Dutch Drone Event bijeenkomst Almere, 9 Oktober 2016

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik ben daar vandaag geweest en ondanks dat ik niet serieus bezig ben geweest met het filmen, heb ik de beelden toch maar online gezet. Het was verder een gezellige middag, met leuke mensen. :)

Overigens merk je wel dat wanneer er zoveel drones bijelkaar vliegen, de kwaliteit van de liveview er behoorlijk onder te lijden heeft. Zo was het vliegen met een FPV bril bijna niet mogelijk door de verstoring.

 
Idd veel storingen. Mijn vogeltje was even onbestuurbaar en kwam hard weer op de aarde terug. Goed dat het een Phanom is want hij mankeerde niets dan een paar schrammen.
29598591223_1f54c51c4f_b.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Phantom Project
Een plaatje van het Weerwater Almere.
Mooi maar fris helder weer.

29931636260_a0024873ea_b.jpg
 
Idd veel storingen. Mijn vogeltje was even onbestuurbaar en kwam hard weer op de aarde terug.
Hoe werkt dat eigenlijk? Zorgen de drone en controller er voor dat ze een vrij kanaal pakken wanneer er meer drones in de buurt zijn?
 
FHSS: Door heel snel van (sub-)frequentie te wisselen (gecoördineerd tussen zender en ontvanger) heb je hooguit heel kort last van een ander die op dezelfde frequentie uitzendt. Als je dus twee stapjes vooruit (of zelfs drie) onderling afspreekt (random frequency hops) is de verbinding weer hersteld voordat er zich echte problemen voordoen.
Tenzij er natuurlijk ontzettend veel FHSS zenders in de buurt zijn... (je kunt dan eerst last hebben van de ene buur, daarna van een andere en dan nog een, etc.)

Er bestaat ook iets dergelijks waarbij sequentieel frequentiebanden afgegaan wordt (subsets van de 2.4 of 5.8 GHz band, bijvoorbeeld). Die hebben gauw meer last van buren met eenzelfde systeem. Of eigenlijk: heb je interferentie, dan houd je die ook. Heb je geen interferentie, dan krijg je die ook niet (tenzij er een nieuwe sequentiële hopper bij komt, mogelijk).

En natuurlijk kom je op een dergelijke dag alle systemen door elkaar tegen: vaste frequentie, FHSS, sequentieel, ...
 
Ik ben daar vandaag geweest en ondanks dat ik niet serieus bezig ben geweest met het filmen, heb ik de beelden toch maar online gezet. Het was verder een gezellige middag, met leuke mensen. :)

Overigens merk je wel dat wanneer er zoveel drones bijelkaar vliegen, de kwaliteit van de liveview er behoorlijk onder te lijden heeft. Zo was het vliegen met een FPV bril bijna niet mogelijk door de verstoring.

Lijkt zo af en toe wel een Drone Staring Competition :D:p:D