Ook ik zal me voorstellen

Arie Ton

New Member
Lid geworden
9 mei 2017
Berichten
23
Waarderingsscore
9
Punten
3
Leeftijd
53
Locatie
Utrecht
Ik ben Arie en woon in De Meern (Utrecht)
Drone vliegen was altijd een wens van mij en als het goed is gaat deze eind van de maand uitkomen. Ik persoonlijk vind de DJI Mavic Pro wel heel vet alleen twijfel of ik de fly more combo neem of hem zelf samen stel. Vraag me af of ik de tas en autolader wel gaat gebruiken. Van de bijgeleverde lader is het jammer dat de accu's niet alle gelijk opladen. Heb namelijk een andere lader gezien die 3 accu's, controller en mobiel/tablet in een uur oplaad. Misschien iemand wat tips hierover?
Zijn er toevallig nog mensen in de buurt die ook met een Drone vliegen? Kan ik eens meekijken

Sorry dat het toch een heel verhaal geworden is


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Theo026
Ik ben Arie en woon in De Meern (Utrecht)
Drone vliegen was altijd een wens van mij en als het goed is gaat deze eind van de maand uitkomen. Ik persoonlijk vind de DJI Mavic Pro wel heel vet alleen twijfel of ik de fly more combo neem of hem zelf samen stel. Vraag me af of ik de tas en autolader wel gaat gebruiken. Van de bijgeleverde lader is het jammer dat de accu's niet alle gelijk opladen. Heb namelijk een andere lader gezien die 3 accu's, controller en mobiel/tablet in een uur oplaad. Misschien iemand wat tips hierover?
Zijn er toevallig nog mensen in de buurt die ook met een Drone vliegen? Kan ik eens meekijken

Sorry dat het toch een heel verhaal geworden is


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Welkom bij 'de club' Arie!

De Mavic is inderdaad een bijzonder apparaat. Alhoewel ik er zelf nooit mee gevlogen heb spreekt het kleine formaat i.c.m. alle mogelijkheden die het toestel biedt absoluut tot de verbeelding. Wat betreft welke je moet/ wilt aanschaffen kan ik je helaas niet adviseren. Is het Combo pakket niet alsnog goedkoper (ook als je de autolader + tas niet gebruikt) t.o.v. aanschaf van het toestel zelf en de accu's los? Overigens raad ik je wel aan om tenminste iets aan te schaffen om het toestel veilig te vervoeren, het is gevoelige én kostbare techniek!

Het klopt dat de meegeleverde charging hub de accu's stuk voor stuk onder lading zet. Aangezien het aan te raden is om gedurende het opladen aanwezig te blijven kan ik mij voorstellen dat dat ietwat ongemakkelijk is. Welke oplader heb je nu precies op het oog? Ik weet dat er voor bv. de Phantom en Inspire/Matrice series semi-officiële Smart Power Chargers te verkrijgen zijn die alles tegelijkertijd opladen (ik gebruik er zelf ook eentje), maar dat die er ook zijn voor de Mavic wist ik niet. Weet je zeker dat het geen Chinees prul is? LiPo's zijn gevoelige en potentieel zeer gevaarlijk dingen..

Tot slot woon ik zelf in Zeist en ben je van harte uitgenodigd om een keer mee te gaan vliegen. Echter vlieg ik op het moment alleen beroepsmatig (m'n hobby DJI P3P heb ik onlangs verkocht) waardoor ik veelal (ver) weg van Utrecht ga vliegen. Ik begin deze maand echter aan een zelfbouw project (DJI F450 Flamewheel) waarna ik ook weer recreatieve vluchten in de buurt zal maken. Ik zal het laten weten als het zover is ;)!
 
Dag Bob

Om de Mavic Pro op te bergen en te vervoeren wil ik een koffer kopen. Voor mijn gevoel zit het daar allemaal wat veiliger opgeborgen.
Wat goedkoper is zal ik bekijken als ik het ga kopen.

De lader heb ik onder ander hier gezien DJI Mavic Smart Pro Acculader Of dit rommel is weet ik niet maar ook hiervoor heb ik nog even om het uit te zoeken.

Zelfbouw is voor mij nog een stapje te ver maar dit wil ik in de toekomst zeker ook gaan doen.

Laat inderdaad maar weten wanneer je recreatieve vluchten gaat maken. Kan ik wat leren van een pro


Als hadden geweest is, is hebben te laat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Theo026
Dag Bob

Om de Mavic Pro op te bergen en te vervoeren wil ik een koffer kopen. Voor mijn gevoel zit het daar allemaal wat veiliger opgeborgen.
Wat goedkoper is zal ik bekijken als ik het ga kopen.

De lader heb ik onder ander hier gezien DJI Mavic Smart Pro Acculader Of dit rommel is weet ik niet maar ook hiervoor heb ik nog even om het uit te zoeken.

Zelfbouw is voor mij nog een stapje te ver maar dit wil ik in de toekomst zeker ook gaan doen.

Laat inderdaad maar weten wanneer je recreatieve vluchten gaat maken. Kan ik wat leren van een pro


Als hadden geweest is, is hebben te laat.

Die lader heb ik ook gekocht en bevalt me uitstekend! Alleen zou ik 'm daar niet kopen! Ben je veels te duur uit!
Ik heb deze bij Ali express besteld voor 38 euries!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
345c5ca607a2eed01a7545b71523503b.jpg





Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Arie Ton