn Litchi software maakt keurige plaatjes (ingesteld op 26 foto's), maar nu moet het nof aan elkaar genaaid worden.
Ik vond bij Zoom een topic waarin een aantal apps getoond wordt (klik hier). Wie heeft er ervaring mee en welke app is écht de moeite waard? Oh ja, bijna vergeten, ik werk met Apple ....
 
Hi, er zijn eigenlijk 2 tools die hiervoor prima in aanmerking komen (beide beschikbaar voor de Mac): Autopano en PT Gui. Je leest in dit artikel meer over deze tools en de dingen waar je rekening mee moet houden. Je kunt de resultaten delen via o.a. Facebook (mogelijk moet je hiervoor eerst nog wat metadata toevoegen) en websites zoals Roundme.com.
 
Bedankt Wiebe, PT Gui wordt aangeschaft.
 
ICE van microsoft is daar perfect voor.
ik maak al m'n panoramafoto's er mee
 
Inmiddels PT Gui gekocht en wat geëxpirimenteerd met een panorama. Eerst maar eens begonnen met mijn Canon 5D II en ondervonden dat de upgrade naar Pro noodzakelijk is. Meer toepassingen die erg bruikbaar zijn. Hierna moet mijn Phantom 3a ook in het geheel betrokken worden. Wellicht binnenkort de eerste ( goede) resultaten.