Ervaring Banggood

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Falco

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
325
Waarderingsscore
65
Punten
28
Leeftijd
44
Winkelnaam: BangGood
Website: banggood.com
Adres: NVT

Ervaring: Ik bestel nu een kleine twee jaar mijn spullen bij Banggood.com en ben tevreden. Mocht je iets willen hebben en je hebt geen haast dan kan je voor leuke prijzen daar wat kopen. Hou rekening met een levertijd van 2-4 weken. Heb ondertussen ook al meegemaakt dat dingen niet aankwamen of stuk gingen. Na een aantal mailtjes van de servicedesk ( met namen die nooit van een Chinees kunnen zijn haha) werd dit tot nu toe goed opgelost door geld terug of een nieuw product te krijgen.

Ik ben welke terughoudend in spullen kopen als action cams of drones daar. Ik lees wel eens recensies dat men twijfels heeft of iets geen kloon is van het origineel. Maar onderdelen voor je drone kan je daar prima bestellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Same here met AliExpress. Werkt hetzelfde: goedkope Chinese kloon, met een leertijd van weken. Maar dan heb je wel spul binnen tegen 1/3 van de lokale retail prijs.
Niet geleverd of stuk aangekomen? Twee mailtjes en je hebt je geld terug ( en begint die levertje weer opnieuw, natuurlijk.
Kortom: goedkoop, maar je moet geen haast hebben.
AliExpress is i.h.a. nog net iets goedkoper dan Banggood (bijv zelfde LiPo BG €24,65 AE €19,75)
 
Nadeel bij AliExpress tov Banggood is dat het bij Alie kan zijn dat je spullen bij verschillende leveranciers vandaan komen. Hierdoor kan het zijn dat 1 pakketje in een week binnen is en je op het andere meerdere weken zit te wachten. Als je geen haast hebt, geen probleem maar wel frustrerend als je alle benodigde delen binnen hebt, behalve de batterij die nodig is om te vliegen ;)
 
Ik had een quadcopter en twee extra accu's besteld bij Banggood. De accu's werden snel geleverd, de quadcopter is nooit aangekomen. Heb na een lange mailwisseling en veel geduld uiteindelijk wel mijn geld teruggestort gekregen.
 
Nog wel even een tip wat betreft bestellen en invoeren. Je kan beter een paar kleinere bestellingen doen dan één grote. De kans dat de douane je bestelling er tussen uit pikt is dan vele malen kleiner en onder een bepaald bedrag (ik dacht iets van 150 euro) laten ze vaak je pakje ongemoeid. Ik was zo stom om mijn racequad onderdelen en frame in één keer te bestellen bij Hobbyking en had meteen een dikke 65 euro kosten extra door invoerrechten. Zonde, had ik een boel reserve props voor kunnen kopen o_O
 
Beste mensen,

We hebben allen een dure hobby maar we hebben het er voor over. Maar we moeten wel (als ECHTE Nederlanders) op onze centen passen.
Echter gaan we vaak voor de verkeerde zuinigheid waardoor het veelal voorkomt dat we de "kat in de zak kopen".

Vooral in deze hobby is deze zuinigheid van ondergeschikt belang. Vliegen met drones is een serieuze hobby (of beroep) waarbij, naast parate kennis van de operator, de kwaliteit van de drone enorm belangrijk is. Drones of onderdelen bestellen via (Chinese) online winkels zoals AliExpress of Banggood kan een "gevaar" zijn voor je investering of jouw veiligheid of die van anderen. Wees daar bewust van.

Ik wil hiermee aangeven dat ALS je serieus bent om met drones te vliegen (hobbymatig of professioneel) dat je uiteindelijk beter af bent bij een dronewinkel zoals die er op verschillende plaatsen in NL zijn. De service is beter, veel kennis en ervaring, vaak ook reparatiemogelijkheden en er is (meer)garantie. Daarnaast hebben deze winkels wel een voorraad waardoor je geen weken hoeft te wachten op je "speelgoed".

"Just my 2 cents"
 
Deels eens, daarom zeg ik ook dat ik niet alles koop omdat ik bang ben dat je een kloon krijgt van mindere kwaliteit. Maar diverse testen van props die je kan zien op YouTube wijzen toch echt wel uit dat het of dezelfde als merkprops zijn of net zo goed zijn. Mijn props voor mijn Phantom bv zijn dezelfde als die hier in NL verkocht worden in winkels maar dan wel 10x duurder...

En zo zijn er ook nog andere spullen zoals prop balancers, kabeltjes, led-lampjes, accu's etc die je gerust kan kopen. Lees ook vooral reviews van andere kopers.
 
Deels eens, daarom zeg ik ook dat ik niet alles koop omdat ik bang ben dat je een kloon krijgt van mindere kwaliteit. Maar diverse testen van props die je kan zien op YouTube wijzen toch echt wel uit dat het of dezelfde als merkprops zijn of net zo goed zijn. Mijn props voor mijn Phantom bv zijn dezelfde als die hier in NL verkocht worden in winkels maar dan wel 10x duurder...

