GEZOCHT: Ervaringen met Eachine Falcon 210

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Kleine tip, bestel alvast extra propellers

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Walkera komt met een nieuwe fpv racer de F215. Ziet er goed uit en een RTF versie kost ongeveer 330 dollar.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Het eerste 'onderdeel' is binnen!

9a9eb94727a5a3761de0d514219aca3e.jpg


0c8572a4ffae2d2b9b872a917ae87384.jpg


adb4248e0037faf2891191b960e20e4b.jpg


Nu nog in afwachting van:
Transmitter
LiPo lader
4x 1800Mah 4S 65C lipo's
50 Triblade props
FPV Monitor

Ofwel, mag m'n nieuwe aanwinst nog minstens drie weken aanschouwen voordat de eerste vlucht kan plaatsvinden

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Mooi man! Drie weken nog. Pfff, dat duurt nog even. Maar wel een heel mooi vooruitzicht. En dan is het weer ook weer wat beter :) Hou ons op de hoogte!!
 
Het eerste 'onderdeel' is binnen!

9a9eb94727a5a3761de0d514219aca3e.jpg


0c8572a4ffae2d2b9b872a917ae87384.jpg


adb4248e0037faf2891191b960e20e4b.jpg


Nu nog in afwachting van:
Transmitter
LiPo lader
4x 1800Mah 4S 65C lipo's
50 Triblade props
FPV Monitor

Ofwel, mag m'n nieuwe aanwinst nog minstens drie weken aanschouwen voordat de eerste vlucht kan plaatsvinden

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
4S lipo's, wordt dat niet wat zwaar voor je racer? Is toch weer extra gewicht.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
4S lipo's, wordt dat niet wat zwaar voor je racer? Is toch weer extra gewicht.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
Dat zou je denken, maar ik heb mij behoorlijk ingelezen in wat wel of niet geschikt zou zijn. Enerzijds uit het oogpunt van mij als beginnend racer (kan ik overweg met de extra kracht), en anderzijds vanuit wat de quad aankan. Ook e.e.a. aan navraag gedaan op een forum specifiek voor dit toestel.

Daar werd ik stelselmatig geadviseerd om voor 4S te gaan, en hooguit 3S te gebruiken aan het begin voor de eerste oefeningen. Zeker, ze wegen wat zwaarder maar je props maken ook aanzienlijk meer rotaties per minuut waardoor je meer liftkracht genereert, wat nog verder wordt versterkt omdat ik er tri blades op ga monteren i.p.v. de standaard dual props. Verder is het ook een relatief 'groot' toestel waardoor die extra rotaties ook wenselijk zouden zijn. Daarnaast zijn het 65C lipo's, terwijl m'n ESCs 'maar' 48A vragen, waardoor je nog meer 'punch' hebt wat het extra gewicht kan compenseren. Overigens is het verschil tussen 3S en 4S qua gewicht relatief beperkt.
 
Dat zou je denken, maar ik heb mij behoorlijk ingelezen in wat wel of niet geschikt zou zijn. Enerzijds uit het oogpunt van mij als beginnend racer (kan ik overweg met de extra kracht), en anderzijds vanuit wat de quad aankan. Ook e.e.a. aan navraag gedaan op een forum specifiek voor dit toestel.

Daar werd ik stelselmatig geadviseerd om voor 4S te gaan, en hooguit 3S te gebruiken aan het begin voor de eerste oefeningen. Zeker, ze wegen wat zwaarder maar je props maken ook aanzienlijk meer rotaties per minuut waardoor je meer liftkracht genereert, wat nog verder wordt versterkt omdat ik er tri blades op ga monteren i.p.v. de standaard dual props. Verder is het ook een relatief 'groot' toestel waardoor die extra rotaties ook wenselijk zouden zijn. Daarnaast zijn het 65C lipo's, terwijl m'n ESCs 'maar' 48A vragen, waardoor je nog meer 'punch' hebt wat het extra gewicht kan compenseren. Overigens is het verschil tussen 3S en 4S qua gewicht relatief beperkt.
Zeer goede onderbouwing

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Mee eens. Fijn om te horen dat je zo goed bezig bent met inlezen en zo. In afwachting van de Eachine druk aan het oefenen (zonder GPS maar met altitude hold) met de Hubsan 501S en de Hubsan 107S. Om in ieder geval het gevoel van zelf vliegen een beetje te krijgen. Denk dat een racer veel moeilijker en zenuwachtiger is in de lucht. Maar een beetje oefenen alvast kan geen kwaad. Nog in afwachting voor spullen voor de FPV Freerider om in de simulator te oefenen.
 
