Phantom 4 Pro Onscherpe beelden en foto's

Discussie in 'Phantom' gestart door JH54, 20 dec 2016.

  1. JH54

    JH54 Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    13
    Hoi,
    Heb sinds kort een Phantom 4 Pro, welke volgens de reviews voorzien is van een fantastische camera.
    Welnu, voorlopig moet ik het met de reviews doen, want de foto's en beelden die ik er tot-nu-toe mee gemaakt heb, zijn erbarmelijk slecht. Alles onscherp. Met de P3adv en P4 maakte ik veel betere opname's. Ik heb heel internet afgestruind naar filmpjes en voorbeelden voor instellingen. Ik krijg het niet voor elkaar. Iemand misschien nog de gouden tip, voordat ik ermee terug ga naar de leverancier. Ik wil daar namelijk niet voor p.... staan.
     
  2. wdejager

    wdejager Administrator
    Medewerker

    Lid geworden:
    4 jul 2016
    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    70
    Weet je zeker dat je Tap to focus gebruikt? Bij de Mavic Pro leidde dit bij veel mensen ook tot verwarring. Volgens mij heeft de P4P ook Tap to focus.
     
  3. JH54

    JH54 Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    13
    Sorry, dat ik niet eerder reageerde. De P4P heeft idd ook Tap to focus. Ik had jouw filmpje hierover van de Mavic Pro al gezien. Inmiddels zijn er ook al veel filmpjes over de P4P op internet te vinden en daarbij ook de instellingen mbt Tap to Focus. Alles geprobeerd. Blijft onscherp. Ik ga er morgen mee terug naar de leverancier. Als voorbeeld hieronder twee foto's DJI_0009_klein.JPG . Ik maak geen reclame. Foto's zijn toch niet scherp. DJI_0011_klein.JPG
     
  4. Greenwave

    Greenwave New Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is inderdaad niet normaal. Ik heb mijn P4P ook net ontvangen en de beelden zijn haarscherp. Ik hoop dat je kan rekenen op een vlotte inruil.
     
  5. JH54

    JH54 Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    13
    Mooi niet dus. Ik heb net gebeld en dat wordt terugsturen naar DJI en dan maar afwachten hoe lang het gaat duren.
    Ik zal hierover wel wat gaan zetten bij het draadje Winkelervaringen.
     
  6. Erwin

    Erwin Member

    Lid geworden:
    2 nov 2016
    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    13
    Terugsturen ben je inderdaad klaar mee! toen ik problemen had met mn advanced heb ik bijna 3 maanden moeten wachten. Toen mijn remote het begaf duurde dat 2 weken..afwachten dus:(
     
  7. Vincent Robbesom

    Vincent Robbesom New Member

    Lid geworden:
    15 sep 2016
    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb mijn p4p bij drone-expert gekocht en had een niet traceerbaar vuiltje continue in beeld.. bij elkaar een maand bezig geweest om mijn aankoop bedrag terug te krijgen. Men moet eerst controleren of t geen gebruikersfout is en stuurt de drone dan naar de 'product expert' wat volgens mij gewoon dji nl is. Ik ben een irritante klant geweest maar vind dat het niet mijn probleem hoorde te zijn.

    Verzonden met mijn SM-G935F en de Dronepilots.nl app
     
  8. JH54

    JH54 Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    13
    Het heeft wel het nodige tijd en geduld gekost, om DJI te overtuigen dat er toch echt iets mis was met de drone. Ze zijn eindelijk zover dat ze hebben toegegeven dat het aan de drone ligt. Ik krijg geen nieuwe, maar de gimbal inclusief camera wordt vervangen. En nu komt het; ik wacht al twee weken, want DJI heeft het onderdeel niet op voorraad en dit moet vanuit de fabriek worden aangeleverd. Een nieuwe drone ? Nou vergeet het maar. Naar mijn idee hebben ze gewoon maling aan de klant en de regels hier. Je koopt een nieuwe, niet zo goedkope drone, die vanaf het begin niet in orde was. Het onderdeel, en niet zomaar een onderdeel, is niet eens op voorraad en al die tijd moet ik dus gewoon wachtten. Service van 0 %.
     
  9. Vincent Robbesom

    Vincent Robbesom New Member

    Lid geworden:
    15 sep 2016
    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat waardeloos! Jammer dat DJI haar klantvriendelijkheid niet laat meegroeien met de verkoop..
    Nouja, als ze mijn p4p hadden gerepareerd had ik het ook prima gevonden maar ik kreeg de optie mijn geld terug te vragen.
    Ik heb wel een beetje het idee dat als ik niet had doorgezeurd, het nog langer had geduurd.
    Misschieb toch het voordeel van een tussenpersoon..daarbij kun je het nog altijd op een ondeugdelijk product gooien en het een probleem tussen verkoper en leverancier maken.
    Blijf vooral contact zoeken, geef aan dat er klanten wachten of whatever.. succes!
     
  10. JH54

    JH54 Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    13
    Even voor de duidelijkheid, ik heb mijn drone niet rechtstreeks gekocht bij DJI, maar bij een dealer. Deze mocht van DJI mij geen nieuwe drone meegeven. Als hij dat wel deed liep hij het risico met de kapotte drone te blijven zitten.
     
  11. JH54

    JH54 Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik moet terugkomen op wat ik eerder geschreven heb. Gisteren, na vier weken, kwam de drone weer terug. Tot mijn eigen stomme verbazing en naar later bleek ook die van de dealer, bleek DJI toch een nieuwe drone geleverd te hebben. Batterij, controller, oplader waren nog wel mijn "oude".
    Vanmiddag vrij genomen om toch even te vliegen en eea uit te testen. Perfect.
    Voor het grootste deel kom ik dus terug op mijn kritiek op DJI.
     
    ghonders vindt dit leuk.
  12. gert

    gert New Member

    Lid geworden:
    16 feb 2017
    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus precies het zelfde met mijn drone phanton 3 pro ik vlieg niet vaak dus ik dacht zal wel aan instellingen liggen of mijn onwetendheid. maar nu ik je fotos zie had ik ze kunnen maken. zal er dus waarschijnlijk mee terug moeten grrrrr
     
  13. JH54

    JH54 Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    13
    De kans dat het bij jou niet goed is, is gewoon groter, omdat je bij de P3pro niet het fenomeen "Tap to Focus" hebt.
    In principe moet het bij jou gewoon scherp zijn, in ieder geval niet onscherp..
    Ik zou er zeker mee terug gaan. Ik weet niet of je hem in een winkel gekocht hebt of online, maar zorg in ieder geval dat je foto's en video's als bewijs hebt.
     
  14. gert

    gert New Member

    Lid geworden:
    16 feb 2017
    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de drone gekocht bij een foto winkel in Arnhem. Heb ze ook al een mail gestuurd. Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
     

Deel Deze Pagina