En zo zijn er ook nog andere spullen zoals prop balancers, kabeltjes, led-lampjes, accu's etc die je gerust kan kopen. Lees ook vooral reviews van andere kopers.

'k Ben het helemaal met je eens. Het ging mij niet om de kleine (minder belangrijke) dingetjes maar meer om de drones en de vitale onderdelen zelf. Vooral, en dat was ik vergeten te vermelden, dat het zeer vaak voorkomt dat de verpakking niet zo aankomt zoals deze vanuit de leverancier wordt verstuurd. Onderweg zijn er nogal eens gasten die het niet zo nauw nemen om met dozen te smijten van het ene vervoersmiddel naar de andere. Hierdoor kan het zijn dat er (onzichtbaar) iets kapot gaat. Je moet maar net geluk of pech hebben
 
Na zo'n 7 jaar ervaring te hebben met Chinese import websites heb ik één belangrijk ding geleerd; Realiseer je dat je krijgt waar je voor betaald. Als het goedkoop is, dan zal het product dat je krijgt ook van slechte kwaliteit zijn. Je kunt wel denken, ja dat is logisch. Toch zeggen veel mensen dat producten uit China goedkoop zijn/snel stuk gaan. Dit is niet zo. Voorbeeld: De iPhone komt uit china, de inspire 1 komt uit china, de Phantom komt uit china. Allemaal zeer degelijke producten waar je voor betaald.

Also, als je niet ontvangt waar je voor betaald hebt moet je contact opnemen met de verkoper. Ze zijn als de dood een slechte review te krijgen en je krijgt vrijwel altijd je geld terug of een nieuw product.
 
Na zo'n 7 jaar ervaring te hebben met Chinese import websites heb ik één belangrijk ding geleerd; Realiseer je dat je krijgt waar je voor betaald. Als het goedkoop is, dan zal het product dat je krijgt ook van slechte kwaliteit zijn. Je kunt wel denken, ja dat is logisch. Toch zeggen veel mensen dat producten uit China goedkoop zijn/snel stuk gaan. Dit is niet zo. Voorbeeld: De iPhone komt uit china, de inspire 1 komt uit china, de Phantom komt uit china. Allemaal zeer degelijke producten waar je voor betaald.

Also, als je niet ontvangt waar je voor betaald hebt moet je contact opnemen met de verkoper. Ze zijn als de dood een slechte review te krijgen en je krijgt vrijwel altijd je geld terug of een nieuw product.

Zeer juist... niet alles wat uit China komt hoeft per definitie van slechte makelij te zijn maar ze hebben wel een naam.
 
Voor mij op Bonaire is er geen andere mogelijkheid dan alles van buitenaf te bestellen. Veelal via Amazon US (Prime) die dan de bestellingen via een vast adres in Miami naar Bonaire verscheept. Tot op heden heb geen enkel probleem ondervonden. Zowel in tijd als verpakking. Ik ben echter wel terughoudend t.o.v. de eerder genoemde online shops. Maar dat is een gevoel.
 
Goed punt. Ik heb tot nu toe alles bij AliExpress gekocht. Maar ik ben dan ook meer bezig aan te tonen dat ik zelf een basic flightcontoller kan programmeren. En dat ik überhaupt een drone kan vliegen :D
Daarvoor eerst de goedkoopste radio/ontvanger die ik maar kon vinden op de kop getikt om te kijken of ik die met de controller kon laten praten. Toen dat lukte, wilde ik ook wel zien of dat daadwerkelijk motortjes kon laten draaien, dus batterij, ESCs en motortjes gekocht. En omdat dat toch eigenlijk ook niks extra kost, ook maar een framepje.
Al dat dus voor zo weinig mogelijk geld, bij wijze van experiment.
Nu dat dat lijkt te werken en ik de smaak van het vliegen te pakken heb, vind ik het inderdaad tijd om te gaan investeren in betrouwbaarder spul. Ik ben er nog niet helemaal uit waar dan precies, maar inderdaad via de regulier retail (advies, snelle levering, garantie) voor wat betreft accu, motoren en ESCs. Knappe bedrading heb ik wel en solderen heb ik inmiddels ook wel weer aardig onder de knie. Misschien dat ik ook nog wel een "echte" flight controller koop. Maar dan heb je het denk ik wel gehad met de zaken die betrouwbaar moeten zijn i.v.m. veiligheid.

Maar tot nu toe heb ik mijn nieuwe verslaving kunnen bekostigen met minder dan €200,= (inclusief een doos vol rommeltjes die de onderweg nodig hebt, als stand-offs, de-soldeer ding, breadboard, jumper cables, extra microcontroller, gyroscoop en versnellingsopnemer - die kunnen niet tegen 12V:confused:. Dat soort dingen)
 
Het klopt dat er inderdaad wel eens slecht spul tussen zit. Maar dat geld hier in Nederland ook als je de spullen voor weinig geld koopt. Over de service van Banggood en Gearbest ben ik wel tevreden. Je moet gewoon met ze gaan chatten als dat kan. Daar heb ik goede ervaringen mee. De keren dat ik wat had hebben ze het direct geregeld en was het opgelost.
Wat me wel iedere keer weer opvalt is dat die Chinezen geen boutjes kunnen maken. Ik weet niet waar ze die van maken maar ik draai ze zomaar de nek om. Dus koop vooral als je daar een frame gekocht hebt goeie boutjes en moertjes. Zeker de motorbouten. Propellers zijn ook niet altijd goed. Althans dat is mijn mening. Ik koop nu alleen nog maar Graupner of van een ander goed merk.
Eric-Jan: De Flight Controller kun je gerust bij Banggood kopen hoor. Die heb ik ook en die zijn gewoon goed! Ik heb de Tarot ZYX-M. Werkt perfect.
 
