Disconnected

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

HarAlt

New Member
Lid geworden
22 mei 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
71
Locatie
NL
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

met regelmaat is mijn iPhone "disconnected"van de DJI controller en Mavic Pro, nadat het wel even heeft gewerkt..

De laatste software is geïnstalleerd....

Wie weet hoe dat komt..?






Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb dat ook regelmatig gehad. Snap ook niet goed waarom. Heb op een gegeven moment zoveel mogelijk apps op mijn telefoon uitgeschakeld of verwijderd. Daarna was het beter. Maar het gebeurt nog steeds wel eens. belangrijk is ook dat je alles goed hebt geupdate, bij voorkeur via de DJI-assistent en rechtsreeks met een usb kabel aan je drone vanuit je computer.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik sluit nu de iPhone met een USB kabel rechtstreeks op de grote USB aansluiting die midden op de voorzijde van de controller zit. Heb daarna geen probleem meer gehad.
Tegenwoordig gebruik ik een iPad mini met hetzelfde kabeltje, dat werkt helemaal perfect.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Het schijnt ook dat veel USB kabels van slechte kwaliteit zijn. Ik zag op utube o.a. dit filmpje:
en hij raad een goede kwaliteit usb kabel en en dat is volgens hem ook de oplossing. Ik heb er nu ook een besteld voor € 4,08 inclusief verzending via Aliexpress:
Anker powerline micro usb (1ft)-duurzaam oplaadkabel, kevlar fiber en 10000 + bocht levensduur voor samsung, nexus, lg, motorola
 
Probeer het eens met de telefoon op vliegtuig modus te zetten.
Ook dat gaan we proberen. Wie weet. Wat ik ook gemerkt heb, dat de volgorde waarin je opstart ook belangrijk is. Eerst je RC aan, dan de Mavic, de Go 4 app opstarten op je smartphone en dan pas verbinden met je je RC via de usb kabel.
Als ik namelijk de smartphone al verbonden had met de RC crashte de app voortdurend. Mijn telefoon heeft maar 8 GB geheugen en dus is het geheugen al snel "bezet". Door van te voren zoveel mogelijk apps te stoppen, heb ik meer werkgeheugen en dat scheelt ook.
 
ik heb alles geprobeerd maar nog steeds pakt ie m niet.
drone op wifi zetten pakt ie alleen me app en niet de controller.
drone op rc zetten pakt ie alleen me controller en niet de go4 app.
Ik heb het ook met een ander kabeltjes geprobeerd.

Iemand hier een oplossing voor?
 
Ik heb gisteren nog eens weer van alles geprobeerd, ook met een andere Samsung tablet, maar het bleef onstabiel.
Ik begin nu toch te denken dat het aan de DJI go app voor android ligt. Nadat ik eerst alle nieuwste firmware had geupdate via de DJI assistent heb ik de DJI go app verwijderd en daarna de Litchi app geïnstalleerd. Deze moet je wel kopen, maar is naar mijn mening beter dan de DJI app. Vanmiddag even wat proefvluchtjes gemaakt en geen enkele storing of verlies van connection gehad. Dus wat mij betreft voorlopig vliegen met Litchi.
 
Heeft het tablet een Android versie 7.0?
Als dat zo is, kan het zijn dat deze instabiel is. Ik heb ook een Android tablet maar naar 6.0 gedowngrade.
 
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

met regelmaat is mijn iPhone "disconnected"van de DJI controller en Mavic Pro, nadat het wel even heeft gewerkt..

De laatste software is geïnstalleerd....

Wie weet hoe dat komt..?






Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ik heb zelf net een MAVIC gekocht, en ervaren dat tijdens het updaten van de firmware , maar ook tijdens het koppelen van de Iphone aan de controller, reegelmatig hetbeeld wegvalt of dat er helemaal geen verbinding is. Dit blijkt na wat geexperimenteer door de gebrekkige verbinding via de standaard I phone plug die in de linker "arm"is geplaatst. Want toen ik deze verbinding verving door een Apple-kabel (kwaliteitskabel noodzakelijk) , die ik aan de IPhone koppelde en aan de USB-poort van de controller, was het probleem opgelost en had ik ook een perfect beeld!
Ik ben nu op zoek naar een apple-kabel van korte lengte, ca. 25 cm lang. PS: ik heb het ook geprobeerd met een kabel van de Action, maar die is gewoon te slecht van kwaliteit.
Nog over dat updaten van de firmware: met de I-phone ging dat allerbelabberds, maar door dit uit te voeren met de computer en daarbij de computer met de bijgeleverde kabel met USB plug en speciale kleine plug, die in de speciale poort past links op de controller, aan te sluiten op de controller verliep de update probleemloos.
 
Heeft het tablet een Android versie 7.0?
Als dat zo is, kan het zijn dat deze instabiel is. Ik heb ook een Android tablet maar naar 6.0 gedowngrade.
Nee, mijn tablet is al wat ouder en heeft versie 4.4.2. Ga daar ook nog eens de Litchi app op proberen. ben benieuwd of dat dan ook beter gaat.
 
Ik ben nu op zoek naar een apple-kabel van korte lengte, ca. 25 cm lang. PS: ik heb het ook geprobeerd met een kabel van de Action, maar die is gewoon te slecht van kwaliteit.

Heb je al gezocht op de site van Aliexpress?
 
Bij mij wilt er wel eens behoorlijk wat stof in de aansluiting van de iphone te zitten.
Voorzichtig scoonmaken met een tandenstokertje en een borsteltje.
Weet niet of het werkt maar je moet alles gebrobeerd hebben toch...
 
Net een kabel binnen van Anker Poweline en ik moet wat een goede kwaliteit
 
Ik had er ook last van maar heb inmiddels een normale USB kabel op de iPhone aangesloten als ik de iPad niet gebruik en nooit meer last van gehad.
Of er zit een bug in de aansluiting of het is gewoon een slecht aansluiting.
Zeg het maar.

Maar in ieder geval heel slecht van DJI.

Gr Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Op dit moment ben ik op vakantie en heb de afgelopen twee weken regelmatig last van "aircraft disconnected". In de tuin van het huis dat ik gehuurd heb was het vrijwel niet mogelijk om te vliegen. Op internet gezocht en het DJI Forum staat er vol van. Uiteindelijk denk ik de oplossing gevonden te hebben. Mijn Samsung Note3 sloot ik aan met een USB-kabel via de middelste ingang op de RC. Dit op aangeven van mensen op het forum. Vervolgens weer geprobeerd, maar weer dezelfde melding nog voordat ik de Mavic had gestart. Kreeg ook altijd de melding van "strong wireless interference". Ik had echter ook gelezen dat je het kabeltje uit de linkerkant van de RC moest halen. Klinkt niet logisch, omdat die nergens mee verbonden is. Dit was ik bij mijn poging vergeten. Op het moment dat ik dat kabeltje eruit trok had ik direct contact met mijn Mavic en ik heb al een aantal vluchten gemaakt zonder nog de melding "aircraft disconnected" te krijgen. Hopelijk werkt het voor meer mensen met dit probleem. Na het filmpje hierboven gezien te hebben ben ik er wel van overtuigd dat een goede USB-kabel een noodzaak is. Succes.

Gr Wim


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben uiteindelijk toch maar weer overgestapt op de Go app en heb mijn telefoon geruild met die van mijn vrouw..
Sindsdien geen problemen meer gehad. Het is duidelijk dat voldoende werkgeheugen op je telefoon erg belangrijk is. Ook heb ik een kort usbkabeltje van Anker aangeschaft.
 
Hallo Koos,
Ik heb via AliExpress ook een Anker USB-kabel besteld, want via saw middelste USB-aansluiting heb ik er meer vertrouwen in dan via de oorspronkelijke wijze. Ben benieuwd of je nog vervindingsproblemen ondervindt. En ja, voldoende geheugen is heel belangrijk

Gr Wim


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: 503