Mee eens. Fijn om te horen dat je zo goed bezig bent met inlezen en zo. In afwachting van de Eachine druk aan het oefenen (zonder GPS maar met altitude hold) met de Hubsan 501S en de Hubsan 107S. Om in ieder geval het gevoel van zelf vliegen een beetje te krijgen. Denk dat een racer veel moeilijker en zenuwachtiger is in de lucht. Maar een beetje oefenen alvast kan geen kwaad. Nog in afwachting voor spullen voor de FPV Freerider om in de simulator te oefenen. Drukdrukdruk :)
 
Inmiddels heb ik de Walkera Rodeo 110 binnen, een kleine FPV racedrone die voor bedoeld is voor beginners (zoals ik). Er zat al een zender bij (Devo 7), aalleen nog geen FPV videobril. Welke bril kunnen jullie me aanraden? Volgens mij moet ik Fatshark hebben, maar welk type is het best voor een newbie?
 
Inmiddels heb ik de Walkera Rodeo 110 binnen, een kleine FPV racedrone die voor bedoeld is voor beginners (zoals ik). Er zat al een zender bij (Devo 7), aalleen nog geen FPV videobril. Welke bril kunnen jullie me aanraden? Volgens mij moet ik Fatshark hebben, maar welk type is het best voor een newbie?

Een Fatshark is een hele mooie bril. Maar daar is de prijs ook naar. De mooiste is ook de duurste. Een echte liefhebber gaat alleen voor de top. En je kan de bril altijd op andere racers gebruiken later. Dat is het voordeel. Maar laten we beginnen met wat je uit wil geven.
 
Inmiddels heb ik de Walkera Rodeo 110 binnen, een kleine FPV racedrone die voor bedoeld is voor beginners (zoals ik). Er zat al een zender bij (Devo 7), aalleen nog geen FPV videobril. Welke bril kunnen jullie me aanraden? Volgens mij moet ik Fatshark hebben, maar welk type is het best voor een newbie?
Ik heb in eerste instantie een teleporter v5 overwogen, simpelweg omdat de Dominators mij te duur waren. Van de teleporter las ik echter relatief slechte verhalen wat betreft beperkte functionaliteit e.d.

Voor de vorm heb ik toch maar een monitor besteld, al is het maar om voorlopig conform te wet- en regelgeving te mogen vliegen ;)
 
Wat wil je? Wil je een grote bak op/voor je hoofd dan kan je voor relatief weinig geld zo'n scherm kopen a la VR bril. Wil je een wat coolere look dan kom je in het duurdere segment. En wil je dan niet meer dan 300 euro uitgeven (goedkopere Fatsharks schijnen niet zo goed te zijn) dan raadt ik je de Skyzone FPV goggles bij Hobbyking aan. Die kost nu 219,27 euro. Als je gaat kijken dan kan het de optie headtracking negeren. Die zijn van toepassing op fixed wing vliegers.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Het eerste 'onderdeel' is binnen!

9a9eb94727a5a3761de0d514219aca3e.jpg


0c8572a4ffae2d2b9b872a917ae87384.jpg


adb4248e0037faf2891191b960e20e4b.jpg


Nu nog in afwachting van:
Transmitter
LiPo lader
4x 1800Mah 4S 65C lipo's
50 Triblade props
FPV Monitor

Ofwel, mag m'n nieuwe aanwinst nog minstens drie weken aanschouwen voordat de eerste vlucht kan plaatsvinden

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
Is ondertussen al meer binnen?

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben inmiddels ook weer wat verder met de FPV racerij. Ik heb onlangs de Rodeo 110 van Walkera uitgeprobeerd, i.c.m. een Eachine EV800 videobril. De hele set koop je voor nog geen 300 euro en je kunt er direct mee in de weer, je hoeft niet eerst alles in elkaar te solderen. Check mijn review op Dronewatch en/of bekijk deze video:

 
Is ondertussen al meer binnen?

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
Praktisch alles is al binnen, het laatste onderdeel zelfs al drie weken. Of althans 'laatste', men was vergeten de voeding van m'n LiPo charger in de doos te stoppen. Die is nu al een week of vier onderweg, en de quad staat dus al bijna twee maanden stof te vangen.

Aangezien ik door dat ene kabeltje ook de LiPos niet kan opladen kan ik zelfs niet aan de slag om in ieder geval m'n flight controller in te stellen.

Zeer frustrerend allemaal.

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app