Phantom 1 Hover

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

stefan overeem

New Member
Lid geworden
25 jun 2017
Berichten
16
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
39
Locatie
Epe
Hallo,

Mijn phantom 1 blijft niet stil hangen in de lucht.
Ook gaat hij vanzelf omhoog en opzij

Wie kan mij helpen met een oplossing?
 
Heb je misschien een Gimbal guard?
 
Ik vermoed dat onbalans in de motor / prop combinaties zorgt voor te veel trillingen of trillingen in een frequentie die niet door de flight controller's IMU (versnellingsopnemer die de 3D positie in de lucht meet) weggefilterd wordt er voor zorgt dat de correcties om de quad horizontaal te houden verkeerd berekend worden.
Heeft iemand hier ervaring met de P1 IMU? Weet iemand of je daarvoor een low-pass filter kunt configureren? Ik heb zelf geen DJI, maar mede de andere vraag van Stefan lezend vermoed ik dat de oplossing in deze richting gezocht worden.
Daarnaast, Stefan, kun je wellicht kijken of je props goed gebalanceerd zijn en zo niet met wat elektro-tape en/of een schuurpapiertje ze (nogmaals) balanceren. Motoren balanceren is lastiger, maar kan ook door ze één voor één aan te sturen en een trillingssensor (app op telefoon kan ook werken) op de arm of de plek van de flightcontroller te bevestigen (YouTube staat er vol mee).


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: stefan overeem
Oké maar voor de update van de software deed hij dit niet.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Des te meer reden om te kijken of je softwarematig een low-pass filter kunt instellen / bijregelen.
Iemand ervaring mee?

Of misschien software downgraden?


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie