DJI lanceert Mavic Pro

Klopt, @Sjakie en @Rediwed Ik hoop dat het gewoon een fout is bij de conversie of een vuile lens, maar deze beelden zien er slecht uit.
Ga hem toch maar bestellen ;-)
 
Rediwed zei:
Toen ik naar de beelden keek leek het alsof mijn ogen een beetje waterig waren.
Was bij mij ook zo , mijn ogen werden er wazig van , komt misschien van de video bewerking hoop ik , anders ziet het er niet goed uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat we gaan moeten aanvaarden dat de beeldkwaliteit minder scherp (waziger) is dan bij de Phantom 3 of 4. Hier is nog een video, en het lijkt er op dat ze allemaal zo zijn. Weet niet precies waarom dat zo is; de sensor is dezelfde als bij de Phantom 4.

Ook wordt hier door DJI bevestigd dat de Mavic geen Lightbridge gebruikt, maar een softwaretechnologie geheten AccuSync. Dus het zal volgens mij niet mogelijk zijn om een Phantom RC te gebruiken voor de Mavic.

 
Laatst bewerkt:
Casey Neistat heeft de hele wereld over zich heen gekregen over de beeld kwaliteit van het Mavic filmpje waar we het hier over hebben. Vandaag poste hij een nieuw 4K filmpje en vergeleek hij de P4, Mavic en Bebop 4K output. Casey vindt de I1 kwaliteit het beste, daarna die van de P4 en daarna de Mavic. Voor hem maakt de portability van de Mavic het luttele kwaliteitsverschil meer dan goed.

De Mavic Camera maakt gebruik van dezelde Sony Exmor 1/2.3" beeldsensor als de Phantom-3P en de Phantom-4. Het verschil in camera zit in de lenzen. De Mavic camera heeft wel een andere lens waardoor de beelden er net anders (wat mij betreft niet echt veel slechter of echt veel beter) uit zien. De Field of View van de Mavic is kleiner dan die van de P3/P4.

De Mavic maakt gebruik van het OcuSync Transmission System i.p.v. de Lightbridge technology van de I1, P3P, P3A en P4. Ocysync Transmission System heeft een bereik van 4.1 mijl (7 km) als er geen obstakels tussen de remote en drone in staan. De video downlink is over de hele 7 km bereik tenminste HD720P, op korte afstand (zeker binnen de Nederlandse hoogte/verte grenzen) zelfs HD1080P.
 
Deze vergelijking van WeTalkUAV.com bevestigd wat mijn buik al tegen mij zei:

Karma_vs_mavic.png
 
  • Leuk
Waarderingen: ludo
In de USA betaald men (afhankelijk van de staat waar je iets koopt) 5-9% Sales Tax. Da's 12-16% minder dan in de meeste landen in de EU.

Het "goede" nieuws: het maakt niet uit wat je koopt, in de EU is het allemaal altijd duurder dan daarbuiten.
 
Onze prijzen zijn altijd inclusief 21% btw. In Amerika zit die er niet bij. De taksen zijn daar natuurlijk wel veel lager.
 
Goed nieuws voor jullie early buyers. Je kunt de camera focussen. Zie hier het verschil in beeldkwaliteit van een reviewer die dit door heeft.
 
Dat weet ik wel zeker. In de video die ik hierboven link kun je zien dat de beelden gewoon haarscherp zijn na focussen.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg goede videoreview in het Nederlands van de Mavic
 
Ik ga wel voor deze drone zeer waarschijnlijk. Vind hem een stuk dynamischer en cooler uitzien. Dat kleine verschil in camera kwaliteit is nauwelijks op te merken. Heb de review van bestedronekopen.nl gelezen en deze raadt hem aan op de 4e plek. Ik vindt hem wel een van de betere na alle andere reviews op het internet te hebben gelezen en helemaal voor die prijs.