BadBert stelt zich even voor

BadBert

Member
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
97
Waarderingsscore
16
Punten
8
Leeftijd
41
Locatie
Hoogerheide
hallo mede "dronevliegers" :)

Ik was aan het zoeken naar een nederlands forum voor DJI piloten, en toen kwam ik dit forum tegen!

Ik ben BadBert, in het echte leven heet ik Pieter (lang verhaal.... :) )
Ben al model vlieger sinds mijn 14e, en dat is nu dus al zo'n 20 jaar.

Ik vlieg met vliegtuigen (allemaal schuimpjes maar waaronder een 1m40 Trojan schaal kist), multicopters, ornithopters etc etc etc.
Ik heb een paar autotjes voor de lol, 1 is een 1:10 kopie van mijn andere hobby.... mijn classic mini :D (met werkende verlichting etc).

Ook heb een een paar rc zeilboten, en motorbootjes.

Ik vlieg al een tijdje op het gemak rond met een FPV quadcopter (puur op het gemak voor de lol, geen races), en ben al jaaaaren aan het kijken naar een "cameradrone". Gewoon omdat ik dat leuk vind :)

Een paar weken terug de knoop doorgehakt.... en een DJI Mavic Pro gekocht (fly more combo).

Daarbij nog wat kleine gadgets gekocht zoals een setje verlengers voor de pootjes, schaduw kap voor mijn telefoon, en er is een skin onderweg (geel/zwart zoals bumblebee). Overigens heb ik een gouden set liggen... misschien hier onder "marktplaats" maar eens aanbieden...

Heb nu een paar vluchten gemaakt met mijn Mavic, en dat bevalt prima :D
Had wat update issues... maar die heeft DJI opgelost gelukkig, en deze week zonder moeite kunnen updaten naar de laatste versie.

Ik kom hier vooral om info te delen/in te winnen :D

Als mensen van iets foto's willen zien, roept u maar :D ik heb een site waar die allemaal staan
 
He Bert / Pieter Langverhaal :D,

Heb jij toevallig PPL theorie bij Dwarf gedaan in 2013 / 2014?
If so, dan zou mijn naam je bekend voor moeten komen ;)

If not; evengoed welkom! Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met een camaradrone, als ervaren vlieger en fotograaf maar "beginnend" dronist.
 
Heej eric-jan!
nee, dan heb je denk ik iemand anders voor :p hahaha

en bedankt! Ik ben langzaam aan bezig om alle opties en instellingen van de mavic pro te doorgronden. Daarbij snuffel ik zo veel mogelijk rond op fora/youtube en dan kom je gelukkig een heel eind :D

toch appart hoor, ik kan prima multicopter vliegen (normaal en FPV), maar dan met een camera drone is echt wel wat anders om het MOOI in beeld te brengen!
maar we leren iedere vlucht weer bij ;)
 
Haha, dan zijn er meer Berts die zich Pieter noemen, of andersom.

Ja, "goed" cameravliegen is multitasken. Het vliegen en het filmen zijn twee processen die eigenlijk je volle aandacht vergen, als het ware. Vandaar ook dat de "grote jongens" in het vak meestal een aparte controller voor de camera gimbal en een bijbehorend tweede persoon inzetten.
Op het moment dat het te druk wordt in je hoofd: Fly The Airplane! Dat is een soort van ingebrand zinnetje voor praktisch iedereen in de bemande luchtvaart. Het is net zoiets als rijden en praten met iemand aan de telefoon (handsfree, uiteraard): prio 1 is autorijden. Zo ook met filmvliegen: prio 1 is blijf vliegen.
 
zou zomaar kunnen dan Erik-jan, het moet haast wel :p hahaha

en inderdaad, zo denk ik ook, en zo probeer ik ook te vliegen. Ik concentreer me op vliegen, zeker bij zijwaarts/achterwaarts. Ik probeer dan mijn camera eerst goed te zetten, en dan een beweging te maken!!!
en zoals met alles: oefening baart kunst :p
 
Zo, ook nu was 3 maal, scheepsrecht.
Probeerde al een tijdje een bepaalde skin te krijgen voor de mavic pro.
Ik kreeg steeds een carbon gouden, ipv een gele met zwarte strepen....

Eindelijk de goeie!
i-QgJng3t
DSC_0627-X3.jpg


DSC_0628-X3.jpg


DSC_0629-X3.jpg


DSC_0630-X3.jpg

i-92c2BJK


i-cGrjzsc

DSC_0631-X3.jpg

Ik vind het er wel gaaf uit zien zo!

De stickers gingen ERG makkelijk er op! Bubbeltjes gingen er erg makkelijk onderuit door de structuur van het materiaal van de sticker.
Bepaalde hoekjes EVEN wat warmte (fohn) er op, aandrukken, af laten koelen, en klaar :D

(staan een paar foute links die ik niet weg krijg?! Maar alle foto's die zichtbaar moeten zijn, zijn zichtbaar :p
 
Laatst bewerkt: