Eerste testvideo gemaakt met de DJI Mavic Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Gisteren was ik in de gelegenheid om een paar testvluchten te maken met de Mavic Pro. Komend weekend lees je mijn bevindingen op Dronewatch.nl. Maar bij deze wil ik alvast graag mijn eerste testvideo met je delen die ik met de Mavic Pro maakte. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Ik heb gefilmd in 1080p HD bij 30 fps. Kleurprofiel 'Natural', de verzadiging is nadien iets opgetrokken in Final Cut Pro.

 
Je beelden vind ik prachtig als altijd maar daar gaat het nu niet over. Het kleurbeeld echter wat wisselend, van mooi herfstwarm tot flets koel. En zie ik jello? Of artifacts...
 
Hoi Marlijn, tijdens het opnemen van de verschillende fragmenten verdween de zon af en toe achter een wolk, dat kan de kleurverschillen verklaren. En in welke fragmenten meen je jello te ontwaren?
 
Hoi Marlijn, tijdens het opnemen van de verschillende fragmenten verdween de zon af en toe achter een wolk, dat kan de kleurverschillen verklaren. En in welke fragmenten meen je jello te ontwaren?
Hoi Wiebe, kijk eens naar 2 clips: 0 - 0:05 (bomen voorgrond links) en 0:59 - 1:05 bomen achtergrond? Omdat ik ging twijfelen ben ik op full HD en op 4k scherm gaan terugkijken, zelfde gezien. Of zie ik ze vliegen, dat kan ook best:)
 
Hoi Wiebe, kijk eens naar 2 clips: 0 - 0:05 (bomen voorgrond links) en 0:59 - 1:05 bomen achtergrond? Omdat ik ging twijfelen ben ik op full HD en op 4k scherm gaan terugkijken, zelfde gezien. Of zie ik ze vliegen, dat kan ook best:)
Lijkt mij dat dit komt door het comprimeren van de beelden. Voor zo'n klein apparaat is de beeldkwaliteit en stabiliteit dik in orde. Is de beeldscherpte nog te regelen vanuit de camera, ik bedoel meer of minder?
 
Ik keur 'm goed. Doe mij d'r ook maar een.
Ben benieuwd naar je eigen oordeel.
 
Ergens in een bos nabij Burgh-Haamstede. Heb je al een Mavic Pro besteld, of overweeg je om er één te kopen?

Ik ga er een kopen. Weet nog niet waar en wanneer. Voorlopig is er niks leverbaar en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat DJI serieuze problemen ondervindt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hierbij mijn volledige review: DJI Mavic Pro (video)review: een ideale ‘personal drone’ voor thuis en op reis. Ik moet er echt meer video's en foto's mee maken om nadere uitspraken te kunnen doen over de beeldkwaliteit. Idealiter stuur je zowel een Phantom 4 en een Mavic Pro de lucht in om vervolgens met gelijke settings wat opnamen te maken en die naast elkaar te leggen. Daar kwam ik alleen nu niet meer aan toe.
 
1478536747830.jpg

Hallo Wiebe,

Vandaag heb ik met mijn nieuwe Mavic gevlogen. Het valt me op dat bij mij de rechterkant van het beeld onscherp is als ik in het midden scherpstel. Zie bijgevoegde foto. Alsof er een lensdeel los zit. Is dit bij jou ook zo?

Groet!
Johannes

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Johannes, ik bemerkte ook wel enige onscherpte aan de zijkanten van de foto's, maar niet zo extreem als dit. Het lijkt me dat er iets mis is met de optiek, misschien zijn de lenzen niet goed uitgelijnd o.i.d. Ik zou ermee teruggaan naar de verkoper.