Phantom 4 Massa en zwaartepunt

Francis Tilborghs

New Member
Lid geworden
10 jul 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
65
Locatie
Tervuren
Hallo,

Ik moet voor mijn dronevergunning een operationeel handboek opmaken. Hierin moet documentatie over de massa en het zwaartepunt van de drone worden opgenomen. De enige informatie die ik vind in de user manual is het max. gewicht van 1380gr. Over zwaartepunt (center of gravity) wordt niet gesproken. Heeft iemand enig idee waar ik deze informatie zou kunnen vinden ?

Alvast bedankt voor jullie respons.

Francis
 
Hallo,

Ik moet voor mijn dronevergunning een operationeel handboek opmaken. Hierin moet documentatie over de massa en het zwaartepunt van de drone worden opgenomen. De enige informatie die ik vind in de user manual is het max. gewicht van 1380gr. Over zwaartepunt (center of gravity) wordt niet gesproken. Heeft iemand enig idee waar ik deze informatie zou kunnen vinden ?

Alvast bedankt voor jullie respons.

Francis
heb hetzelfde probleem!
ben je er al uit geraakt??
 
Als het ontwerp symmetrisch is: "in het midden"
Anders is vrij eenvoudig te bepalen waar het midden van de "wip" in de lengte- en dwarsrichting ligt door twee oplegpunten te creëren en daarmee balans op te zoeken. Het zwaartepunt ligt dan op het kruispunt van de twee lijnen door de punten. In hoogterichting is dat wellicht wat lastiger te doen.
Een batterij kan een zwaartepunt nog wel uit het midden trekken...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Als het ontwerp symmetrisch is: "in het midden"
Anders is vrij eenvoudig te bepalen waar het midden van de "wip" in de lengte- en dwarsrichting ligt door twee oplegpunten te creëren en daarmee balans op te zoeken. Het zwaartepunt ligt dan op het kruispunt van de twee lijnen door de punten. In hoogterichting is dat wellicht wat lastiger te doen.
Een batterij kan een zwaartepunt nog wel uit het midden trekken...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Erik-Jan,
bedankt voor de uitleg ;-)
Echter onze dienst mobiliteit wenst de berekeningsformule te zien hoe de payload van een drone is om de MTOM te kunnen bepalen.
Bij een Phantom 4 is de payload en dusdanig ook de massa en het zwaartepunt onveranderd. dit zal ik dan ook zo vermelden ;-)