Drone en valk voeren prachtig luchtballet uit

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Normaal gesproken moet je als dronepiloot zeer op je hoede zijn als er zich roofvogels in de buurt van je drone bevinden. Vaak zien de beesten de drone als ongewenste indringer in hun territorium, en zullen ze er alles aan doen om je drone te verdrijven, onder andere door aanvallen uit te voeren op het toestel.

Lees verder
 
Ik vind dat je deze beesten vooral met rust moet laten. In het eerste filmpje zit de drone, voor mijn gevoel, wel heel erg dichtbij, tenzij er een flinke zoomlens op zit. Zo niet dan gun ik de filmer/eigenaar, eigenlijk wel de afloop uit het tweede filmpje. Respecteer de natuur. Dan maar geen mooie beelden.
 
Ik vind dat je deze beesten vooral met rust moet laten.
Helemaal met je eens. De verantwoordelijkheid die je als piloot hebt t.o.v. mensen, geldt voor mij hetzelfde t.o.v. dieren. Ik snap de verleiding want 'oh wat zijn het mooie beelden'.
De BBC heeft een aantal jaren geleden twee documentaires gemaakt, 'Earthflight' en 'Conquest Of The Skies'. Hierbij werden getrainde vogels ingezet om beelden in vlucht te maken. Daar is wel verantwoordelijkheid genomen.