Hello world

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Space

New Member
Lid geworden
9 jan 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
46
Locatie
Wijchen
Hoi,
Mijn naam is Han, 39j en kom uit omgeving Nijmegen. Ik heb recentelijk een speelgoed drone gekocht, een Udi 818A FPV, omdat ik het een intrigerend apparaatje vind. Ik gebruik hem alleen om wat mee te racen op een grasveld, laag bij de grond. Voor binnen is hij net weer te groot. Beeldkwaliteit is zo matig dat ik de camera maar verwijderd heb.

Ik wil graag naar een wat volwassenere drone met gimbal en gps, om mooie beelden te schieten tijdens wandelingen of vakanties. Daarnaast is er hier in het land van maas en waal veel moois. Gezien de strenge regelgeving (logisch) maar ook de extra aanscherping er van die in het verschiet ligt vraag ik me af of een investering in een dergelijk apparaat met zoveel mogelijkheden nog nut heeft.
 
Persoonlijk denk ik dat het lastig is om daar een goed en kloppend antwoord op te geven. Hoewel sommige verwachten dat regels op eu niveau gaan gelden zie je per land nu toch al grote verschillen. En eigen wetgeving blijft binnen ons huidige stelsel toepasbaar naast eu wetgeving die komt. Persoonlijk verwacht ik al strengere wetgeving. De reden waarom ik dat zeg is dat vliegen naast alle andere rc bezigheden echt wel extra unieke risicos met zich mee brengt. En omdat de RTF versies je om de oren vliegen en ook nog binnen budget van velen. Dus de dichtheid zal hoger worden. Daar waar je vroeger je eigen vliegtuig, boot of auto in elkaar moest zetten, koop je nu voor minder meteen iets wat het doet. Meer vliegers (vliegen spreekt tot verbeelding) hoe meer regels...zeker in Nederland. Maar ik weet het niet zeker natuurlijk......
 
Ik wil graag naar een wat volwassenere drone met gimbal en gps, om mooie beelden te schieten tijdens wandelingen of vakanties. Daarnaast is er hier in het land van maas en waal veel moois. Gezien de strenge regelgeving (logisch) maar ook de extra aanscherping er van die in het verschiet ligt vraag ik me af of een investering in een dergelijk apparaat met zoveel mogelijkheden nog nut heeft.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken maar je kan voor 1.200 euro al een (kale versie) Mavic Pro kopen die heel goed mee kan op vakantie en die nagenoeg professionele beelden uitspuugt. Voor 300 Euro extra heb je de Complete versie met extra batterijen, extra props, 12V lader, tas etc. Ik denk dat de mavic op dit moment de beste keuze is voor de particulier die 1.500 euro kan uitgeven aan een drone.

Als dat boven budget is dan kan je zo rond de 600 Euro al een 2e hands Phantom-3 kopen met extra batterijen. Voor 400 Euro koop je een Yuneec Breeze (maar da's wel een flink stuk minder functionaliteit t.o.v. een drone uit de DJI familie). Daaronder wordt het speelgoed spul waar je waarschijnlijk niet lang blij van blijft.
 
Bedankt voor jullie reacties/advies. Voor nu heb ik besloten eerst even wat langer te blijven oefenen met een eenvoudige quadcopter. Als ik zeker weet dat de hobby geen bevlieging is en het gedurende dit jaar wat duidelijker wordt wat ze van plan zijn met de regeltjes (en de hobby nog steeds op een leuke manier uitgevoerd kan worden binnen deze grenzen), kan ik altijd nog gaan investeren. Een vriend van mij gaat nu met mijn Udi vliegen (voornamelijk binnen) en ik heb een Hubsan H501S Advanced over kunnen nemen om net even wat meer stabiliteit, beeldkwaliteit en GPS functies te hebben voor buiten.