HELP witte beelden DJIphantom4

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dreamdronescuracao

New Member
Lid geworden
2 feb 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
27
Locatie
Curaçao
Hi iedereen,
Ik heb nu ongeveer een half jaar een DJI phantom 4, nooit problemen mee gehad, en ook mooie beelden.
Maar sinds een tijdje krijg ik witte beelden, ik kan het met photoshop wel bijwerken maar dat kost veel tijd en is niet altijd even mooi.
Kan iemand mij helpen?
Ik heb zaterdag weer een drone opdracht en ik hoop dat het dan opgelost is.
Alvast bedankt!
Hier een voorbeeld foto van hoe hij nu foto's en filmpjes maakt.
oliqnvafuzwry.jpg
 
Ik denk dat je belichtingscompensatie maximaal omhoog is gedraaid. Probeer deze met het rechter scrollwieltje eens naar beneden te halen. Op het scherm moet je ook een waarde zien veranderen. Normaal gesproken staat de belichtingscompensatie op 0, tenzij je over of onder wilt belichten.
 
Ik denk dat je belichtingscompensatie maximaal omhoog is gedraaid. Probeer deze met het rechter scrollwieltje eens naar beneden te halen. Op het scherm moet je ook een waarde zien veranderen. Normaal gesproken staat de belichtingscompensatie op 0, tenzij je over of onder wilt belichten.
Super bedankt, dit was het inderdaad!
 
  • Leuk
Waarderingen: BobvdM
Super bedankt, dit was het inderdaad!
Mooi zo. Ik dacht al dat dit het was. Bizar eigenlijk dat heel veel mensen niet weten dat dit scrollwieltje ervoor zorgt dat je belichting wordt aangepast, en die dan ook vaak onder- of overbelichte foto's maken. Mocht je meer tips willen lezen over het maken van luchtopnamen met je drone, check dan mijn boek Dronefotografie eens.
 
Bij de Phantom 4 P heeft dat rechtse scrollwieltje nog een extra functie. Als je de camera op manuel zet, kan je dmv van het naar beneden drukken van het wieltje schakelen tussen ISO, diafragma en sluitertijd. Door te draaien aan het wieltje kan je dan uiteraard de waarden van deze drie aanpassen.