Mavic gaat automatisch hoger vliegen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sraar

New Member
Lid geworden
8 jul 2017
Berichten
19
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Melderslo (Horst aan de Maas)
Hallo iedereen.

Ik heb sinds gisteren een Mavic pro. Ben nog veel aan het uitzoeken maar ondertussen ook aan het vliegen.
Ik merk dat hij op een gegeven moment zelf hoger gaat vliegen. Naar beneden (langzaam) gaat dan niet lukken. Als ik de besturing helemaal naar beneden doe dat zegt hij dat hij gaat landen. Ik wacht dan tot hij weer op gewenste hoogte is en doe dan de stuurknuppel omhoog. Daarna gaat hij weer automatisch omhoog en blijft niet op gewenste hoogte hangen. Het Wifi teken staat dan op rood terwijl ik op GPS vlieg. Mis ik een instelling?

Ik hoor het graag.

Gr, Sraar.
 
Heb je alles, IMU, compas en controller gekalibreerd? Zo ja, lijkt het mij eerder een defect dan een verkeerde instelling, zou niet weten welke dat dan zou kunnen zijn. Neem anders toch contact op met je leverancier, zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je alles, IMU, compas en controller gekalibreerd? Zo ja, lijkt het mij eerder een defect dan een verkeerde instelling. Neem anders toch contact op met je leverancier, zou ik zeggen.
Hoi Hans,
Ja alles gekallibreerd. Werd er een beetje gek van als je zo'n drone hebt gekocht en het werkt niet. Ik heb hem inmiddels weer ingepakt en gaat morgen terug naar de leverancier. Hopelijk duurt het niet al te lang voordat ik een nieuw heb. Ben nog aan het zoeken maar volgens mij ook een fout in de hoogtecensors.

Bedankt voor jouw reactie, Sraar.
 
Hallo iedereen.

Ik heb sinds gisteren een Mavic pro. Ben nog veel aan het uitzoeken maar ondertussen ook aan het vliegen.
Ik merk dat hij op een gegeven moment zelf hoger gaat vliegen. Naar beneden (langzaam) gaat dan niet lukken. Als ik de besturing helemaal naar beneden doe dat zegt hij dat hij gaat landen. Ik wacht dan tot hij weer op gewenste hoogte is en doe dan de stuurknuppel omhoog. Daarna gaat hij weer automatisch omhoog en blijft niet op gewenste hoogte hangen. Het Wifi teken staat dan op rood terwijl ik op GPS vlieg. Mis ik een instelling?

Ik hoor het graag.

Gr, Sraar.
Hoi
Misschien een advies voordat je hem wegbrengt.
Installeer de software van DJI op je pc. (DJI assistent voor Windows of Apple)
Start DJI assistent en sluit de mavic via de kabel aan.
Je hebt nu de mogelijkheid de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Dat doe je eerst. Daar firmware upgrade.
Ook de remote controller updaten.
Als het goed is zou die goed moeten zijn.
Vanuit de de fabriek is tie al gecalibreerd maar kan ook via de assistent.
Hoop voor je probleem dan is opgelost.
Succes
gr Bob
 
Hoi
Misschien een advies voordat je hem wegbrengt.
Installeer de software van DJI op je pc. (DJI assistent voor Windows of Apple)
Start DJI assistent en sluit de mavic via de kabel aan.
Je hebt nu de mogelijkheid de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Dat doe je eerst. Daar firmware upgrade.
Ook de remote controller updaten.
Als het goed is zou die goed moeten zijn.
Vanuit de de fabriek is tie al gecalibreerd maar kan ook via de assistent.
Hoop voor je probleem dan is opgelost.
Succes
gr Bob
Hoi Bob,

Bedankt voor jouw reactie. Echter ik ben een ongeduldig type en was toch echt in de veronderstelling dat er iets mis was met de sensors. Ik heb hem al teruggestuurd en ik krijg hopelijk op het einde van de week een nieuwe. Ik had (achteraf) graag jouw tips opgevolgd maar hij was al ingepakt en verstuurd.
Ik zal hier laten weten hoe het met de nieuwe gaat. Ben ook benieuwd wat er gebeurd als ik hem ,en de controller, aansluit op mijn Macbook.

Groet, Sraar.
 
Hallo iedereen,

Inmiddels al een tweetal weken in bezit van een nieuwe Mavic. Probleem opgelost. Vliegt prima, blijft hangen waar ik dat wil en geen enkel probleem met navigeren. Ik moet zowel de Mavic als de controller nog een keer aansluiten op mijn Macbook. Ben benieuwd wat er gebeurt en wat voor mogelijkheden dit bied. Update's heb ik wel al via de telefoon binnen gehaald dus weet niet of ik nog andere via de Macbook dus DJI app binnen haal.
Ik laat me verrassen.

Groet, Sraar.