Ik heb Gemfan props voor mijn Phantom. Je moet ze wel even balanceren maar verder zijn ze prima! Ik heb ook carbon props maar dan vliegt hij nogal onrustig en vooral wanneer ik hem laat dalen. Gemfan props zijn per set bij Banggood 2,14 euro. Ik heb nu KingKong props voor mijn Racequad gekocht voor 7 euro a 10 setjes. Ook dat zijn prima props.
 
Ik heb Gemfan props voor mijn Phantom. Je moet ze wel even balannatuurlijk.mHet komt erder zijn ze prima! Ik heb ook carbon props maar dan vliegt hij nogal onrustig en vooral wanneer ik hem laat dalen. Gemfan props zijn per set bij Banggood 2,14 euro. Ik heb nu KingKong props voor mijn Racequad gekocht voor 7 euro a 10 setjes. Ook dat zijn prima props.
Ja, Gemfan is natuurlijk wel goed. Ik zeg ook niet al die props slecht zijn hoor. Ik had er laatst een paar en nu heb ik "betere" gekocht en die voelen toch net even anders aan. Maar hier geld ook dat je even goed moet kijken wat je nu eigenlijk koopt natuurlijk.

Het is even of topic maar dat onrustige vlieggedrag kan ook komen doordat je te snel daalt. Zoek maar eens "vortex ringstate" of "wobble of death" best interessant om te weten. Dat is een situatie dat de propellers in verstoorde lucht zitten en geen grip meer kunnen krijgen. Ik zeg niet dat dat bij jouw het geval is maar als ik het lees dan lijkt het er wel een beetje op dat je daar tegenaan zit. Dus niet sneller laten dalen dan want dan kun je gasgeven wat je wil hij valt gewoon naar de grond. De einge manier om daar uit te komen is gas houden en de copter vol naar voren sturen. Niet alleen quadcopters hebben daar trouwens last van maar ook de grote jongens zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Zeer juist... niet alles wat uit China komt hoeft per definitie van slechte makelij te zijn maar ze hebben wel een naam.
Kwaliteit heeft zeker niet perse met de locatie van fabricage te maken. Als Apple of een andere grote producent een product of onderdelen in China laat fabriceren, stellen zijn zware kwaliteitseisen waarop gecontroleerd wordt. Hiermee gaat de prijs van het product uiteraard ook weer omhoog.
Als iets opmerkelijk goedkoop is, een horloge van onder de 10 euro b.v., ga ik er vanuit dat het troep is.
 
Het is even of topic maar dat onrustige vlieggedrag kan ook komen doordat je te snel daalt. Zoek maar eens "vortex ringstate" of "wobble of death" best interessant om te weten. Dat is een situatie dat de propellers in verstoorde lucht zitten en geen grip meer kunnen krijgen. Ik zeg niet dat dat bij jouw het geval is maar als ik het lees dan lijkt het er wel een beetje op dat je daar tegenaan zit. Dus niet sneller laten dalen dan want dan kun je gasgeven wat je wil hij valt gewoon naar de grond. De einge manier om daar uit te komen is gas houden en de copter vol naar voren sturen. Niet alleen quadcopters hebben daar trouwens last van maar ook de grote jongens zeg maar.

Hier nog een link naar een Youtube video:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: chardonnens
Ja, Gemfan is natuurlijk wel goed. Ik zeg ook niet al die props slecht zijn hoor. Ik had er laatst een paar en nu heb ik "betere" gekocht en die voelen toch net even anders aan. Maar hier geld ook dat je even goed moet kijken wat je nu eigenlijk koopt natuurlijk.

Het is even of topic maar dat onrustige vlieggedrag kan ook komen doordat je te snel daalt. Zoek maar eens "vortex ringstate" of "wobble of death" best interessant om te weten. Dat is een situatie dat de propellers in verstoorde lucht zitten en geen grip meer kunnen krijgen. Ik zeg niet dat dat bij jouw het geval is maar als ik het lees dan lijkt het er wel een beetje op dat je daar tegenaan zit. Dus niet sneller laten dalen dan want dan kun je gasgeven wat je wil hij valt gewoon naar de grond. De einge manier om daar uit te komen is gas houden en de copter vol naar voren sturen. Niet alleen quadcopters hebben daar trouwens last van maar ook de grote jongens zeg maar.
Het zou kunnen maar het feit dat het over is sinds ik die Carbon props niet meer gebruik valt wel op ;)