Hallo, even voorstellen!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

avdventureandre

New Member
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
30
Locatie
Aalsmeer
Hallo,

Ik ben André uit Aalsmeer 22 jaar, helemaal nieuw in de "drone wereld"
Vind drones erg interessant en wil met mijn macic pro mooie plaatjes en filmpjes schieten, woon helaas naast Schiphol dus kan ik hier niet vliegen om ervaring op te doen.
Iemand tips om ervaring te krijgen in het vliegen? Twijfel namelijk of de dji academy wel echt genoeg is?
Reis zelf ook "vaak" naar t buitenland, is het dan voldoende als ik de no fly zones check of moet ik meer research doen of ik in dat land wel mag vliegen etc?
Hoop verder meer te weten te komen via dit forum.

Groeten André!




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi André, welkom op het forum! Op zich is de ingebouwde flight simulator die DJI aanbiedt in de DJI Go app helemaal niet zo verkeerd om een beetje het gevoel te krijgen van hoe het vliegen met een drone in de praktijk werkt. Zeker het in de vingers krijgen van het 'omgekeerd vliegen' (dus met de neus van het toestel naar je toe) is prima te doen met de simulator. Anders kun je er ook voor kiezen om een speelgoeddrone van een paar tientjes te kopen bij de Bart Smit en daarmee te gaan oefenen.

Wat je andere vraag betreft, ja, je moet o.a. uitzoeken of je in het betreffende land überhaupt mag vliegen met een drone, en je moet dan inderdaad goed weten wat de no-fly zones zijn. Verder moet je ook even goed kijken wat de vliegmaatschappij voor eisen stelt aan het vervoer van drone en accu's. Hierover heb ik al veel geschreven op Dronewatch, en in mijn boek over Dronefotografie vertel ik ook meer over alle aspecten waar je op moet letten als beginner. Succes!
 
Hey André, als je even wil vliegen om te testen of dergelijke, waar ga jij dan heen? Ik woon namelijk ook binnen ctr gebied en ben benieuwd hoe jij dit 'oplost'.

Verzonden met mijn X1030X en de Dronepilots.nl app