DJI kondigt Spark aan: een drone die je overal mee naar toe neemt

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.325
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Zojuist heeft DJI tijdens een evenement in New York de Spark aangekondigd, een pocketformaat drone met een gestabiliseerde camera die kan filmen in 1080p HD en 16 minuten vliegt op één acculading. Het toestel valt vooral op door zijn compacte vormgeving: de DJI Spark is nog een stuk kleiner en lichter dan de toch al compacte Mavic Pro.

Lees verder
 
Ay, 300 gram... Dan is hij net te zwaar om in de EASA-2018 Europese wetgeving als speelgoed te worden aangemerkt. I
 
  • Leuk
Waarderingen: Spotter
Wiebe schrijft in zijn artikel al dat het geen speelgoed is, en terecht. Maar hij schrijft ook dat het, vanwege het lage gewicht, niet al te veel schade aan kan brengen.
Als deze drone op je hoofd valt zal het lage gewicht inderdaad niet te veel impact hebben, maar bij onverantwoord gebruik kan een crash toch behoorlijke gevolgen hebben. Als je crasht boven een snelweg b.v., dan zijn de gevolgen niet te overzien. Maar goed dus dat dit niet als speelgoed wordt aangemerkt.
 
Zojuist heeft DJI tijdens een evenement in New York de Spark aangekondigd, een pocketformaat drone met een gestabiliseerde camera die kan filmen in 1080p HD en 16 minuten vliegt op één acculading. Het toestel valt vooral op door zijn compacte vormgeving: de DJI Spark is nog een stuk kleiner en lichter dan de toch al compacte Mavic Pro.

Lees verder
 
Jammer dat er geen 4K camera onder hangt.
Hoop dat ze snel met een mooie oplossing komen en een drieassige gimbal.
 
Daar heb je de Mavic voor. De Spark heeft echter een veel groter, publiek. Het zou me echter niets verbazen als hier weer een Pro versie van komt met 4K. Die 3-assige gimbal zie ik niet zo snel gebeuren met de Spark.

Een klant vergeleek het afgelopen week treffend: de Mavic is je spiegelreflex en de Spark je point & shoot. Grappig is dat meerdere van onze Mavic klanten nu ook de Spark bestellen.

Wij ziendat 90% van de pre-order nieuwe drone piloten zijn die vooral het bedieningsgemak en de kleine afmetingen geweldig vinden met minimum aan setup tijd.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat er geen 4K camera onder hangt.
Hoop dat ze snel met een mooie oplossing komen en een drieassige gimbal.

Denk dat daar de Mavic voor is. Ik ben een nieuweling voor wat betreft drones, maar ben verliefd op de Spark. Gisteren tijdens een wandeling in Zweden langs de kust, de Spark in de rugtas, even eruit halen, een Helix maken , en weer terug inpakken. De rest fotograveren met Iphone of Gopro en je hebt een super filmpje om te laten zien van de omgeving en natuur. Ben nu nog een beetje de workflow aan het uitzoeken van bewerken en samenvoegen tot film maar ik vind het een super drone voor wandelaars

Nu nog op zoek naar een bescherm tasje voor de RC. De Spark zit stevig in de meegeleverde hardcase.

Heb er wel een extra batterij( totaal nu 3 ) bij genomen dat is toch wel nodig wil je een dagje uithouden.

9ca022018d9be65d7f0334eab38978d2.jpg


hälsning ut Sverige


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk