GEZOCHT: Ervaringen met Eachine Falcon 210

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BobvdM

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
435
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
32
Als een volledige beginner wat betreft het FPV racen wil ik binnenkort een eerste race quad aanschaffen. In eerste instantie overwoog ik om een bouwpakket aan te schaffen maar mede doordat je dan nog stiekem heel wat extra benodigdheden nodig heb, en ik zero ervaring heb wat dat betreft, lijkt een (goedkope) RTF kit mij een goed idee om 'ns ervaring op te doen. Daarnaast wordt je als nieuwkomer doodgegooid met jargon uiteenlopende specificaties en nummers per onderdeel, dus een 'kant-en-klare' is wellicht niet eens zo'n slecht idee.

Zojuist kwam ik onderstaande Eachine Falcon 210 RTF kit tegen op Banggood. Voor slechts 120e een (op het eerste oog) leuk racertje, inclusief camera en transmitter. Wat wil je nog meer? Nou, eigenlijk, ervaringen van mensen met dit toestel! Is het wat, voor een beginner? Ik verwacht niet de hoogste kwaliteit voor het geld, als ik er maar een paar leuke eerste vluchtjes mee kan maken zonder dat het geheel uit elkaar valt. Uit de reviews haal ik uiteenlopende meningen, van een perfect beginners toestel tot een ramp voor beginners omdat e.e.a. uit de doos niet juist geconfigureerd zou zijn. Wat zeggen jullie?

Eachine Falcon 210 CC3D Naze32 F3 FPV Racer RTF With OSD 700 TVL Camera 5.8G 40CH VTX(Extra 20% coupon:EF210)
 
Ik volg deze thread even met interesse. Ik zoek ook nog een instapracer met FPV bril en controller.
 
Heb inmiddels ook een tweedehands RTF Eachine 250 racer (geen Falcon) op het ook. Ervaring daarvan zijn dus ook van harte welkom!

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb hem wel zelf gebouwd. Leuk om te doen, je weet welke onderdelen het zijn voor als ze vervangen moeten worden en je kan zelf alles kiezen. KingKong heeft complete setjes op Banggood. Ook heeft Banggood een Fatshark bril voor rond de 150 euro.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Betreft het een set inclusief transmitter, fpv camera en evt. een video transmitter?

Is de set ook echt helemaal compleet of moet er stiekem nog heel wat extra worden aangeschaft (behalve ducktape oid)?

Heb je wellicht een linkje? Ik vind de site van HK nogal onoverzichtelijk

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben verre van duidelijk geweest, sorry Ik zal even kijken en linkjes plaatsen. Maar dat doe ik morgen oké.

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
Betreft het een set inclusief transmitter, fpv camera en evt. een video transmitter?

Is de set ook echt helemaal compleet of moet er stiekem nog heel wat extra worden aangeschaft (behalve ducktape oid)?

Heb je wellicht een linkje? Ik vind de site van HK nogal onoverzichtelijk

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
KingKong FPV Drone Electrical Combo Advanced Version for RAMMUS 180/RAMMUS200 Sale - Banggood Mobile

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
En @BobvdM, heb je al wat besteld?
Nog niet helaas, @wdejager!

Kom in veel reviews wel tegen dat zowel de Eachine 250R als de Falcon 210 last hadden van 'kuurtjes'. Geen idee of je daar als beginner iets van merkt (vliegen zal überhaupt al een flinke uitdaging zijn), maar echt positief stemt het niet. Sinds 'kort' heeft Eachine ook de Wizard x220 op de markt gebracht, een toestel waar ik veel positief over lees. Deze zou stukken beter zijn dan alle eerdere Eachine toestellen, geen last hebben van serieuze issues, en buitengewoon goede kwaliteit leveren voor het geld (€200,- voor een RTF set inc. transmitter).

Op zich ben ik wel overtuigd, maar twijfel nu nog aan waar te bestellen. Ik zou 'm graag zelf bouwen maar dan duurt het nog veel langer voordat ik echt kan vliegen. Dan maar een RTF set, denk ik. Echter het liefst ga ik deze week al vliegen, dus wacht ik liever niet 2-8 weken op een bestelling van AliExpress of Banggood. Het risico op invoerrechten maakt het ook wat minder ideaal. Tweedehands kom ik ze echter nog niet echt tegen.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe makkelijk ik er een FPV set aan kan koppelen. Er zit in ieder geval al een camera'tje op en een video transmitter ook, maar hoe makkelijk hang je daar goggles of een monitor aan vast?
 
Een tweedehands Walkera Runner 250 op de kop tikken?

Verzonden met mijn Nexus 5X en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: jaltena
Zekers! Ben benieuwd maar je bevindingen, ik heb dezelfde F250 Pro op het oog gehad maar las over de Wizard x220 (met een vergelijkbare prijs) toch betere verhalen.

Ik heb mij inmiddels laten overhalen om een ARF ImmersionRC Vortex 285 aan te schaffen, die komt a.s. week binnen. De zender en ontvanger komen via Banggood, binnen 1-3 weken. Nu nog wat geschikte LiPo's zien te vinden, evenals een monitor en een monitor mount voor op m'n zender.

Al met al een investering die drie keer hoger uitvalt dan 'gepland', maar laten we hopen dat het spul ook drie keer langer mee gaat

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
De Vortex is echt een apparaat wat je wil. Alleen is dat wel een ander prijskaartje. Op zich voor mij geen probleem maar wil eerst eens kijken of het wat voor me is en daarna eens kijken naar een hele echte machine. Kan ik met deze lekker oefenen.

Reden waarom ik nu voor de Falcon Pro heb gekozen:

1. De wizzard is momenteel bij banggood niet voorradig :) (en ja je wil toch wat)
2. Bij de Falcon pro kon je je Flight Controller zelf kiezen (3 mogelijkheden)
3. een 250 model dus toch iets meer ruimte voor die dikke vingers van me voor als ik zelf wil sleutelen.
4. Veel onderdelen op verschillende sites voorradig. Maar dat geldt ook voor de wizzard. Eigenlijk voor alle Eachines volgens mij.
Dit is ook de reden dat ik voor Eachine heb gekozen nu. Goedkoop en alle onderdelen zijn makkelijk en goedkoop beschikbaar.

Leuk als we elkaar via dit topic op de hoogte kunnen houden van onze ervaringen. Verschillende machines straks met de voors en tegens.
 
Is dit niks voor jou, @wdejager?

4f4a9925bcf7c76b63e0ceedb59e759b.jpg


fe1722bd913ac87e3738b883bfa78ce7.jpg


Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Had absoluut wat geweest. Alleen is bestelling nu al de deur uit helaas....